בנט ביטל ביקור באום אל-פחם • רע”ם: בשל “כבוד לזכר השהידים”

נפתלי בנט ביטל ביקור באום אל פחם שתוכנן להתקיים הבוקר עם מנסור עבאס • הסיבה לביטול? לפי רע"ם: "מתוך כבוד ליום הזיכרון לשהידים של אוקטובר 2000" • הליכוד: "חרפה שתיזכר לדיראון עולם" • הציונות הדתית: "המחווה של בנט לפורעי אוקטובר 2000 עולה על כל דמיון. בושה''
דוד ליבוביץ
כ"ה תשרי התשפ"ב / 01.10.2021 00:28

אין קווים אדומים: נפתלי בנט ביטל הלילה את ביקורו באום אל-פחם שתוכנן להתקיים הבוקר (שישי), יחד עם ח״כ מנסור עבאס ופרויקטור הקורונה בחברה הערבית איימן סייף.

סיעת רע”ם הבהירה את הסיבה לביטול המפתיע: ”הביקור נדחה לבקשתנו בעקבות יום הזיכרון לאירועי אוקטובר 2000, מתוך כבוד לזכר השהידים שנפלו באוקטובר 2000, אירוע חשוב מאוד לעם הפלסטיני”.

יו”ר רע”מ מנסור עבאס הסתייג מהודעת מפלגתו ואמר לאחר מכן, כי הביקור של בנט בוטל לאחר שהתברר שהמטרה לקדם חיסונים לא תושג. “כל ניסיון לקשור את שיקול הדעת של רה”מ לסיבות אחרות מופרך. ההודעה שהוציאה רע”ם אודות דחיית הביקור ביטאה את עמדתה בלבד”, אמר.

על פי המתווה שתוכנן, צפוי היה ראש הממשלה לבקר במתחם חיסונים בקופת חולים  בעיר הערבית – ולקרוא לציבור הערבי להתחסן נגד קורונה.

במפלגת הציונות הדתית תקפו את הסכמת בנט לבטל את ביקורו: ”ראש הממשלה בנט ביטל ביקור באום אל פאחם ‘מתוך כבוד לזכר השהידים’. לאן עוד נוליך את החרפה? הזהרנו מקריסה ערכית מוחלטת בממשלה עם התנועה האיסלמית, אבל המחווה של בנט לפורעי אוקטובר 2000 עולה על כל דמיון. בושה”.

בליכוד תקפו: ״אין נקודת שפל שבנט לא יחצה למען ההישרדות הפוליטית שלו שתלויה במנסור עבאס. לבטל ביקור בגלל ׳זכר השהידים׳ זו חרפה שתיזכר לדיראון עולם״.

דוברו של בנט הבהיר: ״דחיית הביקור במתחם החיסונים באום אל-פאחם נעשתה נוכח הצפי להפגנות, וכן מטעמי אבטחה. זו הסיבה וזו בלבד”.

גם אחמד טיבי מהרשימה המשותפת עקץ את בנט ואת עבאס – וצייץ בטוויטר: “האם ארגון ביקור באו”ם יותר קל מארגון ביקור באום אל-פחם?”

אירועי אוקטובר 2000 היו גל התפרעויות של ערבים שבמהלכם נהרגו מבין המפגינים 12 ערבים אזרחי ישראל ופלסטיני שאינו אזרח ישראלי, וכן נהרג יהודי ישראלי אחד מיידוי אבנים של הפורעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות