אגרופים, דם והשפלה: שוטרים הותקפו בידי עשרות בכפר קאסם

שוטרים שהגיעו לבית העירייה לצורך המעצר הותקפו באלימות בידי כוחות אבטחה פנימיים של התנועה האיסלאמית • ארבעה תושבי כפר קאסם נעצרו • ח"כ סופר: "בחסות המיליארדים והלגיטימציה שבנט וממשלתו נותנים לתנועה האיסלמית קיבלנו מופע אימים" • צפו בתיעוד מהתקיפה
חרדים 10
כ"ו תשרי התשפ"ב / 02.10.2021 20:13

המשטרה עצרה היום (שבת) ארבעה חשודים בהתפרעות ותקיפת שוטרים באלימות קשה בכפר קאסם.

הבוקר: ‘התו הירוק’ הישן פוקע – וחיי מליוני לא מחוסנים ישתנו

שני שוטרים ומתנדב נפצעו וקיבלו טיפול רפואי במקום.

בתיעוד מהתקיפה נראה אחד תוקף באגרופים ובאלימות קשה את אחד מהשוטרים שמקיפים אותו. במקביל, אדם אחר נראה דוחף את השוטרים, מכה אחד מהם בפניו – ועוזב, מבלי שאף אחד מהשוטרים מנסה לעוצרו.

הרקע לאירוע היה עימות שהתפתח בין מקומיים לשוטרים, שהגיעו לבצע חיפוש במטה ‘אל-חיראסה’ – כוחות אבטחה פנימיים בעיר, המשתייכים לתנועה האיסלאמית. מדובר בכוח המוגדר כ”אחראי לביטחון הפנים בכפר קאסם”.

הגברים מנעו מהשוטרים להיכנס לתוך המבנה והחלו להתעמת איתם. אחד השוטרים שלף אקדח טייזר והשתמש בו נגד גבר שמנע מהשוטרים לפתוח את הדלת.

בתגובה, האיש תקף באגרופים את השוטר, שכל פניו התמלאו בדם. במקביל, מהמבנה יצא גבר נוסף שהחל לתקוף את השוטרים. בסופו של דבר, עצרו השוטרים את התוקפים.

לפי דיווח בחדשות 12, התושבים טוענים כי מה שגרם לעימות האלים היה שימוש של השוטרים באקדח טייזר כלפי כמה מהמקומיים. לדברי תושבים, זהו אינו העימות הראשון בין שוטרים לבין אנשי השמירה במקום.

מפכ”ל המשטרה, רנ”צ יעקב שבתאי הגיב: “לא נעבור לסדר היום על אירועי אלימות כלפי שוטרים כפי שקרה בכפר קאסם. הנחתי את פיקוד המחוז והמרחב לפעול בנחרצות ובתקיפות ולשים את היד על כל מי שלקח חלק באירוע ואנו נעמיד לרשותם את כל האמצעים והכוחות שידרשו.

“כבר עצרנו 4 חשודים, ביניהם שני החשודים המרכזיים שעל פי החשד תקפו את השוטרים, ולא נרפה עד שנביא את כל העבריינים לדין. אני מגבה באופן מלא את השוטרים לפעול על פי חוק עם האמצעים שעומדים לרשותם אל מול כל מי שינסה להרים עליהם את ידו. לא נקבל מצב שבו פוגעים בשוטרים שבאים לבצע את תפקידם”.

המפכ”ל שוחח עם השוטרים שהיו באירוע, חיזק אותם ואמר להם: “אני מגבה אתכם ומבטיח לכם שנעשה ככל שביכולתנו למצות את הדין עם העבריינים”.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב: “אני מגנה בתוקף את תקיפת השוטרים בכפר קאסם. כשהממשלה של בנט תלויה במנסור עבאס ובאחים המוסלמים, עבריינים במגזר הערבי מרימים את הראש ומעזים לפגוע בשוטרים שלנו.

“זו חציית קו אדום שאסור לעבור עליה לסדר היום. יש למצות את מלוא חומרת הדין עם כל מי שהיה מעורב במעשה האלימות הנפשע הזה”.

ח״כ אופיר סופר מהציונות הדתית: “בחסות המיליארדים והלגיטימציה שבנט וממשלתו נותנים לתנועה האיסלמית קיבלנו מופע אימים וחשש של שוטרים מותקפים להשתמש בנשקם על אף שהיו רשאים לכך.

“‏אנשי כוחות הביטחון חייבים לקבל את הגיבוי המלא להגן עלינו ועל עצמם. לו היו מקבלים זאת, אותם עבריינים לא היו מעזים לנהוג כך”.

כמה שעות לאחר יציאת השבת, ורק לאחר שגם מנסור עבאס גינה, פרסם נפתלי בנט, תגובה: “אני עומד לצד השוטרים שהותקפו באלימות קשה בכפר קאסם. האלימות בחברה הערבית הגיעה לנקודה בלתי נסבלת. נילחם בה בכל הכח.

“אני מצפה מהחברה הערבית, שמבקשת מהמדינה להתערב, לתת לשוטרים את כל התמיכה והגב. נגיע לתוקפים ונמצה עמם את הדין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לשם השוואה
    02/10/2021 21:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בבני ברק כשתקפו שוטרים ראינו אח”כ טרור משטרתי מטורף בלי הבחנה, מעניין לראות מה יהיה עכשיו בכפר קאסם…