‘חפרנו 9 חודשים’: המחבלים שברחו מכלא גלבוע חושפים פרטים חדשים

המחבלים לא אכלו ולא שתו כלום מאז בריחתם ועד שנלכדו • עקבו אחר החדשות באמצעות שלושה מכשירי רדיו קטנים • טוענים: איש בנצרת לא הסגיר אותנו - "נעצרנו במקרה" • זביידי לסנגורו: לא הייתה תוכנית לאחר הבריחה, ההחלטה ללכת לכיוון נעאורה הייתה ספונטנית
חרדים 10
ט' תשרי התשפ"ב / 15.09.2021 12:50

שניים מהמחבלים שנמלטו ביום שני שעבר מכלא ‘גלבוע’ , מוחמד ומחמוד עארדה, סיפרו כי החפירות בדרך החולה החלו כבר בחודש דצמבר 2020 – לפני כתשעה חודשים.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

לדברי מחמוד עבדאללה עארדה – המחבל שתכנן את הבריחה, הוא ויתר המחבלים שנמלטו לא קיבלו עזרה מאסירים אחרים.

המחבלים מסרו את הדברים באמצעות עורכי דינם, חאלד מחאג’נה ורסלאן מחאג’נה.

“התחלנו את החפירות בדצמבר 2020 והן נמשכו עד החודש”, סיפרו.

לדבריהם, לאחר שיצאו מכלא הם הגיעו ביחד למסגד בכפר נאעורה ומשם התפצלו לזוגות.

עארדה סיפר כי המחבלים ניסו להגיע ליו”ש, וכי הם עקבו אחר החדשות באמצעות שלושה מכשירי רדיו קטנים. “היה לנו בזמן הבריחה רדיו קטן ממנו עקבנו אחרי מה שקורה בחוץ”.

דברי האסירים הובאו בסוכנות הידיעות ‘מען’ ותורגמו בחדשות 13. “ניסינו ככל האפשר שלא להיכנס לכפרים פלסטינים בתוך גבולות 48 (-שטח ישראל) כדי שלא לעורר חשד”.

מחמוד עבדאללה עארדה, שנתפס ראשון יחד עם יעקוב קדרי בנצרת – סיפר: “נעצרנו במקרה ואיש מנצרת לא הלשין עלינו. עבר סיור משטרתי וכשהוא הבחין בנו הוא עצר אותנו”.

עוד אמר כי החליטו לשתף את המחבל זכריה זביידי בתוכנית ההימלטות חודש אחד לפני שבוצעה. בנוסף הוא ציין, כי הספיק להתגלח שעתיים לפני שנתפס.

לדברי עורכי הדין מחאג’נה, האסירים לא שתו מאז שברחו ועד ליום לכידתם ולו טיפת מים אחת – דבר שהוביל אותם לתשישות.

בכלי התקשורת הפלסטינים פורסמו גם ציטוטים מפגישה שקיים הלילה עורך הדין גם אחיו של עארדה, מוחמד עארדה, שנתפס עם זכריא זביידי. לדברי עורך הדין, אל-עארדה טוען שסובל מחבלות בכל חלקי גופו, חבלות שנגרמו במהלך מעצרו וחקירתו. עוד טוען עארדה, כי ראשו הוטח בקרקע ושטרם קיבל טיפול רפואי. הוא הוסיף כי מאז יום שבת ישן 10 שעות בלבד.

עורכי הדין  תיארו גם את רגע תפיסתו של מוחמד עארדה, שנתפס יחד עם זביידי: “לאחר שכמעט הסתיימו החיפושים במקום בו הסתתרו, הם התגלו במקרה לאחר שאחד מהמחפשים הושיט יד ותפס את מוחמד”.

זכריא זביידי סיפר לסנגורו עו”ד אביגדור פלדמן במפגש שקיים איתו הבוקר, כי האסירים האחרים שיתפו אותו בדבר חפירת המנהרה חודש לפני הבריחה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, יום לפני הבריחה הוא עודכן שהמנהרה מוכנה וביקש לעבור לתא שלהם. לדבריו, המעבר התבצע בקלות ובקשתו אושרה באופן מיידי. עוד סיפר זביידי כי לא הייתה תוכנית לאחר הבריחה, וההחלטה ללכת לכיוון נעאורה שמצפון לכלא הייתה ספונטנית.

לדברי זביידי, במסגד בנעאורה לא אפשרו לנמלטים להיכנס ולא להשתמש בטלפון.

בשלב זה התגלעה מחלוקת בין המחבלים: זביידי רצה לצעוד לכיוון שטחי הרשות הפלסטינית ואילו האסירים האחרים התעקשו לנסות ולהשיג רכב בסיוע אדם אחר. לאחר שכשלו בניסיונם להשיג רכב, החליטו להתפצל. עוד אמר זביידי כי הוא נחבל בזמן המעצר, אך לא פעלו כלפיו באלימות בחקירתו.

גם היום נמשכים החיפושים אחר שני המחבלים שטרם נתפסו. בסריקות משתתפים כ-800 שוטרים, לוחמים של משמר הגבול ואנשי שירות הביטחון הכללי והיחידות המיוחדות. כוחות גדולים של המשטרה פרוסים בערים וביישובים באזור העמקים, בעיקר במקומות הומים מאדם וליד בתי הכנסת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות