בטוב טעם: מדריך שיפוץ למטבח 2021 • תוכן ממומן על ידי ישראכרט

השעות הרבות שבילו כולם במטבח ב-2020 הניבו כמה מגמות וחידושים שיכולים להפוך את הבישול, האכילה והניקיון לקלים, נוחים, חסכוניים - וחינניים אז מה תעשו עם המטבח שלכם? הנה כמה רעיונות שיהפכו את ממלכת הבאלגן למקום מפגש נעים ונוח לכל המשפחה
שולי גאולה • תוכן פירסומי
ט"ז תשרי התשפ"ב / 21.09.2021 22:12

עוד מוקדם לסתום את הגולל על תקופת הקורונה, אבל כבר ברור שהיא שינתה היבטים רבים בהתנהלות היום-יומית ובאורח חיינו.

הבית בכלל והמטבח בפרט הפכו בכל משק בית בעולם למקום בו מבלים שעות, הרבה יותר שעות – ונקודת המבט החדשה על המטבח יצרה מספר מגמות: צרכנים שחיפשו איך לשפר את השימושיות במטבח – אבל גם לשנות את הסגנון; גידול במספר מכשירי החשמל החכמים שנועדו להקל לנו על החיים וש״פלטת שבת״ שקולה למכשיר פקס לידם; פריחה של פתרונות אחסון בכלל ונשלפים בפרט; ולשינויים בצבעוניות הכוללת או בתפקידה של התקרה.

אז מה תעשו עם המטבח שלכם? לפניכם טיפ-פותח וכמה רעיונות שיהפכו את ממלכת הבאלגן למקום המפגש הנעים והנוח ביותר לכל המשפחה.

מוכנים, היכון, תכננו

מתכננים לבצע פרויקט גדול הכולל למשל עבודות צנרת והתקנת ארונות חדשים שידרשו חומרים, רהיטים ובעלי מלאכה?

מומלץ להוסיף לשלב התכנון בניית תקציב המפרטת את כלל ההוצאות הצפויות. הקפידו לקרוא את האותיות הקטנות לכל מוצר או שירות שאתם בוחנים: תוקף האחריות על מכשירי חשמל חדשים שאתם רוכשים, תיאור העבודה והאם היא כוללת אחריות של בעלי מקצוע שאתם מתכננים להזמין.

במידה והסכום הדרוש לא עומד לרשותכם, זכרו להוסיף לסקרי השוק גם פתרונות מימון, כגון הלוואה מיידית* למימון הפרויקט. ודאו שתנאיה וגובה ההחזר תואמים את יכולותיכם.

צריכים עזרה עם ההערכה? היעזרו במחשבון השיפוצים המקוון שבאתר מידרג.

מבשלים בצבעים

מטבחים לבנים ומינימליסטים, משל היינו סקנדינבים לכל הפחות, פינו את מקומם לפלטת צבעי חמימה וכהה ולחללים ״רועשים״. גווני אפור ושחור למיניהם מככבים בריהוט, מוצרי חשמל, ברזים ואפילו שקעים, ומי שמבקש להאיר ולרכך מעט את האפלה, מאזן בעזרת פרקטים בהירים במראה של או מעץ טבעי. אלמנטים מן הטבע, כגון דקורציות פרחוניות על ארונות, רהיטי עץ אלון וכמובן: גינה-ביתית בקנה מידה של אדנית-על-אדן-החלון או קיר שלם, מסייעים ביצירת תחושת שלומות והופכים את המטבח למקום נעים הרבה יותר.

משטחי העבודה המבוקשים עשויים מגרניט או אבן קוורץ והם גדולים יותר מבעבר.

על משטח עבודה מגרניט ניתן להניח סירים חמים, לחתוך בסכין מושחזת ולנקות בכל חומר ניקוי, והם עמידים ביותר, מגיעים במספר צבעים וניתן לחדשם בליטוש אחת לכמה שנים. משטח עבודה מאבן קוורץ יעניק אף הוא סביבת עבודה עמידה וקלה לניקוי והוא מגיע גם בגוונים זהובים או כחולים.

חידושים למטבח בצל הקורונה

הסגרים שהוטלו בתקופת המגפה הביאו לגידול אדיר במוצרי המזון (ואחרים) שהחזקנו בבית, מה שהביא לכמה פתרונות אחסון יצירתיים, נוחים וחכמים. ארונות מטבח חדשים מגיעים עם אזורים ייעודיים ונשלפים למכשירי חשמל ומגירות סכו״ם רחבות יותר או תאי אחסון שמאפשרים שמירה על הסדר בין כל הסירים, מחבתות ומכסים.

תרומת חרשי הברזל למגמות עיצוב המטבחים בכלל ופתרונות אחסון במיוחד, באה לידי ביטוי בפתרונות פרזול לצירים וידיות המוסיפים חינניות.

בפינת החידושים המפתיעים של השנה נמצאת גם תקרת המטבח, שהפכה מהמקום בו מצטברים קורים בפינות ובו קבוע גוף תאורה שאבד עליו הכלח, למצע מרענן כמו דשא טרי. לא עוד צבע לבן-גנרי ונורות פלורסנט: תקרת המטבח גרסת תשפ״ב יכולה להידמות לקיר לבנים או חיפוי עץ, להחזיק גופי תאורה מודרניים בעלי אור נעים שגם עושים נעים בעיניים, כמו גם מערכות הידרופוניות או עציצי-עשבי תיבול המשתלשלים מהתקרה ונותנים משמעות חדשה ל״מהשדה לצלחת״.

אבל הכוכבים הגדולים באמת אלו מכשירי החשמל ומערכות הבית החכם הקשורות למטבח, שיכולים להפוך את החיים לכל כך הרבה יותר נוחים, טעימים, בריאים – ואפילו חסכוניים.

תנורי קומבי-סטימר, לדוגמה, זוכים לפופולריות בזכות המערכת החכמה המסייעת בשמירה על איכות המזון וערכיו התזונתיים, ופונקציית הניקוי העצמי שחוסכת לנו זמן ושימוש בחומרי ניקוי חזקים.

בגזרת הניקיונות התחדשו מדיחי הכלים בתוכניות הפעלה קצרצרות של כמה דקות ובכשליש מכמות המים. מקררים חכמים הם מכשיר החשמל החכם הבא שצפוי לכבוש את המטבח, כשהדגמים החדשים יגיעו עם תכונות חשובות הן לניהול משק הבית והן לשמירה על התקציב המשפחתי. בין התכונות הנפוצות: ניתוח קניות קיימות ותכנון רשימת קניות בהתבסס על סל המוצרים, כמותם וקצב השימוש, מעקב אחר חיי מדף – וכמובן: תזכורת במועד לחידוש המלאי.

אם חפצכם במטבח חכם להפליא, הוסיפו לסקר השוק גם מיקרוגלים, מיקסרים וסירי לחץ. ואם כל העתידנות הזו מוקדמת מדי – אין לחץ, מרבית המכשירים החכמים החלו להימכר ממש לאחרונה – אז יש לכם זמן להרהר בדבר.

•  בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

• • הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

• • • מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות