המחדל של ממשלת בנט: יותר מ-1000 מתים מקורונה בגל הרביעי

9,539 מאומתים חדשים • מרבית המאומתים: בני פחות מ-9 • עלייה במקדם ההדבקה ל-1.06 • 7,444 נפטרו מאז פרוץ המגיפה • 41% מהנפטרים באוגוסט - לא חוסנו כלל • ירידה משמעותית ביחס הנפטרים למאומתים • מומחים: ניכרת השפעה ברורה של החיסון שמונע תחלואה קשה ומוות
תמי גיל
ט' תשרי התשפ"ב / 15.09.2021 12:09

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (רביעי) עולה כי כי ביממה האחרונה אובחנו 9,539 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 5.7, מתוך כ-165 אלף בדיקות שבוצעו.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

מקדם ההדבקה עומד על 1.06, ומדבר בעלייה לעומת היממה הקודמת.

במדינת ישראל ישנם היום כ-83 אלף חולים פעילים.

653 מהחולים מאושפזים במצב קשה. מספר המונשמים עומד על 192,

7,444 בני אדם נפטרו מאז פרוץ המגיפה בישראל. יותר מ-1000 בני אדם נפטרו מאז נכנס נפתלי בנט ללשכת ראש הממשלה.

עוד עולה מהנתונים, כי כ-173 אלף ישראלים נמצאים כעת בבידוד.

מרבית המאומתים הם בני 0-9, כאשר קבוצת הגיל הדומיננטית אחריהם היא בני 20-29. קבוצת הגיל ממנה נרשם מספר החולים הנמוך ביותר היא 70-74.

מרבית החולים – כ-67 אחוזים מהם – מגיעים מהמגזר הכללי. רק 3 אחוזים מכלל החולים המאובחנים ביממה האחרונה חלו לאחר ששבו מחו”ל. מרבית השבים מחו”ל שאובחנו ביממה האחרונה הגיעו מאוקראינה.

מתוך כלל המאומתים, 62% אינם מחוסנים, 32% מחוסנים בשתי מנות ו-2% מחוסנים בשלוש מנות. אחוז אחד מהחולים החלימו בעבר מן הנגיף.

ברשת ב’ דווח הבוקר, כי 41% מהנפטרים מקורונה מתחילת חודש אוגוסט – לא חוסנו כלל מפני הנגיף.

באוגוסט נפטרו  606 בני אדם. זאת על אף שלפי ההערכות, חלקם באוכלוסייה של הבלתי מחוסנים עומד על כ-12% בלבד.

מהנתונים עולה, כי מתחילת מבצע מתן החיסון השלישי, מחצית מהנפטרים היו מחוסנים בשתי מנות ו-7% בלבד קיבלו את מנת הדחף.

עוד עולה מהנתונים, שנאספו על ידי משרד הבריאות, כי בגל התחלואה הרביעי היחס בין מספר המאומתים למספר הנפטרים היה נמוך משמעותית מאשר בגלי התחלואה הקודמים: 0.28% מהמאומתים לקורונה נפטרו, בעוד שבגל התחלואה השלישי היחס היה גדול פי שניים וחצי. כלומר, יותר מאומתים נפטרו. בגל התחלואה השני היחס היה גבוה יותר ועמד על 0.85%.

מומחים בתחום בריאות הציבור אמרו ל’כאן חדשות’ כי ייתכן שבגל הרביעי נבדקו יותר ישראלים ולכן יש יותר איתור של תחלואה סמויה, אולם ההבדל בין גלי התחלואה נראה מובהק ואחת ההשערות שיכולה להסביר אותו היא שבגל הרביעי הרבה יותר ישראלים מחוסנים, ולכן מתוך מספר מסוים של מאומתים שנדבקים בנגיף – פחות אנשים יסתבכו בתחלואה קשה וימותו.

פרופ’ דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים הדסה, אמר שגם כשמסתכלים על היחס בין מי שחולה במצב קשה ובין מי שנפטר מקורונה – ניתן לראות הבדל משמעותי בין הגל הרביעי לגלי התחלואה הקודמים.

לדבריו, בגל התחלואה השני היחס הוא של 38% תמותה, בגל השלישי הוא של 33% וברביעי יחס של 25% בלבד. הוא הוסיף כי מכיוון שווריאנט דלתא אינו נחשב כגורם למחלה קלה יותר, ניכרת השפעה ברורה של החיסון שמונע תחלואה קשה ומוות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות