בשורה: האיחוד האירופי וישראל הסכימו על הכרה הדדית בתעודות מתחסנים

משמעות המהלך: אזרחים ישראלים יוכלו לקבל תו ירוק אירופאי ונגישות מלאה למסעדות, מרכזי תרבות ומוסדות ציבוריים, בהתאם לחוקים של כל מדינה באיחוד
תמי גיל
ט' תשרי התשפ"ב / 15.09.2021 14:59

לקראת חזרה לשגרת התיירות? בעקבות מאמץ משותף של משרד הבריאות ומשרד החוץ ושגרירות ישראל לאיחוד האירופי בבריסל, ישראל והאיחוד האירופאי הגיעו היום (רביעי) להסכמה על הכרה הדדית בתעודת מתחסן.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

השלמת כל ההיבטים הטכניים בתחילת אוקטובר על בסיס ההכרה ההדדית, מאפשרת לאזרחי ישראל מחזיקי תעודת מתחסן ישראלית לקבל נגישות לתו הירוק האירופאי המאפשר כניסה למסעדות, מרכזי תרבות, מוסדות ציבוריים וכדומה, בהתאם להנחיות הקורונה בכל מדינה ומדינה.

ההכרה ההדדית תקל על אנשי עסקים ותיירים ישראלים המבקרים במדינות האיחוד האירופאי ותכין את הקרקע לפתיחת סקטור התיירות הישראלי לקליטת תיירים אירופאיים.

מעבר למדינות האיחוד האירופאי, ההסכם שהושג יאפשר למחוסנים ישראלים גישה לתו ירוק בכל מדינה נוספת המתחברת למערכת (כיום מחוברות למערכת גם מרוקו ותורכיה ומדינות נוספות).

חשוב לציין כי ההכרה ההדדית אינה תחליף לדרישות שמציבה כל אחת ממדינות האיחוד האירופי ומדינת ישראל עצמה לכניסת זרים ולזכותה של כל מדינה להציב דרישות כתנאי לאשר כניסה למדינה (חיסון, בדיקות קורונה או בידוד).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות