פגישה טובה אצל ביידן? עוכב סיוע אמריקני להצטיידות ב’כיפת ברזל’

אירוע נדיר: שעות ספורות לפני ההצבעה על חוק התקציב בבית הנבחרים הודיעו חברי קונגרס דמוקרטים כי לא יצביעו בעד התקציב - אם הוא יכלול את סעיף 'כיפת ברזל' • המשמעות עיכוב בהעברת הסיוע לישראל
חרדים 10
ט"ז תשרי התשפ"ב / 21.09.2021 22:44

הייתה פגישה מעולה של בנט אצל הנשיא ביידן? אישור סיוע צבאי אמריקני בסך מיליארד דולר לישראל מתעכב בעקבות התנגדות של קבוצת חברי קונגרס דמוקרטים.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

לפי דיווח הערב (שלישי) של העיתונאי ברק רביד באתר ‘וואלה’, חברי הקונגרס הודיעו כי לא יצביעו בעד התקציב – אם הוא יכלול את סעיף המיירטים של ‘כיפת ברזל’.

רביד מציין, כי מדובר באירוע נדיר שבו הקונגרס האמריקני אינו מאשר סיוע לישראל לצרכים הגנתיים.

חברי הקונגרס הצהירו כי יתנגדו למהלך רק שעות ספורות לפני ההצבעה על חוק התקציב בבית הנבחרים האמריקני, ברקע ביקורת על מדיניות ישראל ביו”ש ובעזה.

בעקבות ההתנגדות, הוסר סעיף זה מחוק התקציב והוא ישולב בחוק תקציב הביטחון שיובא להצבעה רק בעוד כמה חודשים.

הנשיא ג’ו ביידן התחייב להעביר לישראל את הסיוע בסיום מבצע ‘שומר חומות’ וחזר על כך בפגישתו האחרונה עם בנט. למרות זאת, התקציב לא עבר בשל אותה התנגדות של חברי מפלגתו.

ח”כ שמחה רוטמן: “טרי מהערב, אחרי ההתרפסות מול שבדיה, עוד הישג בולט של מדיניות החוץ האחרת. תושבי הדרום והעוטף יופקרו בלי כיפת ברזל. כנראה שלזה בנט התכוון במדיניות ‘אפס הפתעות’. במקום מיליארד דולר אנחנו מקבלים אפס, וזה מפתיע… אין ספק: מדיניות חוץ אחרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות