המידע, ההטעיה והמעצר: פרטים חדשים על לכידת שני המחבלים

במערכת הביטחון זיהו בימים האחרונים איך שני המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע עוברים בין דירות מסתור בג'נין • לפני כיתור הבית שבו שהו המחבלים פעל צה"ל בכוחות גדולים בצדה השני של ג'נין ומשך אליו כוחות חמושים • ומה אמר המחבל איהאם כמאמג'י לאביו בשיחת טלפון מפתיעה
חיים טוויל
י"ג תשרי התשפ"ב / 19.09.2021 11:03

איהאם כמאמג’י ומונאדל נפיעאת, שני המחבלים הנמלטים שנלכדו הלילה (ראשון), שהו בבית של סייען, קרוב משפחתו של אחד מהם – שעליו סמכו.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

שני המחבלים שנלכדו הלילה הצליחו לחצות את מרחב התפר, ככל הנראה כיומיים או שלושה לאחר הבריחה מ’כלא גלבוע’. אולם בתחילה, במערכת הביטחון היה מידע ודאי רק לגבי אחד מהם – שצולם בעת שחצה את מרחב התפר. החיפושים אחר המחבל השני נמשכו עוד כמה ימים בעמק יזרעאל.

בימים האחרונים הגיעו לשב”כ ידיעות על מיקום המחבלים, והתגבשה ההבנה שהם נמצאים באזור ג’נין, ומחליפים מקומות מסתור באופן תדיר.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, המחבל מונדאל אינפיעאת זוהה בג’נין בפעילות מודיעינית כבר בשבוע שעבר. הוא הסתתר במבנה בתוך מחנה הפליטים בג’נין –  ובימים האחרונים הצטרף אליו איהאם כמאמג’י.

בעקבות מידע מודיעיני של שב”כ, לפיו השניים יצאו ממחנה הפליטים ומסתתרים בבית במזרח העיר, הוחלט לצאת למבצע המעצר הלילי, מתוך חשש שהשניים ינסו לשוב למחנה הפליטים. ההבנה הייתה שכניסה של כוחות הביטחון למחנה הפליטים עלולה להיות מלווה בחילופי ירי עם מחבלים.

לכן, במהלך הפעילות בעיר פעל גם כוח גדול של צה”ל עם עשרות רכבים בצד השני של ג’נין, כדי לייצר הטעיה ולמשוך אליו מחבלים חמושים של ארגונים שונים במחנה הפליטים.

משיכת המחבלים החמושים לצד השני של העיר אפשרה לכוח שב”כ וימ”מ לכתר ללא הפרעה את הבית שבו שהו המחבלים הנמלטים, ולגרום להם לצאת החוצה ולהיכנע ללא התנגדות של ממש.

ב-01:30 בלילה נכנסו כוחות המעצר של הימ”מ, שב”כ וסיירת חרוב לשכונה המזרחית בג’נין, חלקם מסוערבים,  אולם תוך כדי תנועה התקבל מידע שהמחבלים נמצאים בבית סמוך – והכוחות הופנו לשם.

הכוחות החלו לכתר את הבית. בהתחלה המחבלים לא הסכימו לצאת, אבל לאחר שבוצע ירי לעבר הבית השניים, שלא היו חמושים, יצאו מהבית כשהם מרימים את ידיהם. הם לא התנגדו למעצר.  הכוחות בשטח מדווחים כי הפתעה ניכרה על פניהם.

שני פלשתינים נוספים שטענו כי רק התגוררו בבניין נעצרו גם הם, לאור המידע המודיעיני שהתקבל ולפיו הם שסייעו למחבלים.

המעצר כולו היה קצר מאוד, ובתוך כרבע שעה מהרגע שבו נכנסו הכוחות לג’נין, הם יצאו כששני האסירים בידיהם.

בצה”ל התכוננו לתגובה קשה מכוחות חמושים בגלל הכניסה הנרחבת לעיר, אך הופתעו ממיעוט ההתנגדות בשטח: “ההתנגדות המועטה שבה נתקלנו הפתיעה אותנו”.

לפי ‘כאן חדשות’, פואד, אביו של איהאם כמאמג’י, סיפר כי סמוך לשעה שתיים הלילה טילפן אליו בנו ואמר לו כי בכוונתו להסגיר עצמו, משום שהוא מכותר וחושש שיאונה רע ליושבי הבית שהעניק לו מחסה.

לדבריו, הוא הופתע מן השיחה וציפה שבנו יתקשר אליו רק כשיגיע למקום בטוח, בעזה או בלבנון. האב ואחיו של כמאמג’י הודו למשפחה שהעניקה לבן משפחתם מחסה בג’נין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות