“בנט ביזה אותנו בפני כל העולם ונתן רוח גבית למתנגדי החיסונים”

נאומו של נפתלי בנט בעצרת האו"ם, הכעיס רבים במערכת הציבורית שעומדת בחזית המגפה • כעת הם תוקפים בחזרה: "דבריו מסכנים את הציבור. ההשפעה של דברי בנט עלולה להיות הרסנית וקטלנית גם בפגיעה קשה מאוד באמון הציבור. הדברים שלו היו מזעזעים, בלתי נתפס. בושה וחרפה"
חרדים 10
כ"ג תשרי התשפ"ב / 29.09.2021 09:50

בכיר במשרד הבריאות אמר אתמול כי “ראש הממשלה נפתלי בנט ביזה בפני העולם כולו את בכירי משרד הבריאות ואת הרופאים הבכירים שיועצים לממשלה”.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

את הדברים אמר לפרשן הבריאות של ‘ישראל היום’, רן רזניק, בעקבות הביקורת חסרת התקדים שהעלה בנט בנאומו בעצרת האו”ם – ולאחר מכן גם בתדרוך לעיתונאים נגד בכירי משרד הבריאות ומערכת הבריאות, שמייעצים לממשלה במאבק במגיפה.

לדברי הבכיר, “חמור מכך, גם אם ראש הממשלה לא התכוון לכך, הוא נתן באחת הבמות החשובות בעולם רוח גבית למי שגורמים את הנזק הגדול ביותר בישראל למאבק במגיפה – מתנגדי החיסונים, הססני החיסונים ומכחישי הקורונה. מהדברים של ראש הממשלה משתמע שהוא לא סומך על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ושהם ‘מגמגמים’ כשהוא שואל אותם”.

הבכיר הוסיף: “ההשפעה של דברי בנט עלולה להיות הרסנית וקטלנית גם בפגיעה קשה מאוד באמון הציבור, גם בנטייה לבצע את ההמלצות וההוראות של משרד הבריאות וגם ברצון של מיליוני הישראלים להתחסן. זה, אולי, אחד הצעדים החמורים והפוגעניים ביותר שנעשו עד עכשיו בזמן המאבק במגיפת הקורונה, ועוד בלי קשר שזה נעשה באו”ם, וזה היה נראה כמו חיסול בפני כל העולם של צמרת משרד הבריאות”.

אחד מבכירי מערכת הבריאות בארץ אמר: “מפתה מאוד לחשוב מה שר הביטחון בנט היה אומר על ראש הממשלה בנט: ‘אתם השתגעתם? מה אתם עושים? תתפסו את עצמכם בידיים’. מנהיגות אמיתית יודעת לרתום את הדרג המקצועי ולעבוד איתה, כמו שחלק מהשרים האחרים עושים זאת יפה מאוד, מנהלת דיון ענייני ובעיקר לא מחפשת תירוצים לנתונים הקשים מאוד, ולפיהם מאז פרוץ הגל הרביעי מתו עוד יותר מ־1,200 ישראלים, שהוא לא הזכיר אותם ולו במילה. הדברים של בנט היו מזעזעים, בלתי נתפס שאמר זאת ראש הממשלה, והוא עוד מתגאה בהישגים שלו במלחמה בקורונה ובכמה הכל נפלא, בושה וחרפה”.

בכירים במשרד הבריאות אמרו עוד, כי הדברים חסרי התקדים של בנט כוונו לביקורת הקשה והצולבת נגד מדיניות הקורונה של ראש הממשלה שהעלה בחמישי שעבר קבינט המומחים, שהוא הגוף החשוב והמקצועי ביותר המייעץ לממשלה במאבק בקורונה.

זו היתה הפעם הראשונה שבה קבינט המומחים אמר שמדיניות הממשלה היא מסוכנת, כושלת, הרסנית, לא נכונה ומנוגדת לדרישות חוזרות של בכירי משרד הבריאות.

לדבריהם, מדיניות זו כבר הביאה להידבקויות המוניות, לבידודים המוניים במערכת הבריאות ולעלייה קשה ועקבית בחולים הקשים ובמתים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בלפר
    29/09/2021 10:21
    א
  1. חברה קדימה כל מוצש בבלפור
    אנחנו נחזיר את הילד לרענננה