מכה אנושה • “המפקדים שחוסלו היו אחראים לפיגועים קשים”

נתניהו: "השב"כ הביא מודיעין יוצא דופן לפגיעה בראשי חמאס שתכננו פיגועים קטלניים" • ‏שר הביטחון:"הישג מודיעיני ומבצעי גדול של צה"ל והשב"כ. נמשיך לרדוף ולפגוע" • שמחה גולדין: "ידעתי שצה"ל יעשה את העבודה" • בתו של מוחמד דף היא ההרוגה השלישית בהפצצה
שרי רוט
כ"ה אב התשע"ד / 21.08.2014 14:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחסו בצהריים (חמישי) לחיסול שלושת בכירי חמאס ברצועת עזה, ראא’ד אל-עטאר (אבו איימן) מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית, מוחמד אבו שמאלה (אבו חליל) מפקד החטיבה הדרומית של חמאס, ומוחמד ברהום, מהחטיבה הדרומית של הזרוע הצבאית של חמאס.

נתניהו פתח בברכות לשב”כ ואמר: “המודיעין יוצא הדופן שהביא השב”כ בזכות עבודה מאומצת ומקצועית יחד עם יכולת הביצוע המדויקת של צה”ל אפשר לנו לקבל את ההחלטה להוציא לפועל את המבצע לפגיעה בראשי חמאס שתכננו פיגועים קטלניים נגד אזרחי ישראל”.

לדבריו, “בשמי, ובשם כל אזרחי ישראל אני מודה לאנשי השב”כ, לראשי היחידות המודיעיניות והמבצעיות ולעומד בראש הארגון, יורם כהן.

“פעולה זאת מצטרפת לשורה ארוכה של פיגועי טרור שתכנן חמאס – וסוכלו. השב”כ וצה”ל פועלים כתף אל כתף במבצע צוק איתן כמו בכל ימות השנה, ודבר זה מהווה נדבך חושב לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה”.

ראש הממשלה הוסיף: “מבצע ‘צוק איתן’ יימשך עד להשגת יעדו – השבת השקט לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור”.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בעקבות החיסול: “המפקדים בחמאס שחוסלו הלילה אחראים לפיגועים קשים נגד אזרחי ישראל וחיילי צה”ל, בין היתר גם לחטיפת גלעד שליט. זהו הישג מודיעיני ומבצעי גדול מאוד של צה”ל והשב”כ, שפועלים לילות כימים כדי למען ביטחונם של אזרחי ישראל, ועל כך הערכתי הגדולה.

“נמשיך לרדוף ולפגוע בראשי חמאס בכל עת ובכל מקום בו יהיו. מי שינסה לפגוע באזרחיישראל – דמו בראשו. יידעו ראשי חמאס כי לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נניח עליהם את ידנו”, הוסיף יעלון.

לדבריו, “המערכה הזו היא ארוכה, ונדרשים לה המשך אורך רוח, סבלנות, נחישות ועמידה איתנה. אנו פועלים באחריות ובשיקול דעת מתוך מטרה אחת: להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל בכלל ולתושבי הדרום בפרט. לא נתפשר על כך”.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס לחיסול שלושת המפקדים של הארגון ואמר: “ההתנקשות היא פשע נתעב שישראל תשלם עליו ביוקר. ההתנקשות לא תשבור את ההתנגדות ואת העם הפלסטיני”.

שמחה גולדין, אביו של הדר הי”ד, הגיב בראיון לעורץ 2 על חיסול בכיר חמאס ראאד עטאר, שהיה המפקד של חטיפת שליט ועמד בראש החוליה שחטפה את בנו במהלך מבצע צוק איתן: “אמרתי שאני בטוח שצה”ל יעשה את זה ולפי מה שאתם מספרים לי הוא עושה את העבודה שלו. אני שומע חדשות מדי פעם כי אני מתאבל עדיין, ואת זה אני שומע פעם ראשונה.

“אני לא שמח בעקבות זה – אני עדיין מתאבל, אבל ידעתי שצה”ל יעשה את העבודה וזה בסדר גמור, אין קשר לשמחה או לשנאה או לדברים מהסוג הזה”.

בתוך כך, גופתה של בתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שרה מוחמד דף, נמצאה היום בין הריסות בית משפחת דאלו שהופצץ הלילה. כך דווח ברשת ‘אל-אקצא’ של חמאס. אשתו של דף, ווידאד, ובנו, עלי, נהרגו בבית בהפצצת חיל האוויר. גורמים רשמיים טרם אישרו את הדיווח

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות