“ידיד אמיתי, תמיד חיובי וחם”: רבה של העיר ברלין על הקנצלר המסתמן

הסיכויים של מנהיג מפלגת ה-SPD אולף שולץ, להתמנות לקנצלר של גרמניה - מתקבלים בסיפוק בקהילה היהודית בברלין הרב יהודה טייכטל: "הדיבור שלו על ישראל תמיד היה חיובי, קרוב וחם"
חרדים 10
כ"ג תשרי התשפ"ב / 29.09.2021 10:04

בקהילה היהודית בברלין קיבלו בסיפוק את בחירת מנהיג מפלגת ה-SPD אולף שולץ, לקנצלר המסתמן של גרמניה – זאת לאחר היוודע תוצאות הבחירות הסוערות במדינה.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

הניצחון של מפלגת שולץ דחוק אומנם, אך על על פי הערכות בגרמניה רבים סיכויו להרכיב את הקואליציה.

“ההיכרות שלנו עם מר שולץ התחילה לפני מספר שנים, בימי כשר האוצר וכסגן הקנצלר”, סיפר רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הנחשב לאחת הדמויות היהודיות הכי מקורבות לשולץ.

“מידי שנה נהגתי להיפגש עמו לשיחת חג, במהלכה עדכנתי אותו בהתפתחות של החיים היהודיים בברלין, ההולכים ומתפתחים. בהמשך הפגישות נעשו תכופות יותר. בפגישות עמו תמיד מצאנו ידיד אמיתי לקהילה היהודית”.

לפני שנה היה שולץ אורח הכבוד באירוע שציין התקדמות משמעותית בבניית הקמפוס היהודי הגדול, שבנייתו הולכת ונשלמת בתקופה זו בברלין.

ההיכרות עמו החלה לפני מספר שנים, בעת שכיהן כשר האוצר וגם סגן הקנצלר. “נפגשתי איתו לפני פסח. הוא נשא נאום מאוד חם על החשיבות של בניית הקמפוס ועל התרומה הגדולה שלו להתרחבות של החיים היהודיים השוקקים בברלין”, הוסיף הרב טייכטל.

“מדובר באדם מאוד ענייני – כך הוא ניהל את משרד אוצר וכך הוא צפוי לנהל את המדינה”, מעריך הרב של בירת גרמניה. “מהשיחות שקיימתי איתו לאורך השנים, אני יכול לומר שהדיבור שלו על ישראל תמיד היה חיובי, קרוב וחם”.

לפני חודשיים בלבד נפגשו שוב הרב טייכטל ושולץ. “הוא גילה התעניינות נרחבת בהליך בניית הקמפוס היהודי, בו ירוכזו שורת מוסדות חינוך למגוון גילאים. הוא גילה שוב את הערכתו ושמחתו על תנופת בניית הקהילה ומוסדותיה ועל התרחבות הקהילה היהודית בברלין. כולנו תקווה שיהיה ידיד נאמן לעם ישראל ולארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות