איחוד הצלה גובה ל’בדיקות סרולוגיות עד הבית’ אלפי ש”ח. למה?

תושב ביתר עלית שביקש לבצע בדיקות סרולוגיות לארבעת ילדיו, פנה ל'איחוד הצלה' וביקש שירות • התשלום שדרשו הותיר אותו פעור-פה • מדוע באמת שירות של "מטה מתנדבים ותפעול" עולה 1,100 ש"ח, לא כולל עלות מעבדה? • איחוד הצלה: "ההכנסות משמשות למימון הפעילות השוטפת"
חיים טוויל
ט' תשרי התשפ"ב / 15.09.2021 00:01

נ’ פ’, תושב העיר החרדית ביתר עלית, ביקש לבצע בדיקות סרולוגיות לארבעת ילדיו. מכיוון שסבר כי ארגון מד”א ידרוש תשלום עבור השירות, הוא פנה אל  הארגון המתחרה ‘איחוד הצלה’, המרבה להציג את רוח ההתנדבות של פעיליו.

אלא שלמרבה תדהמתו התברר לו, כי השירות יעלה לו כסף – והרבה. כמה הרבה? בחישוב מהיר הוא גילה שמדובר ב-1,100 שקלים רק עבור הבדיקה שתבוצע בבית בידי מתנדב הארגון, לא כולל עלויות הבדיקה במעבדה.

הוא, כמובן, ויתר על התענוג. בכל זאת, יש גבול.

כשסיפר על כך לחרדים 10, חשבנו שהוא מתלוצץ.

אז הוא שיגר את מחירון העלויות של “מטה מתנדבים ותפעול – פרויקט קורונה: בדיקות קורונה וסרולוגי באיחוד הצלה”.

הנה הוא:

בארבעה מוקדים (ללא צורך בתור) של הארגון:

• סרולוגי: 249 ש”ח, תוצאות עד 36 שעות
• קורונה: 269 ש”ח, תוצאות עד 24 שעות

בדיקות עד הבית:

▪ סרולוגי: 600 ש”ח (אדם נוסף 500 ש”ח)
▪ קורונה: 469 ש”ח (אדם נוסף 369 ש”ח)

בדיקות דחופות
• סרולוגי: 1049 ש”ח, תוצאות עד 24 שעות
• קורונה: 1069 ש”ח, תוצאות עד 15 שעות

פנינו אל גורם בכיר ב’איחוד הצלה’.

בדיקות סרולוגיות וקורונה, אתם עושים בהתנדבות או שעולה כסף?

“מענה רפואי ניתן בהתנדבות ובחינם, בדיקות הינם בעלות והינם שרות לציבור”.

אני רואה שעלות בדיקה 250 ש”ח. למה בדיקה עד הבית זה 600 ש”ח?

“כי יש מישהו שמגיע אליך הביתה ומקבל על זה תשלום”.

ולמה כל אדם נוסף, שגר באותו בית, עלותו עוד 250 ש”ח, לא כולל עלות הבדיקה. הרי המתנדב שלכם כבר נמצא בבית – תהינו.  איפה ההתנדבות פה? למה זה מוגדר בכלל תחת הכותרת ‘מטה מתנדבים’? במה אתם שונים ממד”א?

הגורם התעקש: “המענה הרפואי הוא בהתנדבות. המערך של הבדיקות לא”.

בא נחשוב רגע, אמרנו לו. אם יש לאזרח 5 ילדים אתם גובים 1350 ש”ח על הגעה, לא כולל עלות הבדיקה! איזו עלויות יש לכם שאתם גובים עבור 4 ילדים נוספים באותו בית עוד 1000 ש”ח? הרי המתנדב כבר נמצא בבית… 

הגורם ניסה להסביר: “מטרת העל של ‘איחוד הצלה’ הינו מתן מענה רפואי ראשוני על ידי אלפי מתנדבים בכל הארץ – שירות זה ניתן לכ-2000 קריאות חירום מדי יום ובהתנדבות מלאה, ללא גביית שום תשלום.

“לצד זה, הארגון מקיים שרות לציבור של בדיקות קורונה וסרולוגית שזה מתבצע כן בתשלום, זה גם עולה לנו במעבדות וכו’. לגבי ילדים נוספים, יש עלות של הגעה לבית, ומעבר לזה כל אדם נוסף המחיר הוא מחיר של בדיקה רגילה שזה עוד 250 לאדם נשמע לי הגיוני בהחלט”.

 מדוע אתם גובים סכומים כאלה עבור הגעה אל הבית? שוב, העלות של המעבדות לא נכללת בסכומים האלה. מעבר לעלות הבדיקה הרגילה – שזה 250 ש”ח, אתם גובים עוד 250 ש”ח לכל ילד עבור השירות בבית.  

הוספנו להקשות: מדוע עלות של מתנדב מביתר עלית שמגיע לבית בביתר עלית גובה 350 ש”ח עבור בואו לטובת ילד אחד, ובבית עם ארבעה ילדים הוא יגבה 1,100 שקלים. הוא מגיע עם מטוס? מה, בעצם, ההבדל בינכם לבין מד”א?

פנינו אל דוברות ‘איחוד הצלה’ – שם השיבו לנו:

“ארגון איחוד הצלה נותן מענה רפואי ראשוני בכ-2,000 מקרי חירום מדי יום בהתנדבות מלאה וללא תשלום על ידי למעלה מ-6,000 מתנדבים בכל רחבי הארץ.

“במקביל מפעיל הארגון כשירות לציבור מערך בדיקות קורונה וסרולוגיות ללא כל תמיכה מהמדינה, ועל כן עבור שירות זה נגבה תשלום, אשר ברובו הולך להוצאות התפעול של מערך הבדיקות שכאמור אינו ממומן על ידי שום גוף.

“ההכנסות הנותרות ממערך הבדיקות משמשות למימון הפעילות מצילת החיים ולרכישת ציוד מציל חיים”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חצוף מה נראה לך תקבל הכל חינם
    15/09/2021 07:22
    מה אתם רוצים הכל בחינם יאהזוים בטח שיכלה כסף
  1. לכו לעזעזל מה נראה לכם שהמתנדבים הם עבדים הם עושים לכם טובה ומצילים חיים רוצים גם בדיקות בחינם לא מתאים לכם לכן לארגון אחר שיחקו פי שתיים

  2. אתם מתעקשים שמישהו יעשה בשבילכם משהו בהתנדבות
    15/09/2021 08:14
    דבורה
  3. מהיכרות מקרוב עם מערך המתנדבים הזה, הם בהחלט עושים עבודת קודש. בעלי יכול לקפות מהמיטה ברמצע הלילה להציל חיים. בחינם. בניגוד למד”א שעל בדיקה גובים כ150 שח. וזה לפני פינוי באמבולנס שמתקרב ל500 שקלים. אז כן, את הפעילות של הצלת חיים הם עושים בהתנדבות מלאה.
    אותי ארגון מפעיל מערך בדיקות שהוא בעלות. וכמו בשוק חופשי אתם רוצים תשתמשו לא רוצים-תפנו למתחרים. שאלתם איזה 7 פעמים וקיבלתם אותה תשובה.

  4. תמיהה
    15/09/2021 09:20
    דני
  5. “ההכנסות הנותרות ממערך הבדיקות משמשות למימון הפעילות מצילת החיים ולרכישת ציוד מציל חיים”.
    אפשר לומר שזה מדוייק גם לגבי מגן דוד אדום

  6. כמה חבל שאחרי שניהלו מאבק להיכנס לתודעה כארגון חסד הם התמסחרו
    15/09/2021 10:54
    שי
  7. ארגון שהיה ארגון חסד שיכולנו כחברה להתפאר בו הופך לגוף ממוסחר חבל תתעשתו.

  8. מגיע להם גם להרוויח משהו
    15/09/2021 12:13
    אבי
  9. זה שהם עושים את כל השאר בחינם ללא כל תמורה, לא אומר שהם צריכים לשלם לנהגים לרכבים ולדלק מהכיס שלהם כי מישהו רוצה שיגיעו לספה שלו לעשות לו בדיקה.