חסן ממשהד גזם את עץ הדקל שלו וחילק סכך לחרדים מנוף הגליל

חסן חיר אלדין, בן 60, תושב משהד הסמוכה לנצרת, נאלץ לכרות את עץ הדקל שלו • "ראיתי ילדים חרדים סוחבים ענפים מכל מיני מקומות, אמרתי חבל: זה עץ גדול עם הרבה ענפים, יהודים יכולים להשתמש בזה לסכך לסוכה. הופתעתי מהתגובות הטובות"
ישראל יוספי
ט"ז תשרי התשפ"ב / 22.09.2021 01:50

חסן חיר אלדין, בן 60, תושב משהד הסמוכה לנצרת, יצא ביוזמה אישית: חלוקת ענפי דקל ליהודים לקראת חג סוכות.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

חסן כרת את עץ הדקל הממוקם בחצרו, יחד עם אנשי מקצוע – ואמר לקבלן הגיזום לגזום את ענפי העץ.  אחר כך הפיץ במספר מקומות כי כל מי שזקוק לענפי דקל כדי לסכך לסוכה, מוזמן להגיע לקחת.

״בעץ הזה יש תולעת שכרסמה את הגזע, היינו חייבים לעקור את העץ”, אומר חסן בשיחה עם חרדים 10. “ראיתי ילדים חרדים ודתיים סוחבים ענפים מכל מיני מקומות, אמרתי חבל: זה עץ גדול עם הרבה ענפים, יהודים יכולים להשתמש בזה לסכך לסוכה.

“פרסמתי את זה בכמה מקומות, הגיעו אנשים חרדים מנוף הגליל – נצרת עילית לשעבר, יש שכונה בנצרת עילית שיש בה רק חרדים, הגיעו משם. במקום לשים את העץ על המנוף והמשאית, אמרתי חבל – ביקשתי מקבלן הגיזום לחתוך את כל הענפים”.

חסן מוסיף: ״זה לא היה מתוכנן, זה לא משהו שאמרתי: יש לי עץ דקל אני רוצה לחתוך ולחלק. הייתה סיטואציה שהיינו חייבים לכרות אותו, חשבתי שאפשר לעשות מעשה טוב, ולחלק.

״למעשים טובים לא צריך הרבה סיבות, הופתעתי מהתגובות הטובות, היה מרגש לראות אותם מגיעים ואומרים תודה… תחושות סיפוק גדולה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יישר כוח גדול - תבורכו
    22/09/2021 10:30
    אברהם
  1. כל הכבוד

  2. חיר אדם זהב שעובד בהסעת ילדים חרדים בנןף הגליל
    03/10/2021 23:30
    מסשה
  3. חסן שכולם מכירים אותו יותר בשם חיר עבד בתור קבלן באזור ים המלח הרבה שנים והיום בתור פנסיונר מסיע את הילדים החרדים בנוף הגליל כמו סבאלה נחמד אדם טוב היה ויהיה