פורעים מלוד פירקו לישראל סוכה כבר שלוש פעמים. אז הוא בנה שוב

ישראל ב',  נשוי ואב לילד, תושב מזה חודש בשכונת רמת אשכול בלוד, גילה היום כי סוכתו הממוקמת ברחוב החלוץ, נהרסה בפעם השלישית מאז תחילת החג • הוא, כמובן, הקים אותה בפעם הרביעית • בשיחה עם חרדים 10 הוא אומר: "אנחנו חדשים פה. הגענו למשימה, ידענו שתהיה לא פשוטה"
ישראל יוספי
י"ז תשרי התשפ"ב / 22.09.2021 22:56

סוכה שישית נהרסת מתחילת חג סוכות בידי פורעים ערבים בשכונת רמת אשכול בלוד, בלב מדינת ישראל.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

ירוק? זו השגרה החדשה. התחסנו, וקבלו ‘תו ירוק’ לחיים

ישראל ב’,  נשוי ואב לילד, תושב השכונה גילה היום כי סוכתו הממוקמת ברחוב החלוץ בעיר, נהרסה בפעם השלישית מאז תחילת החג – ונבנתה, כמובן, בפעם הרביעית.

בשיחה עם חרדים 10 מספר ישראל: “כבר בשבת, כשחזרנו מההורים, ראינו סוכה מפורקת. במוצאי חג סוכות עוד פעם, והיום פעם שלישית”.

זו סוכה שישית במספר שנהרסת בשכונה. מה עושים?

״אין לנו מידע מי זה, לא יודעים. זה מבאס, דבר כזה לא אמור לקרות, אנחנו חדשים בלוד – כחודש”.

יש שיקול לעזוב?

״לא חס וחלילה. הגענו למשימה, ידענו שתהיה לא פשוטה. תהיה היום שמחת בית השואבה בשכונה בבית הכנסת ‘דוסא’, שנשרף בפרעות בימי ‘שומר החומות’.

עפרה לקס, רכזת חמ”ל תקשורת בזמן הפרעות, תושבת השכונה בלוד, אומרת לחרדים 10: “לוד היא עיר של 80 אלף תושבים. יש שכונה שבה מתרחשות הפרעות – שם גרים אנשים מקסימים. לא כל לוד תחת מתקפה, אפשר ללכת ברחובות לוד, ברמת אשכול יש כמה סוכות שחוו פירוקים החל מערב חג.

״אני חוזרת מסוכה שבנו בפעם הרביעית, הרסו אותה שלוש פעמים. זו לא חוויה פשוטה, זה יותר מפגיעה ברכב שלך. סוכה היא סממן יהודי, אנחנו בסוכות יוצאים מהבית לתוך סוכה.

“כולם חשים בטוחים בסוכות שלהם, ופה לא ברור: יש חשש מצד אחד. מצד שני, אנשים תושבי רמת אשכול ואנשים שהזיקו לסוכה שלהם בנו אותה מחדש – בהחלט מתכוונים להמשיך לקיים מצוות סוכה כהלכתה.

״קיים חשש, אנשים מתגברים על הפחד הזה. בהתחלה הרצון להאמין שמדובר בילדים כי זה מה שאתה רוצה לחשוב, אבל היום הסוכה שהרסו אותה זו עבודה יותר רצינית – בכדי להרוס אתה צריך גובה וחוזק, ולא משחק ילדים. זה לא פשוט,  לא מתכוונים לוותר, זה הבית שלהם בעיר בישראל”.

איפה המשטרה?

״השטח לא רגוע, הגישו תלונות למשטרה. מצד אחד אנחנו רואים משטרה שבאה ומשתדלת ומנסה לתפקד. מצד שני, אנחנו רואים תיקים שנסגרים מהפרעות. רק שבוע שעבר נסגרו שני תיקים –  תיק אחד זריקת אבנים על בית כנסת מרכזי ששברו בו חלונות, נסגר. ונסגר תיק נוסף, של מישהי ששכנה שלה כיוונה בפרעות פורעים לבוא ולזרוק בקבוק תבערה לביתה. אמרה לפורעים: אתם רואים את החלון הזה, יש שם מישהי שמצלמת – שמה תזרקו את הבקבוק תבערה. הייתה שם אישה בבית והיא מוסרטת והתיק נסגר.

״ביד אחת אנחנו רואים את המשטרה מתפקדת באירועי סליחות שהתקיימו פה. ביד שנייה אנחנו רואים שני דברים: פשעים כאלה לא אומרים לקרות. אם אחרי הפרעות היו מטפלים בפורעים כמו שצריך, ענישה רצינית בלי סגירת תיקים – היה ברור שלא משתלם לעשות פשע.

״אנחנו רוצים לא שהמשטרה תבוא, אלא רוצים לראות ענישה. יש נסיון לטפל לטווח ארוך, זה לא עובד. אין מספיק טיפול לעומק שירתיע את הפושעים, שיגידו ‘אנחנו לא פורעים יותר'”.

לאחר שהסוכה הוקמה בפעם הרביעית, התקיים מניין תפילת ערבית, בהשתתפות רב השכונה הרב איתמר בן יעקב, וכ-35 אנשים, רב הגרעין של העיר לוד הרב ישראל סמט אמר דבר תורה בסוכה שנבנתה מחדש.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לחרדים 10: ״מדובר בחקירה מתנהלת ואי לכך אנו מנועים להתייחס אליה, אולם נדגיש כי מדובר באירועים חמורים והמשטרה תעשה ככל הניתן על מנת להביא להפסקת האירועים ולהעמדה לדין של האחראים לכך”.

מקימים את הסוכה מחדש:

הדפס כתבה

14 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ושוב פעם האיסלאם הסובלני מאוד
    23/09/2021 05:43
    אריאל
  1. זאת דרכה של דת של רוצחים אנסים והורגי נשים וכל הרבנים היכן אתם? שקט תעשייתי מגעילים

  2. בנט
    23/09/2021 07:09
    רם
  3. בנט ושקד לא מגיבים מנסור עבס לא מרשה להם

  4. פירקו סוכה בלוד
    23/09/2021 07:43
    זובי
  5. רק מכות הם לא מבינים רק בכוח

  6. משטרת לוד
    23/09/2021 09:10
    יגאל
  7. משטרת לוד נרפית צריכה עזרה של מגב ושבכ לגילוי הפורעים.אסור לסגור תיקים בשום פנים.הערבים והבדואים כבר מרגישים מחדש את המרצפות של המשטרה.

  8. לוד הפורעניות בלוד במיוחד ברמת אשכול זה לא דבר חדש היו שם פוגעניות גם לפני שבאו הגרעין התוכנית יום הנכווה יום האדמה היום השחור מה לא היה אני עבדתי באיזור לפני 25 שנה מה לא זרקו לי אבנים מת כדורים נכנסו בי עם האופניים פשוט לאחרונה יצאו להם כל הטולעים בחוץ הפרצוף האמיתי אין דו קיום מתי הם הוציאו מהפה את המילה דקיום אני גרה בלוד 50 שנהו
    23/09/2021 09:41
    קארין
  9. ההפרעות בלוד שזה לא עניין חדש ברמת אשכול גם לפני מצב שבאו המתנחלים למה הם מתנחלים האינדיאנים שם הם המתנחלים אבל היהודים אשמים מת שמכרו להם דירות אחד מתחיל כולם באים אם אני רוצה לגור בטייבה יאשרו לי?הרי מותר לגור בכל מקום אז מי הגזען פה?

  10. סוכה חרבה
    23/09/2021 09:50
    חזק ומהיר
  11. הפוגרום הקודם לא עזר.והיום סוכה
    חרבה.ובנגב ערבים רודפים עם מכוניות
    אחרי יהודים כולל יריות.
    זו לא ממשלה.זו מכשלה שאם לא נתעורר המדינה תבער באש.
    בנט.האם זה מס שפתיים?או שיתעורר
    פה צבא פרטי ואז לא יהיה דין ולא דיין

  12. עימותים מתוכננים
    23/09/2021 10:15
    אשר
  13. מה יש לכם לחפש בלב שכונה ערבית?
    אתם עושים פרובוקציה ובוכים. אני רוצה לראות הקמת מסגד בלב שכונה יהודית איך הייתם מגיבים.
    הערבים כאן והם לא ילכו לשום מקום. מאז שהגרעין התורני נכנס לשכונה אין יום אחד של שקט.
    צאו מחיינו.

  14. הסוכה
    23/09/2021 11:27
    רמי
  15. אנו מחזקים את ידיכם, ככה זה עם הערבים
    הפחדנים והבזויים האלה. יישר כוח לכולכם, שאתם נשארים לגור שם, ועושים שליחות עצומה עבור מדינת ישראל והיהודים. נשמח לתת יד בעת הצורך. תודה לכם.

  16. משטרת לואי דה פינס
    23/09/2021 11:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  17. המישטרה חזקה על אזרחים ישרים, אך מפחדת מפורעים

  18. לוד
    23/09/2021 11:56
    כן זה אני
  19. לפני שבוע התלוננו שיש שמו להם מטען חבלה לא יצא כלום שום דבר הם כל הזמן אני כבר כמה חודשים כותב הם כל הזמן מסיתים ומשקרים אסור לנו להאמין לשקרים שלהם

  20. החזרת עטרת ליושנה בלוד
    23/09/2021 14:27
    אזרח
  21. כדי למנוע חיכוכים בין התושבים ולהקטין התנכלויות היה רצוי להקצות פלוגה של משמר הגבול שתקיים סיורים קבועים בעיר,עם סמכויות נרחבות, כפי שנעשה בשכונת בנית לפני שנים רבות בעקבות פשיעה חמורה.משמר הגבול החזיר את השקט והשלווה לשכונה

  22. לאגור ..
    23/09/2021 21:00
    אבי
  23. אין אמונה
    ליהד תעיר עם חרדים

  24. הריסת סוכות בלוד
    24/09/2021 01:16
    שלם
  25. כל בר דעת מבין שאם פעם רביעית הורסים את אותה סוכה משמע למשטרה זה לא מפריע.וכל בר דעת מבין למה משחררים את ממ שיש הוכחות ברורות להובלת הפרעות והפוגרומים. נתפלל לטוב ולהנהגה טובה

  26. שקר וכזב אף אחד לא נוגע בסוכות בלוד
    24/09/2021 21:05
    אסמה
  27. שקר