‘רצה לדקור בצוואר, התחלתי להיאבק’: הפצוע מ’חברון’ משחזר

ישראל מאיר נבון, תלמיד ישיבת חברון שנפצע בפיגוע הדקירה: "המחבל ביקש שתייה ואז דקר את חבר שלי. הוא התמקד בנו כי הייתה לנו חזות יהודית, זה נס גלוי. אנחנו עוד הצלחנו להתגונן" • "תפס לי בחליפה. הבנתי שהדרך היחידה זה להתעמת איתו. נאבקתי בו ונפלנו ביחד לרצפה"
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ב / 13.09.2021 21:32

בפיגוע הדקירה שאירע אחר הצהריים (שני) בחנות למוצרי טיפוח ברחוב יפו, סמוך לתחנה המרכזית בירושלים, נפצעו ישראל מאיר נבון, נכדו של הראשל”צ הרב אליהו בקשי דורון זצ”ל, ויצחק אטיאס – שני תלמידי ועד רביעי בישיבת חברון-גבעת מרדכי בירושלים. השניים נפצעו באורח בינוני ופונו לבית החולים.

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

המחבל נוטרל הודות לסיירות של משמר הגבול שהבחינו באירוע, שהתרחש בתוך החנות – וירו במחבל.

ישראל מאיר, תיאר בשיחה עם ‘כאן חדשות’ את הדרמה והמאבק עם המחבל: “קפצנו לקנות בושם בחנות בתחנה המרכזית. כששילמנו למוכר, נכנס בן אדם שנראה עם קצת חששות. הוא ביקש מהמוכרת שתייה, וחבר שלי שאל אותו – מה הסיפור? קלטתי שהוא דקר אותו כמה פעמים בגב, ואז הוא ניגש אליי ודקר אותי בגב. תפס לי בחליפה – וניסה לדקור אותי בצוואר.

“הבנתי שהדרך היחידה זה להתעמת איתו. נאבקתי בו ונפלנו ביחד לרצפה, תוך כדי הגיעו כוחות הביטחון. תפסתי לו את היד עם הסכין. ברוך ה’ לא היה שום פגע רציני. זה היה נס”.

בשיחה עם חדשות 13 הוא סיפר: “נכנסנו לחנות ובאנו לשלם. היה שם משהו מוזר עם אותו בחור. הוא ביקש שתייה בחנות בשמים. בהמשך הוא הוציא סכין לא גדולה מדי ודקר את חבר שלי חמש פעמים. הוא הספיק לדקור אותי בגב ותפס אותי בחליפה וניסה לדקור אותי שוב ושוב.

“אחרי שעשינו סיבוב בחנות, החלטתי שאני חייב להתעמת איתו. תפסתי אותו בצוואר ונפלתי איתו על הרצפה. תוך כדי עימות, הגיעו כוחות הביטחון וירו בו ואז הצלחתי להשתחרר. בזמן ששכבתי לידו, ירו. חשבתי שזה מטען שהתפוצץ מהתיק שלו. הצלחתי להשתחרר מהאחיזה שלו וברחתי מהחנות.

“ברוך השם, הכול בסדר. יש לי דקירה אחת בגב. טיפלו בי. הנס הגדול היה שהיו נשים מבוגרות, בחורות צעירות ובחורים צעירים. בגלל שהייתה לנו חזות יהודית עם כובעים וחליפות, אז המחבל החליט להתקרב אלינו. זה נס גלוי שהוא החליט להתמקד במטרה מסוימת ולא פצע עוד אנשים ושאנחנו הצלחנו להתגונן”.

אחת משוטרות מג”ב שירתה במחבל שחזרה את ההתרחשות וסיפרה: “דרכנו נשקים. זיהיתי את המחבל נאבק עם אזרח, הסכין הייתה בידו. אחת מאיתנו ירתה בו כדור אחד והוא המשיך עדיין להיאבק עם האזרח. ואז היא ירתה עוד כדור. צעקתי לא לירות כדי שלא יהיה ירי דו צדדי ואחר כך יריתי בו עוד 4 פעמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות