סוהר הגיע לתא כשמחבל בבור, כלבים נבחו אך השומר צפה בסרט

אחרי המחדלים של הירדמות השומרת, היעדר פיקוח על המצלמות, מעברו של זוביידי לתא - נחשף: סוהר הגיע לתא על מנת למסור הודעה לאחד המחבלים, בזמן שהוא עסק בחפירת המנהרה - ועזב בלי שחשד • החפירה בוצעה באמצעות ידיות של מחבתות ישנות ורגל מיטת ברזל שחודדה
חרדים 10
י"א תשרי התשפ"ב / 17.09.2021 14:16

שורת מחדלים בלתי נתפסת: סוהר הגיע לתא של האסירים הביטחוניים בכלא גלבוע בזמן שהלה היה באמצע חפירת המנהרה – אך לא תפס את המעשים.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מפרטים חדשים שפרסם לירן לוי באתר ‘וואלה’, מתברר פעם נוספת כי חפירת הבור, ממנו נמלטו ששת האסירים הביטחוניים בכלא גלבוע, בוצעה מתחת לאפם של הסוהרים.

ממידע שמסר גורם בכיר המעורה בפרטים מתברר, כי סוהר הגיע לתא כשבידו הודעה להעביר לאסיר מונדאל אינפיעת יעקוב, כאשר באותו הזמן המחבל חפר את פתח היציאה.

חברו לתא, האסיר מחמוד עבדאללה אל-עארדה, ניגש מיד לסוהר, שעמד מחוץ לתא, והסביר לו כי מונדאל עייף מאוד והלך לישון. הסוהר התעקש לדבר עם מונדאל, אך לשווא. עארדה הצליח לשכנעו כי מונדאל אכן ישן, וכי הוא ימסור לו את ההודעה.

הסוהר ויתר ועזב את התא. אם היה מתעקש לדבר בעצמו עם מונדאל או פותח את דלת התא, המחדל היה נמנע.

עוד עולה מהפרטים המתפרסמים ב’וואלה’, כי חפירת המנהרה בוצעה בעיקר בשעות היום. את החפירה ביצע בעיקר האסיר מונדאל אינפיעת יעקוב, בין היתר באמצעות ידיות של מחבתות ישנות שחוממו על פלטה וחודדו על ידי האסירים לצורך החפירה.

גם רגל של מיטה מברזל שפורקה וחודדה סייעה בחפירת המנהרה.

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק שמעורה בפרטי החקירה אמר ל’וואלה’, כי איש סגל של כלא גלבוע ששהה במשל”ט במהלך הלילה, והיה אמור לצפות במסכים בחדר הבקרה ולוודא שהכול תקין – לא צפה במצלמות. עם זאת, ב’וואלה’ צוין, כי עולה חשד שהסוהר צפה להנאתו בטלוויזיה, ולא שם לב לתיעוד הבריחה שנקלט במצלמות – וגם לא להתראה שהופעלה.

מחדל נוסף: כשהמחבלים החלו לצאת מפיר המנהרה, הכלבים שנמצאים בחצר בית הסוהר החלו לנבוח. לשב”ס יש טכנולוגיה ששולחת למשל”ט בכלא התראה כאשר הכלבים נובחים, ובנוסף, בעת הפעלת ההתראה, מצלמות האבטחה בכלא ננעלות על האזור בו הכלבים נובחים ומתעדות את הנעשה – ואולם, נראה כי איש הסגל שישב באותו הלילה במשל”ט היה עסוק בצפייה בטלוויזיה, ולא הבחין שההתראה הופעלה.

ששת המחבלים התעכבו סמוך לפתח הפיר כעשרים דקות, ואז פתחו במנוסה לכיוון השטח החקלאי שסמוך לבית הסוהר. צילומי מצלמות האבטחה נתפסו על ידי כוחות הביטחון להמשך חקירה.

מעו”ד אייל בסרגליק, מומחה למשפט פלילי וצווארון לבן, אמר ל’וואלה’: “בריחת המחבלים היא שערורייה של ממש. הירדמות השומרת, היעדר פיקוח על המצלמות, מעברו של זוביידי לתא של פלג אחר ממנו ברח באותו הלילה, וכעת ביקור הסוהר למסירת ההודעה לאסיר שחפר בזמן שחיפשו אותו. מדובר במחדל חמור שגרם נזקים רבים ויש לתחקר אותו עד סוף”.

המחבל  אינפיעת יעקוב מונדאל, שחפר את המנהרה, טרם נתפס, והמצוד אחריו ואחרי איהם פואד נאיף כמאמג’י עדיין נמשך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות