כהנא חושף: פועל להבאת החרדים לקואליציה • גפני: ממציא המצאות

השר לשירותי דת אמר בריאיון ב'פגוש את העיתונות' כי הוא משוחח גם עם גורמים חרדים במטרה להרחיב את הממשלה: "על פני השטח מחרימים אותי וקוראים לי 'אנטיוכוס', אבל מתחת לפני השטח יודעים יפה מאוד לבוא ולדבר איתי" • גפני: "כל ההודעות שלו בעניין מצוצות מהאצבע"
אריה ריבקינד
י"ט תשרי התשפ"ב / 25.09.2021 20:21

השר לשירותי דת מתן כהנא מגבה את נפתלי בנט ושואף להרחיב את הממשלה: בריאיון ששודר הערב (מוצאי שבת) בתוכנית ‘פגוש את העיתונות’ בחדשות 12, אמר כהנא כי הוא פועל מאחורי הקלעים כדי לצרף מפלגות נוספות לקואליציה.

בשבוע הבא: ‘התו הירוק’ עומד לפקוע – וחיי הלא מחוסנים ישתנו

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

“אני חושב שקואליציה של 61 זאת לא קואליציה מספיק טובה”, אמר – ורמז כי הוא מנסה להכניס לממשלה גם את המפלגות החרדיות.

הוא סיפר: “על פני השטח מחרימים אותי וקוראים לי ‘אנטיוכוס’, אבל מתחת לפני השטח יודעים יפה מאוד לבוא ולדבר איתי – בין אם זה פוליטיקאים ובין אם זה רבנים גדולים. אני מדבר עם כולם”.

בנוגע לתפקודו כשר לשירותי דת, כהנא אישר כי הרב הראשל”צ הרב  יצחק יוסף, מסרב לשוחח איתו – זאת על רקע רפורמת הכשרות ורפורמת הגיור שמקדם השר.

הוא הסביר שעל אף שרפורמת הכשרות תאפשר לגופים נוספים לשמש כמפקחי כשרות, לרבנות הראשית תהיה סמכות להחליט אילו גופים יוכלו לקבל את הרישיון והיא תשמש כרגולטור בתחום.

“אני בונה את תוכנית הכשרות שלי כדי לחזק את הרבנות”, אמר השר. “אם הרבנות תשתף פעולה התוכנית תהיה יותר טובה, אבל אנחנו בונים את המנגנון כך שגם אם לא יהיה שיתוף פעולה התוכנית הזאת תצא לפועל”.

גם בנוגע לרפורמת הגיור, כהנא אמר כי המערך יישאר תחת אחריותה של הרבנות הראשית, אך הסמכות לגייר תורחב גם לרבני ערים. הוא הסביר שאין לו כוונה לקדם הקלות הלכתיות בגיור, אלא לעודד גיור בקרב מי שנולדו לאב או סב יהודי ואינם מוכרים כיהודים מבחינה הלכתית.

יו”ר יהדות התורה, ח”כ משה גפני, הגיב: “מתן כהנא הוא איש הזוי. האיש השנוא ביותר בחברה החרדית אחרי בנט ושקד – ממציא המצאות כאילו מישהו ייכנס איתו לקואליציה. כל ההודעות שלו בעניין מצוצות מהאצבע ומשוללות כל יסוד. זה היה בתחילת הדרך שהיו כאלה שאמרו שהחרדים יצטרפו, וזה ממשיך עכשיו בהודעות הסרק שלו שאין מאחוריהן ולא כלום, רק איש הזוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בין כהנא לבין גפני אני מאמין לראשון
    26/09/2021 11:28
    שאול א.
  1. הגיעה שעתו של גפני לפרוש מהחיים הפוליטיים. התועלת שבו פחותה בהרבה מהנזק שהוא גורם ביהירות שלו ובחוסר היושר שלו.