יצאו ממסגד, התחבאו בשיחים ליד חיילים, וירו עליהם פעמיים

תיעוד חדש: שני מחבלים יוצאים ממסגד בכפר נאעורה שעות לאחר הבריחה מהכלא דרך פיר המנהרה שחפרו מתוך הכלא • מפקד פלוגת הימ"מ שתפסה את המחבלים, משחזר את הרגעים הדרמטיים • ומדוע עזב אחד האסירים את מחנה הפליטים - ועבר לבית שבו נלכד במזרח ג'נין? • צפו
חרדים 10
י"ד תשרי התשפ"ב / 19.09.2021 23:32

פרטים חדשים על מבצע לכידת המחבלים: לאחר שמבצע לכידת ששת האסירים שנמלטו מכלא גלבוע הושלם הלילה (ראשון) ושני האסירים האחרונים – איהאם כמאמג’י ומונאדל נפיעאת, נתפסו בג’נין, נחשפים בחדשות 12  פרטים חדשים על המבצע שהוביל לתפיסתם.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

המשטרה גם פרסמה תיעוד של שניים מהאסירים שעות לאחר שברחו, כשהם בשטח ומנסים למצוא מחסה.

בתיעוד, שפורסם החדשות 12, נראים שניים מהמחבלים עם תיקים על גביהם צועדים יחד בכפר נאעורה, במרחק של כמה קילומטרים צפונית לכלא גלבוע שממנו נמלטו רק כ-3 שעות קודם לכן.

השניים, ששהו קודם לכן במסגד סמוך, צולמו כשהם צועדים לעבר מכונית שבאמצעותה הם ככל הנראה הצליחו להגיע לאזור הר הקפיצה בנצרת – שם נתפסו שני האסירים הראשונים, 5 ימים לאחר הבריחה.

בצה”ל הפיצו הערב צילומי אוויר שמתעדים את מבצע הלכידה של שני האסירים הלילה בג’נין. בתמונות נראים שני האסירים כשהם מנסים להימלט דרך גג המבנה.

מהאוויר תועדו גם ניסיונות של פלסטינים לחסום את ציר התנועה של הכוח שנכנס לג’נין, כדי ללכוד את המחבלים והתקהלות של כלי רכב פלסטיניים בסמוך לכוחות. לאחר שמאמצי האסירים לברוח נכשלו והם נלכדו, מתועדת יציאת הכוחות מהעיר.

השאלה שנותרה פתוחה: מדוע עזב אחד האסירים את מחנה הפליטים – ועבר לבית שבו נלכד במזרח ג’נין?

אחד האסירים שנתפסו הלילה בג’נין שהה עד אמש במחנה הפליטים ג’נין – המקום הכי בטוח מבחינתו, שבו הוא היה מוגן בידי עשרות תושבים חמושים, אך בדרך כלשהי הוא שוכנע לצאת משם אל אותו בניין במזרח העיר שבו בסופו של דבר נתפס עם חברו לבריחה.

לוחמי הימ”מ כלל לא ידעו שבבניין שסביבו נערכו שוהים שני האסירים הנמלטים. כ-10 דקות עד רבע שעה לפני שהחלו בפעילות, הם סברו שרק אסיר אחד שוהה במבנה – ושהאסיר האחר שוהה בשטח ישראל.

על פי מקורות פלסטיניים, מי שהוביל את אחד או שני האסירים לבית שבו בסופו של דבר נתפסו הוא תושב מחנה הפליטים ג’נין.

מי שהסתיר אותם בביתו הוא איש הפת”ח עבד אל-רחמן אבו ג’עפר, שאחיו נהרג במהלך האינתיפאדה השנייה. פחות משעה לאחר ששני האסירים הגיעו לאותו בית, כוחות של הימ”מ וצה”ל כבר כיתרו אותו – וכעבור זמן קצר, הם נלכדו.

מוקדם יותר היום עורך דינם של איהאם כמאמג’י ומונאדל נפיעאת חשף פרטים נוספים על הבריחה של המחבלים.

השניים סיפרו לעורך הדין כי הגיעו לעפולה יומיים לאחר הבריחה והתחבאו בשיחים. לטענתם, כוח של חיילים עמד מאוד קרוב אליהם ולא הבחין בהם. לדברי עורך הדין, צה”ל ירה לעברם פעמיים בזמן המצוד – פעם אחת כשהיו בעפולה ופעם נוספת כשאיהאם הגיע למחנה הפליטים ג’נין, ביום השלישי לאחר שברח מהכלא.

מונדאל סיפר שחבר אליו שלושה ימים לאחר מכן. איהאם טען בפני עורך דינו שהוא שהה במחנה הפליטים עד ליל אמש, אז יצא לשכונה המזרחית בג’נין – שם נתפסו השניים. לדבריו, כוחות הביטחון הגיעו כרבע שעה לאחר שהם נכנסו לבית.

יחד עם המחבלים נתפסו שני סייענים – שניהם אנשי פת”ח

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות