עוקץ קשישים: התחזו לחרדים והתפרעו בקניות • כך פעלה השיטה

מוכר בחנות סלולאר בכפר סבא נהג להעתיק את פרטי כרטיסי האשראי של לקוחות קשישים, שהגיעו לתיקון מכשירם או לרכישת מכשיר חדש • אחר כך, בסיוע שותפיו שהתחזו לחרדים, ביצעו רכישות בעשרות אלפי שקלים, תוך שימוש באפליקציית 'ארנק דיגיטלי
חיים טוויל
ח' תשרי התשפ"ב / 14.09.2021 16:35

יחידת הונאה מרכז סיימה חקירת פרשת ‘עוקץ קשישים’, במסגרתה מוכר בחנות סלולאר פעל בתחכום ושיטתיות במטרה להונות לקוחות על ידי גניבת פרטי האשראי שלהם – וביצוע רכישות בעשרות אלפי ש”ח.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

הוגשה כנגדו הצהרת תובע.

החקירה נפתחה בעקבות תלונות שהתקבלו בחברות האשראי על הכחשות עסקה מצד לקוחות רבים.

ממצאי החקירה העלו, כי מספר רב של קשישים נפלו קורבן למעשי מוכר בחנות סלולאר בכפר סבא, שנהג להעתיק את פרטי כרטיסי האשראי של לקוחותיו, בעיקר קשישים, שהגיעו לתיקון מכשירם או לרכישת מכשיר חדש.

בעזרת פרטי האשראי שהשיג ביצע החשוד, בסיוע שותפיו, שהתחזו לחרדים, רכישות בעשרות אלפי שקלים תוך שימוש באפליקציית ‘ארנק דיגיטלי’ – התשלום מתבצע על ידי הצמדת המכשיר הסלולרי לקורא מיוחד – שהותקנה במכשיר הסלולרי המבצעי שברשותם.

החשוד, תושב חולון בן 35, נעצר לחקירה ומעצרו הוארך בבית המשפט עד לסיומה של החקירה והגשת הצהרת תובע כנגדו – על הכוונה להגיש כתב אישום בימים הקרובים.

הוא יואשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיס חיוב, זיוף ושימוש במסמך מזויף וקשירת קשר לביצוע פשע.

צפו בסרטון בו מתועד החשוד כשהוא בודק פרטי כרטיס אשראי של לקוחה, ושני חשודים המבצעים רכישה בעזרת ‘הארנק הדיגיטלי’ כשהם מחופשים לחרדים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות