אבי המהפכה: המגיש הפופולרי שקולו הכי מוכר בכל בית חרדי

אבי מימרן, מגיש 'המהדורה המרכזית' ב'קול חי', כנראה התכנית המואזנת ביותר ברדיו החרדי, משדר כבר יותר מ-12 שנה בשעת השיא מדי ערב • מעבר לקביעת 'סדר יום' אקטואלי, הוא מנהל גם מאבקים חברתיים לטובת בעלי מוגבלויות וילדים אוטיסטים
דוד רוטנברג • פרויקט מיוחד
כ"ז תשרי התשפ"ב / 03.10.2021 12:12

אבי מימרן, המגיש הפופולרי של ‘המהדורה המרכזית’ בתחנת הרדיו ‘קול חי’, הוא כנראה הקול המוכר ביותר בכל בית חרדי בישראל.

עוד בנושא:

הנבחרת: 25 התקשורתנים הכי משפיעים בעיתונות החרדית 2021

הרבי מפוליטיקה: האיש שהמציא את הפרשנות הפוליטית החרדית

מבשר ואומר: העורך הראשי שאחרי 10 שנים יכול להרשות לעצמו לחייך

בן-בית בבתי הציבור החרדי, פנים מוכרות על המסכים במגזר החילוני

הידע והדעתנות הפכו את הפרשנית הפוליטית למרואיינת מבוקשת

במהדורה, תכנית הדגל של התחנה, הכוללת חדשות, כתבות וראיונות, משבע עד תשע בערב – מתראיינים כל אישי הציבור, מכל המפה הפוליטית, והיא כנראה תוכנית הרדיו הכי מואזנת בבתים החרדיים.

ככה זה בציבור בו הרדיו הוא עדיין אחד האמצעים הראשונים להתעדכנות של הדור המבוגר באקטואליה, אבל גם של ‘הנייעסנים’, הצעירים שמכורים לפוליטיקה.

מימרן, המתחרה הישיר של משה גלסנר מ’קול ברמה’, נחשב לאיש התקשורת הספרדי-חרדי הכי בכיר, ומי שהוא מודל לצעירים ספרדים המשתלבים בעולם התקשורת.

הוא החל את הקשר שלו עם המיקרופון כבר לפני כ-24 שנים, באחד מ’ערוצי הקודש’ שפעלו באותם ימים בצורה פיראטית, וכבר יותר מ-12 שנים שהוא משדר בשעת השיא, מדי ערב. מלבד שידורים אלה, הוא מנחה משדרים מיוחדים בתחנה, כמו ערבי בחירות או לוויות של גדולי תורה.

כדי להישאר ב’טופ’, הוא חייב להגיע רענן בכל ערב מחדש, כאילו זו התוכנית הראשונה. אחרת, כך העיד פעם, המאזינים מזהים מיד את ה’שיעמום’ ומצביעים באוזניים.

בשנת 2008 היה בין מקימי תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, ועם תחילת השידורים מונה למנהל התוכניות ברדיו וגם למגיש ‘המהדורה המרכזית’, בתקופה שהתחנה הגיעה לשיאי האזנה, והפכה להיות התחנה המואזנת במגזר החרדי.

אבל אז, בשנת 2014, הוא נטש בצעד מפתיע את ‘קול ברמה’, בשל חילוקי דעות אידאולוגיים עם הבעלים של התחנה על רקע המאבקים בתוך ש”ס, ועבר להגיש את ‘המהדורה המרכזית’ בתחנה המתחרה – ‘קול חי’, מהדורה אותה הגיש עד אז מנהל התכניות בתחנה, בצלאל קאהן.

מעבר לקביעת ‘סדר יום’ אקטואלי, מימרן מנהל באמצעות המיקרופון גם מאבקים חברתיים שהמכנה המשותף שלהם: התגייסות לטובת החלשים או קבוצות אוכלוסייה שלא מצליחות להשמיע את קולן. מדובר במצוקות שכלי תקשורת פחות נוטים לעסוק בהן, כמו ילדי חינוך מיוחד ובעלי מוגבלויות – והוא היה זה שהתגייס להביא את זעקת ההורים לקדמת הבמה. בשנת 2018 אף החל לשדר תוכנית שבועית שהתמקדה בנושאים אלה, אולם מאז היא ירדה מלוח השידורים.

ההתמקדות של מימרן במצוקות של ילדים מיוחדים, שפעם חסו בציבור החרדי תחת ‘קשר שתיקה’ אפוף סודיות, מגיעה ממקום אישי מאוד, לאחר שמצא בעצמו את הכוח לעמוד מול העולם ולומר בקול ברור: יש לי ילד אוטיסט.

מימרן, שבנו השני איציק הוא אוטיסט, ניצל את קשריו כדי להקים את עמותת ‘מסוגלים’, המסייעת למשפחות לילדים אוטיסטים, שם הוא מתנדב כמנכ”ל, וסייע בהקמת ‘שתילים’, בית ספר ראשון בירושלים עבור ילדים אוטיסטים במגזר החרדי, שהקים הרב ישראל רייסנר, מנהל רשת מוסדות ‘שתילים’.

‘מסוגלים’, לה הוא מקדיש היום את רוב יומו ותשומת ליבו, מעניקה תמיכה במשפחות, מפעילה קבוצות תמיכה, קו ייעוץ טלפוני, נופשונים ועוד מגוון רחב של פעילויות. במסגרת פעילותו החברתית הוא משמש ככתובת עבור הורים, בעיקר בייעוץ ועידוד של משפחות שמתקשות לעכל או להתמודד, אבל גם בייעוץ טכני באשר לזכויות או ביורוקרטיה מול הרשויות איתה מתמודדות משפחות רבות.

כאיש תקשורת בעל השפעה הוא למד, שבפעילות חברתית אפשר לפעמים לפעול במשרדי ממשלה (ולא רק), בצורה הרבה יותר משמעותית מאשר יכול, למשל, מי שמכהן כחבר כנסת.

מימרן, המחזיק חשבון פעיל ברשת הטוויטר, עם 17 אלף עוקבים – בו הוא מבטא את דעותיו האישיות, ובאמצעותו הוא גם נזעק כשצריך להגן על עוולות כלפי נערים ‘מיוחדים’, משמש כעמית במכון ‘גשר’ למנהיגות.

בשנת 2020 הוא היה אחד מכוכבי ‘נייעס’, סדרה דוקומנטרית בת חמישה פרקים ששודרה ב’כאן 11′. הוא מרבה להתראיין בכלי תקשורת על הציבור החרדי  ובנושאי ‘דת ומדינה’.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גלסנר עוקף אותו בקלות
    03/10/2021 13:03
    מנחם
  1. משה גלסנר מגיש המהדורה המרכזית בקול ברמה רהוט והכי חשוב שואל את השאלות הנכונות בזמן הנכון.

  2. רדוד ושטחי
    03/10/2021 15:28
    אריק
  3. בלי טיפת עומק וגיוון בשאלות. שידורים בנאלים

  4. אולי תספרו לנו קצת על תחקיר דה מרקר?
    03/10/2021 21:15
    שי
  5. פשוט גועל