אבו מאזן: תגידו לאיילת שאני רוצה לפגוש אותה • שקד: זה לא יקרה

יו״ר הרשות הפלסטינית לשרי מרצ: ״שתבוא ותגיד כל מה שהיא רוצה ואני אקשיב" • גילה: במהלך המו"מ הקואליציוני העביר מסרים ליו"ר רע"מ ועודד אותו להצטרף לקואליציה
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשפ"ב / 04.10.2021 00:04

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ביקש משרי מרצ בפגישתם הערב (ראשון) ברמאללה, כי יעבירו מסר ממנו לשרת הפנים איילת שקד – לפיו הוא מעוניין לפגוש אותה. כך פרסם העיתונאי ברק רביד באתר ‘וואלה’.

אבו מאזן אמר לשרים המופתעים: “תגידו לאיילת שקד שאני רוצה לפגוש אותה. למה הם פוחדים לדבר איתי? שתבוא ותגיד כל מה שהיא רוצה ואני אקשיב. אני יודע שיש לה דעות מאוד קשוחות אבל אפילו אם נסכים על אחוז אחד, זו תהיה התקדמות”.

ולא רק את שקד, גם את נפתלי בנט מעוניין אבו מאזן לפגוש. “אנחנו יודעים שלא יהיה משא ומתן מדיני אבל בואו ניפגש ונדבר על מה שאפשר, גם אם לא נסכים על כלום”.

אבו מאזן סיפר לחברי המשלחת, כי במהלך המו”מ הקואליציוני להקמת הממשלה הנוכחית, הוא העביר מסרים ליו”ר רע”מ מנסור עבאס ועודד אותו להצטרף לקואליציה.

השרה שקד דחתה את הזמנת אבו מאזן: “‏לא יקרה. ‏לא אפגש עם מכחיש שואה שתובע את חיילי צה״ל בהאג ומשלם לרוצחי יהודים”.

השר הורוביץ אמר בפגישה ברמאללה: “למרצ יש משימה בתוך הממשלה, לשמור על פתרון שתי המדינות בחיים. לא לתת לו להיעלם, ולא לחבל בסיכוי להגיע אליו בעתיד, כי אין אף פתרון אחר.

״אנחנו מאמינים שאין מקום לצעדים חד צדדיים שיפגעו בסיכוי ליישם את פתרון שתי המדינות. לא התנחלויות חדשות, לא מאחזים לא חוקיים, ולא אלימות של גורמים קיצוניים בקרב המתנחלים”.

עיסאווי פריג’ השר לשיתוף פעולה אזורי אמר בתום המפגש: “אנחנו כאן כדי לקדם את פתרון שתי המדינות. להגיד שאתם הפרטנר שלנו. העתיד חשוב, אבל עלינו קודם כל לפעול כדי להפוך את ההווה ליותר טוב ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין המשרדים והממשלות״.

יו”ר סיעת מרצ ח”כ מיכל רוזין סיכמה: “באנו לכאן בגלוי לא הסתרנו, להיפך באנו בגאווה. נעשה כל מה שצריך כדי לקדם את פתרון שתי המדינות כדי לבנות את היסודות המעשיים לשלום”.

הליכוד הגיב: “ממשלת בנט – שר הבריאות הורוביץ עוזב את קבינט הקורונה בשיא של תחלואה ותמותה כדי לבקר את אבו מאזן”.

ח”כ אופיר סופר: “שר בריאות שרץ לרמאללה במקום לטפל במשבר הקורונה. לא פלא שמי שהאידאולוגיה שלו יושבת על ‘קורבנות השלום’ רץ כעת עם חבריו לאבו מאזן, בזמן שקורבנות הקורונה גדלים מיום ליום”.

הפרשן הפוליטי עמית סגל: “אבו מאזן הוא רודן זקן, רוצח של מתנגדיו, שעמו שונא אותו. נשגב מבינתי למה שר בריאות צריך לנטוש קבינט קורונה באמצע כדי לרוץ לפגוש אותו, ועוד יותר – למה מפגש איתו ב״ארמונו״ המפוקפק ברמאללה נחשב סמל סטטוס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות