“ש”ס מוחקת מורשת הרב, העצרות לרווחים פוליטיים”

תנועת ש"ס, הסופגת ירידה חדה בסקרים, מפיקה עצרות לזכרו של הגר"ע יוסף זצ"ל תחת הכותרת "אשכבתיה דמרן" • אלא ששוב מתברר שהכול פוליטיקה קטנה • גורם בש"ס: "לרב יש עוד שני בנים, רבנים חשובים, והם לא מוזכרים במודעה"
כ"ה אב התשע"ד / 21.08.2014 11:35

האם הפיתרון לירידה החדה של תנועת ש”ס בסקרים הוא הפקת עצרות לזכרו של הגר”ע יוסף זצ”ל?

ההסברים לירידה בכוחה של המפלגה הם רבים, אך בבסיסם עומדת ההשערה לפיה יפרוש ח”כ אלי ישי עם חלק מחברי המפלגה ויקים תנועה עצמאית – ימנית יותר מש”ס תשחת ההנהגה של יו”ר ש”ס אריה דרעי.

ישי עצמו מכחיש אופציה כזו. גם ח”כים במפלגה, הנחשבים כמזוהים עם ישי מתנערים מאפשרות של פילוג. אבל מאחורי הקלעים אין זה סוד שהרוחות גועשות.

בשיחה עם אחד מח”כי ש”ס, במהלך ימי המלחמה, הוא נשמע מודאג מאוד מהירידה בסקרים, והניח את מלוא האחריות אל פתחו של דרעי. “הוא היו”ר, הוא האחראי”, אמר – ובצדק. לשאלתי האם העלה את הנושא בישיבת סיעה, השיב כי “כעת זה לא הזמן, כעת מלחמה”, אבל בדעתו להעלות זאת “דוגרי, על השולחן”, מיד לאחר תום ‘צוק איתן’.

בהמשך התברר כי שוחח על הנושא גם עם ח”כ אלי ישי, תוך שהוא מביע תרעומת על המצב בו נמצאת המפלגה.

כעת, כך נראה, מנסה תנועת ש”ס להפיק – כחלק מהניסיונות לחזור אל השטח – עצרות ענק לזכרו של הגר”ע, תחת הכותרת “אשכבתיה דמרן”, במלאת 12 חודש לפטירתו. עצרות בימי חודש הרחמים והסליחות אכן יכולות לעורר נימים רדומים בקרב מצביעי ש”ס, שלבטח ייזכרו בעצרות הענק בהן השתתף הרב זצ”ל, ואשר כבשו בסערה את השטח ואת הפריפריה.

אלא שגם בהפקה הזו נראה כי מתבצעות שגיאות, שיכולות רק לפגוע בכוונה הטובה לעורר את זכרו של מרן זצ”ל.

בשיחה עם גורמים בכירים במפלגה, הם נשמעים מאד כעוסים. “הרעיון כל כך יפה, וכבר חשבתי לרגע שנעצרה המגמה של עשיית הכול לטשטוש זכרו של הרב, כפי שבאה לידי ביטוי בניסיון להוציא מהוועדה הרוחנית של ‘יום ליום’ את הרב צבי חקק, ניסיון שנעצר ברגע האחרון.

“אלא מאי? שהמודעה שראיתי היום בעיתון התנועה צרמה לי עד מאוד.

“מתברר כי בין הרבנים ששמותיהם מובלטים במודעה מופיעים חברי מועצת חכמי התורה, וטוב שכך – הגם שיש ויכוח האם היה הרב רוצה בשינוי ‘המועצת’ ובהכנסת חבר נוסף, רבי דוד יוסף, מיד לאחר פטירתו – כולל הראשל”צ, הגאון רבי יצחק יוסף.

“אלא מאי? לרב יש עוד שני בנים, רבנים חשובים, הרב אברהם יוסף רבה של חולון, והרב משה יוסף מי שעומד בראש ארגון הכשרות שהיה כל כך חשוב וקרוב לליבו של הרב ‘בד”צ בית יוסף’. איך יתכן לקיים עצרת ענק לזכרו של הרב, מבלי לשלב את שני האישים הנכבדים הללו במודעה?” – תוהה אותו גורם.”אין זאת אלא שש”ס ממשיכה לעשות הכול כדי למחוק את מורשתו של הרב, העצרות נועדו לרווחים פוליטיים בלבד”.

בשיחה עם גורם בכיר נוסף בש”ס הוא מספר: “בשעתו היה הרב ינון ברוכין מפיק כל שנה עצרת לבני תורה. לרב העצרות האלו היו מאד חשובות, וגם כשלא חש בטוב היה מקפיד ומתעקש להשתתף.

“והנה, בכנס התעוררות שערך הרב ברוכין לפני מספר ימים, לא הגיע נשיא מועצת החכמים הרב שלום כהן וגם לא הראשל”צ הרב יצחק יוסף. זה מאוד בלט ומאוד צרם. מישהו סיפר לי שבעצרת האחרונה שנערכה לפני כשנה, עוד בחייו של הרב, לא ניתן כבוד מספיק ליו”ר התנועה, אבל זה לא היה מכוון, פשוט הרב ברוכין מאד מקפיד שבשורה הראשונה באירועים שלו ישבו רק הרבנים, בלי שום פוליטיקאים. גם את אלי ישי הוא מעולם לא הושיב בשורה הראשונה. אבל זה כנראה מה שהכעיס מישהו”.

בלשכת דרעי הבטיחו כבר לפני מספר שבועות, כי משפחת הרב תשולב בעצרות המתוכננות.

אז מדוע הם לא הוזכרו במודעה? השמועות מספרות שיישלחו שליחים לבתי הבנים והם יוזמנו לאירוע. “זה שהם יוזמנו לא יועיל ולא ישנה דבר, כל עוד הם לא מופיעים על המודעות עצמן”, טוען הגורם מש”ס.

בשיחה עם גורם בכיר בבית הרב הוא סירב להתייחס לדברים. “אנחנו לא עוסקים במחלוקות, אנחנו עוסקים בשימור מורשתו של הרב”, אמר.

תגובת ש”ס טרם התקבלה.

ש"ס

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי מסיים את ה'שס'
    21/08/2014 14:38
    ספרדי חכם
  1. דרעי מדרדר את המפלגה לתהומות שלא ראינו

  2. המיואשים
    21/08/2014 18:38
    ינקי
  3. פחחחחח …זה רמת הטיעונים שלכם…המצב שלנו מצויין

  4. מסכנים!!!!!!!!!!!!!
    24/08/2014 11:27
    שי
  5. גמרו על תנועתו הקדושה של מרן זיע”א אוי להם כל הדרעי למינהם נפגש בבחירות………….חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  6. לא הוזכרו שום רבנים פרט למועצת והרשל
    07/09/2014 23:32
    פיני
  7. זה לא מכוון..