אזולאי דרש מליברמן להתנצל וסורב • גפני: אז לא, שנדע מי אתה • צפו

שר האוצר הציג את התקציב בפני וועדת הכספים: "זה התקציב הכי חברתי אי פעם" • ח"כ משה גפני: "לא תישאר במשרד הרבה זמן, אבל את הנזק שאתה תשאיר אחריך, לא יסולח לך" • ח"כ אזולאי מש"ס: "רוצה לדעת אם להזמין לך מריצה שתחכה בחוץ. לא ישכחו לך את זה, עזוב אגו, תתנצל"
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 13:07
שר האוצר אביגדור ליברמן השתתף הבוקר (שני) בדיון בוועדת הכספים והציג את תקציב המדינה לשנה הנוכחית ולשנה הבאה.

“הכי חשוב להדגיש שכלכלת ישראל עובדת וצומחת”, פתח ליברמן. “חשוב להתחשב לכל הפרמטרים האובייקטיבים – קודם כל גביה, בנושא גביית מיסים אנחנו עולים על כל הציפיות. בנושא של נפח הפעילות בכרטיסי האשראי, זה שובר את כל השיאים. גם שמסתכלים על הדוחות הרבעונים של כל החברות הנסחרות בבורסה, הם נותנים תמונה ברורה מאוד.

“גם בנושא הייצוא, אנחנו שם במצב יותר מידי טוב – פלוס 13.2 מיליארד דולר בחצי שנה האחרונה, מצד אחד זה מאוד מעודד, מצד שני השקל חזק מידי וזה פוגע קודם כל ביצוא התעשייתי של מדינת ישראל. שום גידור ושום התערבות של בנק ישראל לא יכולה לעזור בזה”.

ליברמן טען כי מדובר בתקציב הכי חברתי אי פעם שהובא בפני חברי הכנסת. “הוא הכי חברתי שאי פעם התקבל במדינת ישראל, וגם כמות חסרת תקדים של מנועי צמיחה.

“אני לא זוכר אי פעם שהוסיפו לבסיס תקציב מיליארד שקלים. משרד הרווחה קיבל 700 מיליון לבסיס התקציב, 150 מיליון למאבק באלימות במשפחה הוספנו בשוטף. מיליארד שקלים נוספו למשרד החינוך, מתוכם 700 מיליון לבסיס התקציב. תקציב משרד ביטחון הפנים קיבל תוספת של כמיליארד שקלים, הגדלה של 1,100 שוטרים וחלק ניכר מהכסף למאבק במלחמה בפשיעה במגזר הערבי. 300 מיליון תוספת למענק השנתי לניצולי השואה, תוספת לנכים של 800 מיליון, מיליארד לנכי צה”ל. תוכנית ממדים ללימודים בבסיס התקציב, ואני מקווה שהחוק יעבור בכנסת”.

הוא המשיך: “גם בנושא מנועי צמיחה, חסרי תקדים: מטרו של גוש דן, הכי גדול בתולדות המדינה, מקיף עשרות רשויות, כולל 10 תחנות תת קרקעיות. כל נושא בינה מלאכותית – תוספת של 550 מיליון שקלים. בתחום התקשורת – פריסה של כל הסיבים האופטיים על ידי המדינה והסקטור הפרטי, בהשקעה של 6.8 מיליארד שקלים ונוכל לחבר שני מיליון איש לאינטרנט המהיר, כולל ישובים קטנים ודגש על הפריפריה. הוספנו גם תדרים חדשים של דור 5”.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס ניצל את הדיון כדי להפציר בליברמן לחזור בו מההתבטאות המכוערת על זריקת החרדים במריצות למזבלה.

ליברמן השיב לו: “אני מקשיב לחבר הכנסת משה גפני, זה לא חשוב”.

צפו בעימות עם הח”כים. צילום: ערוץ כנסת

אזולאי הקשה:  “אתה לא חוזר בך מהאמירה? אני רוצה לדעת אם להזמין לך מריצה שתחכה בחוץ. זו אמירה אומללה, אמירה אנטישמית, יש לך הזדמנות. אני אומר לך בצורה מכובדת, אתה יכול לחזור בך מהאמירה הזו, לא שוכחים לך את זה, זו ההזדמנות שלך, עזוב את האגו ותגיד שאתה מתנצל”.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, אמר לשר האוצר: “ליברמן, אתה לא תישאר הרבה זמן באוצר, זה כולנו יודעים, אבל את הנזק שאתה תשאיר אחריך, את מה שאתה עושה למשפחות האברכים, שאתה מכיר לא פחות טוב מכולנו, לא יסולח לך.

“לא תצליח לשנות את אורח חייהם, הם לא יפסיקו ללמוד, רק הילדים שלהם ירעבו ללחם וזה יהיה רשום על שמך ולא יסולח.”

גפני קבע: “אני חוזר ואומר – זה התקציב הכי אנטי חברתי שהיה פה מעולם”.

גפני הוסיף: “אני מבקש ממך, שלא תחזור בך מהאמירה על המריצה כמו שח”כ ינון אזולאי ביקש פה. כדאי שכולם ידעו עם מי יש לנו עסק. כתוב בגמרא ‘אין שמחה כהתרת הספקות’, אתה היית קרוב אלינו הרבה שנים, אל תחזור בך, שנדע מי אתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות