בדיקות בכיפור, שלטים בבתי כנסת, ופיקוח אלקטרוני על כל חבי הבידוד

החלטת ממשלה מוציאה את בריכות השחייה בשטח פתוח ממתווה התו הירוק • החל מהלילה יפעל הפיקוח האלקטרוני על כלל חבי הבידוד ולא רק על השבים מחו"ל • מפעיל של בית תפילה הפועל בתו ירוק - לא יחויב לסרוק את הברקוד בשבתות וחגים
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ב / 14.09.2021 17:37

תקנות חדשות: הממשלה אישרה היום (שלישי) את התיקון לתקנות הגבלת פעילות שייכנס לתוקף, בכפוף לאישור ועדת חוקה של הכנסת.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

• ‘הוראת שעה’ ליום כיפור, המאריכה תוקף של בדיקה מהירה שבוצעה בעמדות הדיגום המורשות בערב יום כיפור (15.9), עד סוף היום שלמחרת (16.9 בחצות).

• בשל הביקורת על החלת התו הירוק בבריכות שחייה, הממשלה קיבלה את המלצת משרד הבריאות וביטלה את התו הירוק בבריכות שחייה בשטח פתוח.

• בתי תפילה הפועלים בתו סגול עם עד 50 מתפללים – יחויבו להציב שלט בכניסה המיידע את המתפללים כי המקום לא פועל בתו ירוק ועל מגבלת התפוסה – כולל עבירה וקנס על הפרת חובה זו.

• מפעיל של בית תפילה הפועל בתו ירוק – לא יחויב לסרוק את הברקוד (באמצעות אפליקצית ‘הרמזור’) על גבי התו הירוק של הנכנסים למקום בימי שבת וחג, עקב מניעה דתית עבור שומרי מצוות לעשות שימוש בטלפון בשבת.

הארכת תוקף התקנות עד ליום 29.9.21.

במקביל להחלטת הממשלה, וועדת החוקה אישרה את ההכרזה על בידוד בפיקוח אלקטרוני, הקובעת לראשונה כי הפיקוח האלקטרוני של ההסכמון יחול על כלל המבודדים ולא רק על מבודדי חו”ל – זאת למעט מי שחלה עליו חובת בידוד של עד 24 שעות.

ההכרזה תהיה בתוקף החל מהלילה בחצות ועד ל-12.10.

כלל המבודדים שמכשירי הטלפון שלהם מאפשרים זאת יקבלו הודעות סמס המבקשות את הסכמתם לפיקוח אלקטרוני באמצעות איכון מיקומם על בסיס GPS.

חבי הבידוד שאין ברשותם טלפון מתאים יקבלו שיחה טלפונית לצורך קבלת הסכמתם.

מי שלא יסכים לפיקוח טכנולוגי, תופעל כלפיו אכיפה משטרתית מוגברת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות