עבאס תוקף את הממשלה: נמצאת בפרשת דרכים • הליכוד: איום מזויף

השותף שגורל הקואליציה כולה תלוי בו מאשים: "צילו של נתניהו מרחף על הממשלה הזאת" • לא לחינם חשבתי שעדיף לרע"ם ללכת עם ממשלת ימין" • הליכוד: "האיום נועד להציג מצג שווא כאילו בנט ולפיד עומדים מול דרישותיו, בשעה שהם כבר נכנעו להן במכירת החיסול"
אריה ריבקינד
כ' תשרי התשפ"ב / 25.09.2021 21:04

יו”ר רע”ם, ח”כ מנסור עבאס, תקף אמש ב’אולפן שישי’ בחדשות 12 את קואליציית בנט-לפיד, ואמר כי הממשלה “נמצאת בפרשת דרכים”.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

עבאס האשים: “החשש מביקורת הימין מונע מהממשלה לעמוד בהתחייבויות שלה. לא לחינם חשבתי שעדיף לרע”ם ללכת עם ממשלת ימין”.

יו”ר רע”ם השווה בין הממשלה הנוכחית לראש הממשלה הקודמת, בנימין נתניהו. “הם שכחו שנתניהו היה מסתובב ומספר כמה כסף העביר למגזר הערבי”, הוא מאשים. “צילו של נתניהו מרחף על הממשלה הזאת. אי אפשר להישאר תמיד מפוחד מה יגידו בליכוד”.

מדובר בביקורת חריפה ויוצאת דופן מצד האיש שעתיד הקואליציה כולה מונח על כתפיו. עד כה אמנם היו לעיתים אתגרים בקואליציה בשל השותפות עם רע”ם, אך לאורך הדרך עבאס היה זה שניסה להרגיע את הרוחות ולשמור על יציבות הממשלה.

הדברים נאמרים בימים שלפני אישור התקציב, כך שלא ניתן להתעלם מההקשר שלהם.

לצד זאת, למורת הרוח שמביע מנסור עבאס שותפים גם שרים אחרים מחוץ לרע”ם, שחשים שהחלטות לא ממומשות בשל החשש מהתגובות בליכוד.

השר מתן כהנא הגיב הערב על האיון בתכנית ‘פגוש את העיתונות, ואמר כי הם יעמדו בכל ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו במסגרת הקמת הממשלה.

הליכוד הגיב: “האיום המזויף של מנסור עבאס נועד להציג מצג שווא כאילו בנט ולפיד עומדים מול דרישותיו, בשעה שהם כבר נכנעו להן במכירת החיסול לרע”מ כשהקימו את ממשלת השמאל.

“עבאס יודע היטב שמעולם לא קיבל הצעה להצטרף לממשלת ימין והאלטרנטיבה היחידה שעמדה בפניו זו ממשלת השמאל שנכנעה לכל דרישותיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות