העיריה דרשה לפרק סוכות? • חרדי: “אני משאיר עד מוצאי שמחת תורה”

שלושה חרדים, תושבי רחוב ארלוזורוב בפתח תקווה, קיבלו ביום שישי מכתב ׳התראה׳ מהעירייה: לפרק את הסוכות עד השעה 16:00 • אחד הדיירים: "הסוכה שלי עומדת ואין בעיות, . משאיר עד מוצאי שמחת תורה" • העירייה: לאור מספר תלונות שהתקבלו, הוחלט כי יקבלו התראה
ישראל יוספי
כ' תשרי התשפ"ב / 26.09.2021 20:45

חיים שפיגל, אורי אריאל ושכן נוסף, חרדים תושבי רחוב ארלוזורוב בפתח תקווה, קיבלו ביום שישי מכתב ׳התראה׳ מעירייה, כי עליהם לפרק את הסוכות שהקימו.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

לפי הדרישה במכתב “סילוק המפגע” צריך להתבצע עד השעה 16:00 – ולא, יגרור קנס של 730 שקלים.

הסוכה של אריאל ממוקמת באותו מקום כבר שנתיים, אבל השנה, לראשונה, נשלחו פקחים מטעם העירייה ודרשו את פירוקה.

״הייתה אי הבנה של הפקח, העניין סודר”, אומר אורי אריאל בשיחה עם חרדים 10. “ביום שישי ח״כ אוריאל בוסו הגיע למקום והכל סודר. אריאל דיבר עם ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג בצאת השבת – ולדבריו הנושא טופל ונסגר”.

מה עם הדיירים הנוספים בבניין?

״למיטב הבנתי בוסו אמר להם שהם יכולים להשאיר את הסוכה, והדרישה לפירוק לא תתורגם לקנס בפועל”.

חיים שפיגל, שקיבל גם הוא התראה אומר לחרדים 10: “נכון להרגע הסוכה שלי עומדת ואין בעיות, בינתיים לא קבלתי דוח, וזה מה שחשוב. אני משאיר את הסוכה עד מוצאי שמחת תורה. התראה זה לא דוח”.

גורמים המעורבים בנושא מציינים, כי  נכון לעכשיו לא בוצעו הליכי אכיפה, ורק נשלחו התראות.

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה לחרדים 10:

“לאור חשיבות הנושא, עיריית פתח תקוה נמנעת מביצוע אכיפה כנגד הצבת סוכות במרחב הציבורי – כל עוד הדבר אינו מהווה הפרעה ממשית לעוברי הדרך. בפתח תקוה הוקמו אלפי סוכות ולמעט הסוכה המדוברת – כנגד אף אחת מהסוכות ברחבי העיר לא בוצעו הליכי אכיפה.

יודגש כי מדובר בבניין שסיים לפני כשנתיים תמ”א וכדי לקבל טופס 4 הדיירים התחייבו להציב מתקניי חניה בשטח הביניין. אך לאחר קבלת הטופס 4, דיירי הבניין ניטרלו את מתקני החניה בגלל שיקולים שלהם ולמעשה חלקם מחנים את רכבם על אותה המדרכה ומפריעים לעוברי אורח.

מעבר לזה, למרות שקיימים מספר מקומות חניה בשטח הבניין שיכולים לשמש בימי החג להצבת סוכות, דיירי הבניין העדיפו לא להחנות את רכבם ברחובות הסמוכים אלא להשאיר אותם במקומות הספורים שנותרו בשטח הבניין, ואת הסוכות לבנות על המדרכה ושוב להפריע למעבר הולכי הרגל. הסוכות הוצבו על מדרכה בדרך מרכזית בה גרים בסמיכות גם קשישים ונכים. הסוכות והרכבים מוצבים לפני צומת מרכזית ועמוסה, מה שחוסם את שדה הראיה ומסכן את אלו שרוצים לחצות במעבר החצייה בצומת הסמוכה.

בתוך כך, לאור מספר תלונות שהתקבלו בנושא, הוחלט כי בעלי הסוכה יקבלו התראה כדי שיוכלו להזיז את הסוכה בפרק זמן סביר למקום שלא יהווה מפגע, מבלי להיקנס. במקום להבין את הבעיה שכרוכה בהפרעה וסיכון עבור הולכי הרגל, בחרו לעשות קמפיין שקרי כאילו מדובר במשהו נגד הסוכות. והריי כבר הזכרנו שבימים אלו בעיר בנויות אלפי סוכות ואין איתן אף בעיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוכות
    27/09/2021 12:54
    מנחם
  1. כל התגובה כאן של העיריה היא שקרית הבנין הזה לא עשה שום וכמו שתראו בתמונות המדרכה שם מאוד רחבה פשוט רמי לא ידע איך לצאת מזה אז הוא המציא שטויות וגם בוסו הזה מתי שיש בעיה אם בתי ספר של החינוך המיוחד הוא נעלם שקרן פתולוגי