הוגש אישום • מה עשה המחבל מרחוב יפו בדקות לפני הפיגוע? צפו

חוקרי היחידה המרכזי במחוז ירושלים התחקו אחר המסלול שעשה המחבל, בן ה-17 מדיר אלעסל הסמוכה לחברון, עד לפיגוע • היום הוגש נגדו בבימ״ש מחוזי בירושלים כתב אישום
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשפ"ב / 30.09.2021 14:34

משטרת ישראל השלימה את חקירת פיגוע הדקירה שהתרחש לפני שבועיים וחצי – לפני יום כיפור – ברחוב יפו בירושלים, והיום הוגש נגד המחבל כתב אישום.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

לפי כתב האישום, בתאריך 13.9 בשעות הצהריים, הגיע המחבל, נער פלסטיני בן 17, תושב דיר אלעסל הסמוכה לחברון, לרחוב יפו, סמוך לתחנה המרכזית ירושלים. המחבל נכנס לבית עסק, שם דקר באמצעות סכין שני אזרחים שהחלו להתעמת איתו.

שוטרות מג”ב שהבחינו במתרחש חתרו למגע ונטרלו את המפגע ובכך מנעו פגיעה באזרחים נוספים.

בתום הערכת מצב שקיים מפקד המחוז בשטח, הוטלה החקירה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

במסגרת החקירה נאספו ראיות, נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירתיות מגוונות, מהם עלה כי המחבל נכנס באותו היום יחד עם חברו לתחומי מדינת ישראל, לאחר שסיפר למשפחתו כי הוא נוסע לאסוף את משכורתו ממקום שבו עבד.

במסגרת החקירה, חוקרי היחידה המרכזי במחוז ירושלים התחקו אחר המסלול שעשה המחבל עד לפיגוע: תחילה נסע ברכבת הקלה מצומת הגבעה הצרפתית לתחנה המרכזית, משם המשיך רגלית על רחוב יפו ולאחר שרכש לעצמו פחית משקה אנרגיה, חזר לכיוון התחנה המרכזית.

בהמשך שב המחבל על עקבותיו וצעד על רחוב יפו עד לבית העסק. המחבל נכנס לתוכו ודקר מספר רב של פעמים שני בחורי ישיבה צעירים, עד שנוטרל בידי שוטרות מג”ב בתוך זמן קצר. כתוצאה מהפיגוע נפצעו שני האזרחים ופונו לטיפול רפואי.

המחבל נעצר והועבר לטיפול רפואי ומעצרו הוארך מעת לעת בבימ״ש.

חוקרי המשטרה איתרו במסגרת החקירה פרסומים של המחבל ברשתות החברתיות, שהינם בעלי אופי השתייכות לארגון הטרור חמאס והזדהות עם גורמי ומעשי טרור שונים.

עם סיום החקירה במשטרה וגיבוש תשתית ראייתית כנגדו, הוגש נגדו בבימ״ש מחוזי בירושלים ע״י הפרקליטות כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לחסל את כל המחבלים
    03/10/2021 10:37
    אייל טליס
  1. לחסל את כל המחבלים שמבצעים פיגועים באותו הרגע בלי לחכות כל מחבל מקומו מתחת לאדמה אפילו לזרוק את הגופה לים ישר לכרישים שיישרפו חיים כל המחבלים וכל מי ששולח אותם שיישרף גם