נתניהו שיחזר בציוריות את ביקורו הראשון אצל הרבי מליובאוויטש

ראש הממשלה לשעבר השתתף אמש ב'שלושים' לאביו של ח"כ דוד ביטן בבית חב"ד ברמת אליהו בראשל"צ • במהלך הערב תיאר נתניהו בשפה ציורית את פגישתו הראשונה בשמחת תורה אצל הרבי מליובאוויטש
אריה ריבקינד
כ"ד תשרי התשפ"ב / 30.09.2021 15:40

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו השתתף אמש (רביעי) באזכרה לאביו של ח”כ דוד ביטן במלאות 30 לפטירתו בבית חב”ד בראשות הרב חנן כוחנובסקי, בשכונת רמת אליהו בראשל”צ  – שכונת מגוריו של ביטן.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

במהלך הערב, ולאחר הפצרות המארח הרב כוחנובסקי שידבר על חב”ד – תיאר נתניהו בשפה ציורית את פגישתו הראשונה בשמחת תורה אצל הרבי מליובאוויטש. הדברים:

“באתי בניו יורק לשרת כשגריר ישראל באו”ם. ויום אחד הגיעו אלי, אמרו לי: חייל שלך, שמריה, נמצא בחוץ. הוא רוצה לראות אותך. אמרתי ‘בבקשה, שיכנס’. הוא נכנס, שמריה היה בן לקיבוץ השומר הצעיר, פתאום נכנס איזה חוסיד עם זקן, לבוש בלבוש של חסיד, אני לא מזהה אותו. הוא אומר לי ‘ביבי, זה אני, זה שמריה’. אני שואל אותו: ‘מה אתה עושה פה?’ הוא אומר לי: ‘תראה, הייתי בכל העולם, הייתי באמריקה והייתי באוסטרליה, הייתי מתקין כל מיני רצפות ודברים אחרים, אבל מצאתי שקט נפשי כשהגעתי לבית חב”ד’. והוא נעשה חב”דניק.

“אמרתי לו: טוב מאד, אני שמח. הוא אמר לי: ‘אבל אנחנו לא גומרים בזה, אתה צריך לבוא איתי הערב, ערב שמחת תורה, אל הרבי’. אמרתי לו ‘זה עכשיו’, הוא אומר לי ‘כן, עכשיו עכשיו’. נסענו, מה זה seven seven זה איסטרן פארווקאי, נכון? הגענו לשם, והיה את הבית שמוכר לכם, אפשר לראות אותו כאן לא רחוק, בכפר חב”ד, דוגמה. ושם היה אולם גדול מאד שהיו בו אלפי חסידים. הרים וגאיות של חסידים, הם היו על מושבים, טרסות. והכניסו אותי לאולם הזה, ושם בקצה האולם הייתה במה קטנה והרבי עמד שם וקרא בתורה (זה היה סידור – חרדים 10). ושמריה אומר לי: ‘עכשיו, תיגש עכשיו אל הרבי’. אני אומר לו, ‘הוא קורא בתורה, מה אני אגש אליו’, אבל הוא אומר לי :’תיגש עכשיו אל הרבי’.

“ניגשתי לרבי אבל בדחילו ורחימו, כי הוא קורא בתורה. ואני ככה טופח לו על שכם ימין ביד שמאל ואני אומר לו, לא דיברתי איתו אף פעם, אז אמרתי לו באגלית: ‘rabi i came to see youw (-רבי, באתי לראות אותך). אז הוא מסתכל ואומר: ‘just yo see ?not to talk’ (רק לראות? לא לדבר?)

“התחלנו לדבר… דיברנו 5 דקות, 10 דקות, 15 דקות, 20 דקות, 30 דקות, 40 דקות…אני מתחיל לשמוע את החסידים, אני שומע מין נהמה כזו שעולה, כי אני מונע מהם להיות עם הרבי שלהם, הוא מתעסק איתי, הוא לא נותן את תשומת ליבו להם. והרחש הזה עולה ועולה, אחרי 40 דקות הרבי מפסיק, מסתובב אליהם, מתחיל להלהיב אותם בשירה, שהפכה לשאגה אדירה, ואחר כך הוא, יחד עם הגיס שלו, שניהם היו בשנות ה-80 שלהם, לקחו כל אחד ספר תורה ובמעגל בתוך מרכז האולם, רקדו עם ספרי התורה.

“זה היה מחזה שלא אשכח אותו לעולם. שם ראית את אלפי שנות עם ישראל במעגל קסום. הוא אמר לי: אתה הולך לבית השקר הנצחי, ככה הוא קרא לו. הוא אמר לי, תזכור שגם באולם האפל ביותר, החשוך ביותר, כשאתה מדליק נר אחד של אמת הוא מפיץ אור יקרות, שרואים אותו למרחוק. וזה מה שאני ניסיתי לעשות באו”ם, לא רק כשהייתי שגריר באו”ם, אלא גם כשהייתי חוזר לשם. וזה נושא מאד עכשווי, לא? (צוחק…) להגיד את האמת שלנו, להדליק נר של אמת, הרבה נרות של אמת, למען המדינה שלנו, העם שלנו, המורשת שלנו…”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות