ההתבטאות ה”קצת מרושעת” של האדריכל בוועדת החקירה של מירון

הוועדה הממלכתית לחקירת האסון במירון החלה את דיוניה עם עדותו של נצ"מ בדימוס אילן מור: כתב מסמך בזמנו כדי לטלטל ולייצר זעזוע - אך "לצערי זה לא הצליח" • האדריכל ערן מבל סיפר על ההתנגדות לקידום תוכנית לפיתוח אתר ציון הרשב"י
חרדים 10
כ"ז תשרי התשפ"ב / 03.10.2021 16:57

הוועדה הממלכתית לחקירת האסון בהר מירון החלה היום (ראשון) את דיוניה עם עדותו של נצ”מ בדימוס אילן מור, שהיה לפני כמה שנים ראש הזרוע המבצעית באגף התנועה במשטרה.

בשנת 2016 כתב מור מסמך בשם “למחוק את הכתובת מעל הקיר”. במסמך ציין כי בשנה זו עלו להר בזמן ההילולה פי 15 אנשים מקיבולת האתר.

לפי דיווח של אמוץ שפירא ב’כאן חדשות’, נצ”ב בדימוס מור הסביר בעדותו כי מטרת המסמך שכתב הייתה לטלטל ולייצר זעזוע, אך “לצערי זה לא הצליח”.

אחרי מור העיד האדריכל ערן מבל, עורך תוכנית המתאר למתחם קבר הרשב”י. בהתבטאות קצת מרושעת, כלשונו, הוא אמר במהלך עדותו: “כסף לא חסר שם, יש כסף בלי סוף ברשב”י”.

הוא הוסיף כי חלק מהחרדים אמרו לו, שהפחד הגדול של העסקנים הוא שהרשב”י יקום לתחיה יום אחד, כי אז מכונת הכסף שהוא מייצר תיבש.

האדריכל  סיפר על ההתנגדות לקידום תוכנית לפיתוח אתר ציון הרשב”י: “הייתה תחושה שכל מי שמתנגד לתוכנית, יש לו גיבוי פוליטי. כל הזמן אמרו לי – ‘כמו שביטלנו את התוכנית בתקופה של אלי ישי, כך נבטל אותה אצל אריה דרעי'”.

ביום חמישי הודה מהנדס הבטיחות הראשי של האתר, עאמר ח’ליילה מבי.סי.ס. הנדסה, כי לא בדק אם ‘מעבר דוב’, שבו ניספו 45 מהחוגגים בהילולת הרשב”י, הוא תקני או לא.

הוא הסביר שהמעבר היה קיים עוד לפני שנכנס לתפקיד, ומה שעשה היה להוסיף מעברי חירום.

ח’ליילה הוסיף כי לפי חוות דעתו, שהוגשה לוועדה בכתב, מתחמי ההדלקה והקבר יכולים להכיל 16,819 איש. אך להערכתו היו בהר בשנים האחרונות הרבה יותר – פי שלושה או ארבעה.

לדבריו, בשונה משנים עברו שהאירוע התפרס על יומיים, הפעם היה על יום אחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המדהים הוא שהייתה כתובת על הקיר. הייתה גדולה ומוארת
    04/10/2021 08:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ואיש, אבל איש לא טרח לבלום אותה. איני מבאי המקום תדיר אבל הזדמן לי מספר פעמים. איני מצליח אפילו בדימיוני להכניס למקום כמות כזו של בני אדם, גם אם דחוקים. דיי לראות את המתלולים, את המדרגות לעיתים חלקלקות וצרות למדרך רגל. מספיק לדמיין קהל שנתקע במדרגות וח”ו מפולת. רעייתי ואני הסקמנו, על דעת עצמנו, להגיע כאשר המקום ‘ריק’ מאדם. נפלאות דרכי השם, אך דברו נאמר הפעם באופן רם וצלול. לי אין הסבר אחר.