הבורר החדש בפילוג של ישיבת פוניבז’: השופט בדימוס דוד חשין

השופטת יהודית שבח מבית המשפט המחוזי בתל אביב מינתה "כבורר דן יחיד בבוררות" בין 'פלג השונאים' לפלג המחבלים' את השופט בדימוס דוד חשין - במקום האב"ד הגאון רבי גדליה צימבליסט, ששוחרר על ידי בית המשפט מתפקידו כבורר
יוסף גרינבוים
כ' תשרי התשפ"ב / 26.09.2021 17:58

האם הבוררות בין ‘פלג המחבלים’ ל’פלג השונאים’ בישיבת פוניבז’ בבני ברק תצא שוב לדרך? על פי החלטת השופטת יהודית שבח, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, שדנה בתיק של ‘ישיבת פוניבז בע”מ’ ואח’ נגד ‘מסורת התורה בני ברק’ ואח’ ימונה בורר חדש בתיק הסבוך, הנגרר כבר שנים ארוכות.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

בכך הצליח הרב אליעזר כהנמן להחליף את הבורר הגר”ג צימברליסט.

בהליך העיקרי עתרו ישיבת פוניבז’ ונשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן “למנות בורר חליף שיתפוס את מקומו של הרב הגאון חיים גדליה צימבליסט, המכהן כאב בית דין בוררות זבל”א המתנהלת בין המבקשים לבין המשיבים, ואשר התפטר מתפקידו זה. במסגרתו של ההליך העיקרי הוגשו מספר בקשות לסעדים זמניים שהשתיים האחרונות שבהן מונחות אף הן בפני”, כתבה השופטת בפסק הדין.

לפי השופטת, “הושגה הסכמה כוללת למנות, תחת בורר חליף לאב”ד בבוררות זבל”א, בורר חליף דן יחיד שיהא שופט בדימוס ולו, כבקשת [הרב] מרקוביץ, “זיקה כלשהי לדין תורה”.

בסיכום ההחלטה של השופטת נאמר:

“בית המשפט מודה לרב הגאון האב”ד גדליה צימבליסט על פעילותו כבורר במהלך כל השנים שנעשתה במסירות ובהתנדבות, משחרר אותו מתפקידו, ומאחל לו בריאות טובה.

“בנוסף לצווים המפורטים בסעיף 14 לעיל, אני ממנה כבורר דן יחיד בבוררות ההמשך שבין המבקשים לבין המשיבים, את השופט בדימוס דוד חשין, מהמשכן לבוררות ופתרון סכסוכים, ויצמן 2, תל-אביב-יפו, שאני מאמינה שיטול את המושכות לידיו, ויוביל את עגלת הבוררות בביטחון וביעילות אל חוף מבטחים.

“המינוי יכנס לתוקף עם מתן הודעה מטעם כבוד השופט בדימוס חשין כי נכון הוא לקבל על עצמו את התפקיד, וכי לא קיימת לו מניעות לקבלתו”.

השופטת חייבה את המשיבים – פלג המחבלים – בהוצאות ההליך בסך 45,000 שקלים. בנוסף, “המזכירות תשלח לשופט בדימוס העתק ההחלטה ותסגור את התיק”.

את ישיבת פוניבז’ ונשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן ייצגו עוה”ד אהוד ארצי, רן פלדמן ורבקה אריאל. את ‘מסורת התורה בני ברק וראש הישיבה הרב שמואל מרקוביץ’ ייצגו עוה”ד צבי אגמון, מרדכי בייץ, בעז פייל, אורי שורק, ודוד שמואלביץ.

השופט דוד חשין, בן 73, הוא משפטן והנשיא לשעבר של בית המשפט המחוזי בירושלים. הוא כיהן כשופט בפועל בבית המשפט העליון.

הוא בנו של הרב בנימין זאב חשין, מרבני חסידות ברסלב ומראשי ישיבת המקובלים ‘שער השמים’. הוא למד בישיבת עץ חיים.

בשנת 1967 התגייס לצה”ל. לאחר שחרורו מהצבא למד באוניברסיטה העברית בירושלים וסיים את לימודיו בשנת 1977. לאחר מכן שימש מספר שנים כעורך דין בשוק הפרטי.

ביולי 1984 מונה לכהן כשופט בבית המשפט השלום בירושלים. שש שנים מאוחר יותר, בדצמבר 1990, מונה לכהן כשופט בית המשפט המחוזי בירושלים. ביוני 2006 מונה בידי נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק, יחד עם השופטת דבורה ברלינר, לכהן כשופט בפועל בבית המשפט העליון.

בנובמבר 2012 התמנה לנשיא בפועל של בית המשפט המחוזי בירושלים, עד לסיום כהונתה של הנשיאה מוסיה ארד (שיצאה לשבתון פרישה). עם פרישתה של ארד ביוני 2013 קיבל מינוי קבוע כנשיא בית המשפט.

באוגוסט 2014 נכלל שמו ברשימת המועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון. לקראת סוף שנת 2015 פרש לפנסיה מוקדמת.

ב-30 באוגוסט 2020 מונה ליושב ראש הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים (על פי ויקפדיה).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות