6 ילדים אושפזו ב’רמב”ם’ בגלל תסמונת נדירה של מחלימי קורונה

בשלושת השבועות האחרונים אושפזו ברמב"ם בלבד שש מקרים של PIMS, אצל ילדים בגילי 6 עד 10 • בן 15, מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, במצב קשה: הגיע עם סיבוכי קורונה קשים • ד"ר יוני בוטבול: "יש להימנע ממקרי הדבקה, לבטח מכוונים, יכולות להיות לכך השלכות קשות"
חרדים 10
כ"ד תשרי התשפ"ב / 30.09.2021 17:15

בשלושת השבועות האחרונים אושפזו בבית החולים רמב”ם בחיפה שישה ילדים עם תסמונת דלקתית רב מערכתית – ‘פימס’, לאחר שנדבקו בקורונה.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

לפי דיווח ב’ישראל היום’, אחת מהם, בת שש בלבד, הייתה במצב קשה ואושפזה בטיפול נמרץ כשהיא מונשמת. שאר הילדים היו במצב בינוני.

שלושה מהילדים עברו לרמב”ם מבתי חולים אחרים, לאחר שנחשדו בתחילה כסובלים מאפנדיציט כתוצאה מכאבי בטן קשים, סימפטום שכיח פחות של התסמונת.

התסמונת מאופיינת בחום מתמיד, ירידה בלחץ דם, בעיות במערכת העיכול, קשיי נשימה ואף דלקת בשריר הלב (מיוקרדיטיס) ומדדי דלקת מוגברים.

ברמב”ם מתריעים כי בשניים מהמקרים הילדים לא הגיבו לטיפול המקובל ונזקקו לטיפול ניסיוני בתרופה ביולוגית לדלקת מפרקים ששיפר את מצבם.

נכון להיום, יש ארבעה מקרים של PIMS בקרב ילדים, אחד מהם בן 15, מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, במצב קשה.

בבית החולים מעדכנים כי הנער הגיע עם סיבוכי קורונה קשים, אך מצבו יציב ולא נשקפת סכנה לחייו.

לפי איגוד רופאי הילדים, עד לחודש יוני היו 103 מקרים של התסמונת. ההערכה היא שלאחר הגל הרביעי מדובר ב-150 ילדים בישראל עם תסמונת זו.

ד”ר יוני בוטבול, רופא ילדים ומומחה בראומטולוגית ילדים ברמב”ם, אמר למיטל יסעור בית-אור מ’ישראל היום’: “בשבועות האחרונים היו אצלנו שש מקרים של PIMS, שהיו בגילי 6 עד 10. צעירים, יותר ממה שראינו בגלים הקודמים. ככל הנראה כי ילדים מעל גיל 12 כבר חוסנו”.

הוא הוסיף: “חלק מהילדים היו עם ירידת לחץ דם משמעותית ונדרשו לתמיכה. חלק סבלו מאי ספיקה נשימתית – ילדה כבת שש הייתה מונשמת וגם קיבלה טיפול בתרופה ביולוגית לאחר שלא הגיבה לטיפול המקובל. הם סבלו מעליה במדדי דלקת. עליה באנזימים של שריר הלב, שמעידים על פגיעה לבבית. חלק היו במצב הכרה מעורפל. חלקם עם שלשולים וכאבי בטן קשים. אלו ילדים שנראים מאד לא טוב, שקועים, עם לחצי דן גבוליים, שהידרדרו מאד מהר”.

לדבריו, בתשאול התברר שכל הילדים אובחנו קודם כחולי קורונה או שהיו בבידוד.

החולים לא סבלו מתסמיני קורונה או מתסמינים מינוריים בלבד, ורק לאחר שהחלימו התפרצה אצלם התסמונת הדלקתית הרב מערכתית.

“מה שהיה שונה לעומת גלים קודמים הוא שהיו ילדים עם כאבי בטן, דמויי אפנדיציט, אחת מהן אפילו הוכנסה לניתוח דחוף ורק אחר כך התברר שזו תסמונת פוסט קורונה. שאחרי יומיים-שלושה החמירו. לכן לדעתי צריך לחשוד בכל ילד שהוא אחרי החלמה ומגיע עם סימפטומים דומים”.

ד”ר בוטבול הדגיש: “אמנם מדובר באחוזים בודדים אבל קורונה יכולה לגרום למחלה סוערת בילדים. צריך להיזהר, לשים מסיכות ולהימנע מהדבקה. בטח לא הייתי הולך להדבקה מכוונת, כי יכולות להיות לכך השלכות של מחלה קשה שאנחנו לא יודעים עדיין את האפקט ארוך הטווח שלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות