ה-FDA המליץ: בוסטר רק לבני 65 ומעלה • פרייס: אנו במקום אחר

מינהל המזון והתרופות האמריקני המליץ לחסן במנה השלישית אוכלוסיות בסיכון גבוה, אך הצביע נגד חיסון לכלל האוכלוסייה מעל גיל 16 • ד"ר אלרעי פרייס: "זו החלטה מאד הגיונית ומוצדקת לנתוני ארה"ב. אני חושבת שכל מדינה צריכה לקבל את ההחלטות שמתאימות לה באותו רגע"
חרדים 10
י"ב תשרי התשפ"ב / 18.09.2021 19:45

מינהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) המליץ בשלב זה לחסן בבוסטר – המנה השלישית – רק את בני ה-65 ומעלה והאוכלוסיות בסיכון.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

פורום המומחים הצביע בליל שבת פה אחד להמליץ לחסן בבוסטר רק את האוכלוסיות בסיכון הגבוה ביותר למחלה קשה, בהן עובדי הבריאות וההוראה במדינה.

ההחלטה התקבלה כאשר מומחי ה-FDA דנו בבקשתה של פייזר לאשר מתן חיסוני הבוסטר לבני 16 ומעלה.

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, התייחסה היום להמלצת הוועדה המייעצת ל-FDA  – ואמרה ל’ישראל היום’: “זו החלטה מאד הגיונית ומוצדקת לנתוני ארצות הברית. אני חושבת שכל מדינה צריכה לקבל את ההחלטות שמתאימות לה באותו רגע ואנחנו שיתפנו בשמחה את העולם עם הנתונים שיש לנו”.

היא הוסיפה: “נתוני המגיפה בארה”ב, כפי שהוצגו בדיון, היו דומים למה שהיה אצלנו לפני שלושה חודשים – אמנם קיימת ירידה ביעילות החיסונים, אך עדיין יש רמה גבוהה של מוגנות מאשפוזים, תחלואה קשה ומוות. אלה בדיוק הנתונים שהיו לנו ואנחנו אמרנו בזמנו שהחיסונים מועילים”.

פרייס הדגישה: “יש לזכור שאנחנו שלושה חודשים לפניהם לפחות בכל הנוגע להתחסנות האוכלוסייה, כך שזו החלטה מאד הגיונית ומוצדקת עבורם. לא באתי לשכנע אותם בדיון, רק לשתף בניסיון שלנו. אנחנו במקום אחר מבחינת המגיפה ואחוז המתחסנים”.

לדבריה, החלטת ה-FDA לחיסון הבוסטר אף רחבה יותר מההחלטה שהתקבלה בזמנו בישראל לחיסון בני 60 ומעלה, זאת מפני שהיא כוללת גם אנשים שעובדים עם קהל כמו צוות רפואי, שוטרים או מורים וכן אנשים עם מחלות רקע.

אלרעי פרייס הוסיפה: “ה-FDA אישר את העיקרון של דעיכת החיסון. עכשיו ארה”ב וכל מדינה אחרת יצטרכו להחליט מי מהאזרחים יתחסנו לפי מצב המגיפה אצלם. בישראל, עם עשרת אלפים מאומתים ליום, הסיכון של אנשים צעירים בגילי 16 עד 39 להידבק בקורונה ולהיות עם תופעות מסכנות חיים, הרבה יותר גבוה מהסיכון שקיים בחיסון.

“למשל, הסיכון לחלות בדלקת שריר הלב – הסיכויים ללקות בה כתוצאה ממחלת הקורונה גבוהים כמעט פי שישה מאשר הסיכויים ללקות בה מהחיסון עצמו, כך שהחיסון בטוח ויעיל. חשוב להבין שברגע שיש תחלואה במדינה, היא הרבה יותר מסוכנת מהחיסון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות