4,313 נדבקים אובחנו אתמול • אש: “אנחנו בדרך לצאת מהגל הנוכחי”

מספר החולים במצב קשה הוא הנמוך ביותר מאז חודש אוגוסט • לקראת התו הירוק החדש, אתמול התחסנו 78 אלף בחיסון השלישי - המספר הגבוה ביותר מזה חודש • פרופ' אש: אם אני צריך לנחש, לא יהיה גל חמישי. זה תלוי בכך שנתחסן
תמי גיל
כ"ה תשרי התשפ"ב / 01.10.2021 11:24

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) עולה כי אתמול אובחנו בישראל 4,313 מאומתים חדשים מתוך 118,082 בדיקות שבוצעו –  שהם 3.81 אחוז שיעור חיוביים.

מקדם ההדבקה עומד על 0.72.

הירידה במספר החולים קשה נמשכת ומספרם עומד כעת על 607, מתוכם 214 מונשמים. מדובר במספר החולים קשה הנמוך ביותר מאז אמצע חודש אוגוסט. עם זאת, מספר המונשמים גבוה במיוחד.

בשבוע הראשון של ספטמבר היה ממוצע הנדבקים ליום 7,861, ולעומת זאת בשבוע הנוכחי צנח הממוצע ליום ל-3,889. מדובר בירידה חדה מאוד של יותר מחצי.

לקראת התו הירוק החדש, שייכנסו לתוקפו ביום ראשון: אתמול התחסנו 78 אלף איש בחיסון השלישי, המספר הגבוה ביותר מזה חודש.

מספר המתים במגיפת הקורונה עומד על 7,761 בני אדם, כאשר אתמול הלכו לעולמם תשעה שחלו בקורונה.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, העניק הבוקר ראיון לרדיו 103FM – ואמר: “אני לא חושב שאנחנו שמרנים בניהול הקורונה. איך אפשר להגיד את זה אחרי שאנחנו מקבלים החלטות מרחיקות לכת כמו חיסון הדחף?”

באשר לתקנות הקורונה אמר: “אני לא בטוח שצריך הגבלות נוספות, אנחנו נמצאים במגמת ירידה טובה. אנחנו שוקלים עניינית בכל פעם, אין לנו אינסטינקט להביא מגבלות בכל דיון”.

הוא הביע הערכה אופטימית: “בתחושה שלי אנחנו בדרך לצאת מהגל הזה. אם אני צריך לנחש, לא יהיה גל חמישי. זה תלוי בכך שנתחסן. הגל הנוכחי התפרץ בגלל שיש לנו אוכלוסייה די גדולה שלא מחוסנת. זה תלוי גם אם החיסון יהיה יעיל ליותר זמן”.

כשנשאל על התחלואה הגבוהה במגזר הערבי, השיב אש כי ככל הנראה הדבר נעוץ בלימודים אינטנסיביים שהיו במגזר: “כ-70% מהמאומתים בימים האחרונים היו ילדים, זה בא מהדבקות בבתי ספר”.

אש הזהיר, כי על אף הירידה בתחלואה, העומסים בבתי החולים לא פחתו, וישנה אפשרות להכבדה נוספת, התלויה בתחלואה בשפעת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות