הרמטכ”ל יזומן לבירור: אפשר לבנט קשר עם בכירים מאחורי גבו של גנץ

שר הביטחון מבקש לברר מה מהות שיחות העדכון שהתקיימו בין מפקד פיקוד הדרום אליעזר טולדנו ליועצת ראש הממשלה שמרית מאיר - ללא אישורו • לשכת גנץ להארץ: "השיחות לא תואמו עם לשכת שר הביטחון. שר הביטחון יקיים בירור בנושא לכל הנוגעים בדבר"
חרדים 10
כ"ה תשרי התשפ"ב / 01.10.2021 12:34

שר הביטחון בני גנץ מתכוון לזמן בקרוב את הרמטכ”ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד דרום אליעזר טולדנו לשיחת בירור בשל שיח שמתקיים בין האלוף טולדנו לבין היועצת המדינית לראש הממשלה, שמרית מאיר. כך דווח היום (שישי) העיתונאי יניב קובוביץ בעיתון ‘הארץ’.

על פי הדיווח, טולדנו נפגש עם מאיר מספר פעמים, אך שר הביטחון לא עודכן בכך. השיח הישיר נמשך כבר מספר חודשים ועוסק בסוגיות ביטחוניות ומדיניות.

לפי הדיווח, גנץ מוטרד מהעובדה שכוכבי איפשר לנפתלי בנט לקיים ערוץ קשר ישיר עם בכירים בצה”ל, מאחורי גבו, ומבקש לבדוק האם נפתח ערוץ קשר ישיר בין ראש הממשלה לבכירים בצה”ל שמנסה לעקוף את סמכותו.

לשם קיום שיחה בין הדרג המדיני וקצינים בכירים נדרש תיאום מוקדם עם לשכת שר הביטחון ובמקרה זה, השיחות, שהתקיימו בידיעת הרמטכ”ל, לא תואמו עם לשכת השר או דווחו לו כנדרש.

פקודות הצבא אף אוסרות על קצינים לשוחח או להיפגש עם פוליטיקאים ויועצים שלהם, ללא אישור מראש.

מלשכתו של גנץ נמסר בתגובה: “השיחות לא תואמו עם לשכת שר הביטחון. שר הביטחון יקיים בירור בנושא לכל הנוגעים בדבר”.

מלשכתו של בנט נמסר: “לשכת ראש הממשלה מקיימת שיח שוטף עם גורמי מקצוע בכלל הגופים הרלוונטיים, בהתאם לנהלים ולכללים. השיחות המתוארות קיבלו את אישור הדרגים הנדרשים. איננו מכירים נוהל אחר בעניין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות