אחרי העליהום של בנט • בכירים במשרד הבריאות: מתנהג בילדותיות

פרופ' נחמן אש הגיב על המתקפה של בנט נגד ראשי מערכת הבריאות: "לא היה נעים לשמוע את זה, התחושה היא תחושה של צער" • שר הבריאות הורוביץ תקף גם הוא: "הופתעתי, הדברים לא היו במקום"
תמי גיל
כ"ג תשרי התשפ"ב / 28.09.2021 21:45

המתקפה של נפתלי בנט על אנשי משרד הבריאות אתמול (שני) מעל בימת עצרת האו”ם ובתדרוך שלו לכתבים נגדם – הותירו את בכירי המשרד בתדהמה.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

אתמול, מיד אחרי הנאום של בנט –  שלא עורר כל עניין בעולם – שר הבריאות ניצן הורוביץ העלה את בכירי משרדו, ביניהם המנכ”ל פרופסור נחמן אש וד”ר שרון אלרעי-פרייס, לשיחה שבה גיבה אותם נוכח המתקפה המכוערת.

לפי דיווח בחדשות 12, בכירי המשרד השמיעו בשיחה וגם בשיחות ביניהם את התחושה שהמתקפה עליהם חצתה את הגבול ועברה לפסים אישיים מדי, כמו לדוגמה בטענה שד”ר אלרעי-פרייס התנגדה לבוסטר בעוד היא התנגדה להרחבת הגיל בלבד באותה נקודת זמן, כי סברה שקודם יש לחסן אוכלוסיות פגיעות יותר.

לטענת בכירי המשרד, הפכו אותם לשעירים לעזאזל.

בכלל, במשרד הבריאות יש זעם על ראש הממשלה ונשמעות אמירות לפיהן הוא מתנהג בילדותיות ולא יודע לקבל ביקורת.

הערב (שלישי) יצא שר הבריאות בראיונות בתקשורת להגנת בכירי משרדו. גם מנכ”ל המשרד, פרופ’ נחמן אש, תקף  את ראש הממשלה.

בראיון ל’כאן חדשות’, אמר שר הבריאות: “אני חושב זה היה מיותר ומצטער שזה נעשה. אנשי מערכת הבריאות עושים עבודה מדהימה ואני מגבה אותם ב-100% משום שאני תומך במדע והרפואה וזה תמיד השיקול הראשון שלנו. חובת מומחי הבריאות היא להציג למקבלי ההחלטות את המלצתם המקצועית”.

הוא ציין, כי לא יסכים להגבלות משמעותיות נוספות גם אם תתגבר התחלואה בקורונה. “לא נכון לסגור את המדינה ולהשבית ולשלוח מאות אלפים לאבטלה. יש מגבלות התקהלות ותו ירוק, יש בדיקות רחבות מאוד ובידודים. לא מוכן לסגור את המדינה בכל פעם שיש בעיה בריאותית”.

בראיון לחדשות 13 סיפר הורוביץ כי  שוחח עם בנט, והביע את תרעומתו על דבריו:  “הופתעתי מהדברים. הם לא היו במקום ובטח לא בנסיבות שנאמרו. אני תומך ומגבה את אנשי משרד הבריאות”.,

עוד קודם לכן כתב השר: “שיהיה ברור – מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים, כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה”.

שר הבריאות הוסיף: “המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך. בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית. מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות בכבוד הדדי, ורק בענייניות”.

בנט אמר בתידרוך: “בסוף השבוע הייתה ההתכסחות עם ד”ר שרון אלרעי-פרייס. אני שמח שזה קרה כי הפקענו את המונופול ממשרד הבריאות. עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה – חלקם לא רואים את התמונה המלאה. חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי אלא אנחנו. כששאלתי אותם למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר – הם גמגמו”.

במשרד הבריאות זעמו על דבריו של בנט בשיחה עם כתבים וטענו כי הוא ניצל את נאומו באו”ם למתקפה מיותרת. “הוא ניצל את הפריים טיים המדיני למתקפה”.

מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש התראיין הערב  לחדשות 12, והביע את אכזבתו מדברי בנט בעצרת האו”ם, שם תקף את מערכת הבריאות, ואמר כי “לא המומחים יקבלו החלטות, אלא אנחנו”.

אש אמר בראיון: “לא היה נעים לשמוע את זה, התחושה היא תחושה של צער”. הוא והוסיף שהיה “שמח שהדברים על מערכת הבריאות והרופאים יהיו מאוזנים ויבטאו את ההצלחות שיש לנו במדינת ישראל בכל המובנים המקצועיים”.

כשנשאל האם הוא מצפה להתנצלות מבנט – השיב: “אני חושב שהוא מספיק אחראי ובוגר כדי לקבל את ההחלטות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות