מנהלי בתי חולים: הצוותים קורסים, קיים מחסור חמור במכשירי ‘אקמו’

בפגישה קשה שנערכה עם מנכ"ל משרד הבריאות - הזהירו מנהלי בתי החולים: "הצוותים גמורים ועובדים מסביב לשעון" • מספר החולים המונשמים באמצעות מכשיר אקמו עומד על 40, כאשר בישראל יש 80 מכשירים בלבד ולא כולם מיועדים לחולי קורונה • פרופ' סלמאן זרקא: "מצבנו לא טוב"
חרדים 10
י"ג תשרי התשפ"ב / 19.09.2021 20:42

מחדל הקורונה בישראל: בפגישה טעונה שנערכה היום (ראשון) בזום בין מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש למנהלי בתי החולים הם הציגו נתונים קשים.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מתווה בתי הכנסת בחגים של תשרי: כך תשמרו על הנחיות הבריאות

לפי דיווח ב’ישראל היום’, המנהלים התריעו כי מספר המחוברים למכונות ‘אקמו’ הולך וגובר – והביקוש מתחיל להיות גדול מההיצע.

מנכ”ל בית החולים רמב”ם, ד”ר מיכאל הלברטל אמר בפגישה: “על כל חמישה מאושפזים ברמב”ם – אחד נפטר. מדובר ב-20% תמותה. אם לא הייתה התמותה הזו, היינו מלאים בחולים. במהלך סוף השבוע לחצו עלינו לקבל אקמו, אבל אי אפשר להחזיק חולה על אקמו בלי מכונת ספייר. זו רשלנות”.

המנהלים סיפרו גם כי “הצוותים גמורים ועובדים מסביב לשעון” והעריכו כי לאחר החגים הם צופים עלייה משמעותית במספר החולים במצב קשה העומד על 726.

פרופ’ אש הודה כי מספר המחוברים למכונות אקמו בישראל מתקרב לשיא ותלה את המצב במתנגדי החיסונים שהם אלה, לדעתו, שנזקקים למכונות הללו. “שיעור התמותה בקרב חולי הקורונה הקשים דומה לזה שהיה בגל השלישי וזה מדאיג אותי”, אמר אש.

הוא ציין כי מספר החולים המונשמים באמצעות מכשיר ‘אקמו’ עומד על 40, כאשר בישראל יש 80 מכשירים בלבד ולא כולם מיועדים לקורונה.

כמו כן, ישנם בתי חולים – בהם הלל יפה בחדרה, שלא אושר להם מכשיר ‘אקמו’.

פרופ’ אש ביקש מראש אגף הרופאה הכללית במשרד, ד”ר סיגל ליברנט-טאוב לבחון את מספר המכשירים שיש להוסיף.

ד”ר ליברנט-טאוב אמרה במפגש כי צריך לבחור מי יאושפז בטיפול נמרץ ומי לא: “יש 180 מיטות רשומות בטיפול נמרץ קורונה. יש בתי חולים שמאשפזים חולי טיפול נמרץ בכל מיני חדרים בודדים, שאינם רשומים כחדרי טיפול נמרץ, זה לא ראוי לאשפז ככה. יש צורך לעשות העדפה מי יהיה בטיפול נמרץ”.

ממונה הקורונה, פרופ’ סלמאן זרקא הוסיף: “מצבנו לא טוב. נתוני התחלואה נמצאים בעלייה. נתוני התחלואה בארץ לא מראים על בלימה. היכולת שלנו לעודד אנשים להתחסן מתחילה להיות מוגבלת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות