נתניהו נזף בבנט: הפסק לדבר נגדינו • צפו במסיבת העיתונאים

ראש הממשלה נזף קשות בישיבת הקבינט בשר נפתלי בנט, ודרש ממנו להפסיק לתקוף את מדיניות הממשלה • בלשכת בנט לא מתרגשים: "דעתו לא תשתנה, לא מנהלים מו"מ עם ארגון טרור. נקודה" • במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב תקף נתניהו את חברי הקבינט: "לא התלהמות, לא מימין ולא משמאל, ושום אינטרס אחר לא מוביל אותי ואת שר הביטחון" • על מוחמד דף הצהיר: "אף אחד אינו חסין"
כ"ה אב התשע"ד / 20.08.2014 21:11

תהיו בשקט: ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף בשרים שתקפו את מדיניות הממשלה, ובעיקר בשר נפתלי בנט.

בישיבת הקבינט שהתכנסה היום בצהרים בקריה בתל אביב, נזף נתניהו קשות בבנט, ודרש ממנו להפסיק ולהתבטא נגד מדיניות הממשלה. כך דווח בחדשות 2.

הנזיפה מגיעה על רקע אמירותיו של בנט אתמול, לפיהן אסור לנהל מו”מ עם ארגוני טרור,”כשמנהלים מו”מ עם ארגון טרור, מקבלים יותר טרור” אמר בנט.

בתגובה לדיווח, מסרו משלכתו של בנט, כי “השר בנט סבור שלא מנהלים מו”מ עם ארגון טרור, נקודה. דעתו לא תשתנה”.

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני דנה בהשלכות השונות של קריסתה של הפסקת האש אמש. לטענת גורמים מדיניים, לא התקבלו החלטות בישיבה, אלא רק נמסרו עדכונים מודיעיניים על המתרחש ברצועת עזה ובגזרות נוספות כמו כן על הדיאלוג מול מצרים.

לאחר ישיבת הקבינט, כינס נתניהו מסיבת עיתונאים בבסיס הקריה בתל אביב יחד עם שר הביטחון משה יעלון, ובה מסר הצהרה מיוחדת בנוגע להפסקת האש שהופרה, ובה גם תקף את השרים שזורקים בתקשורת  “מלל וסיסמאות ריקות”. 

 “לא התלהמות, לא מימין ולא משמאל, ושום אינטרס אחר לא מוביל אותי ואת שר הביטחון. רק האחריות לביטחונם ולשלומם של כלל אזרחי ישראל. בהתאם לכך אמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת”, אמר.

נתניהו התייחס לדיווחים ביממה האחרונה – אך לא מסר כל מידע חדש. “כל המערכים שחמאס בנה לפגוע בנו סוכלו. הרגנו מאות רבות של מחבלים, השמדנו אלפי רקטות ומשגרים ופירקנו את מערך המנהרות ההתקפיות שחמאס בנה במשך שנים כדי לפגוע ביישובינו. סיכלנו את כל ניסיונותיו לפגוע בנו. זו המכה הקשה ביותר שספג החמאס מאז הקמתו”.

נתניהו התייחס לתקיפות הנרחבות בשבועות האחרונים מתחילת מבצע “צוק איתן”. “כל המערכים שחמאס בנה לפגוע בנו סוכלו”, אמר. “הרגנו מאות רבות של מחבלים, השמדנו אלפי רקטות ומשגרים ופירקנו את מערך המנהרות ההתקפיות שחמאס בנה במשך שנים כדי לפגוע ביישובינו. סיכלנו את כל ניסיונותיו לפגוע בנו. זו המכה הקשה ביותר שספג החמאס מאז הקמתו”. “חמאס חושב שהוא יתיש אותנו, אך הוא טועה”, הוסיף. “העם בישראל חזק. מול ההתשה – חמאס יקבל הכתשה. כתישה של התשתיות ושל המחבלים. המדיניות שלנו כלפי חמאס היא פשוטה: יירו – יחטפו”.

“היעד שלנו הוא שתושבי כרם שלום, שדרות ושאר יישובי עוטף עזה, אשקלון ותל אביב – כולם ילכו לישון בשקט. שילדי אופקים, נתיבות ואשדוד ובאר שבע לא יצטרכו לרוץ למרחבים המוגנים בבתי הספר”.

שר הביטחון בוגי יעלון דיבר אחרי ראש הממשלה ואמר: “חמאס, שהפר אתמול את הפסקת האש, סבר שאזרחי ישראל ישברו. הוא טועה פעם אחר פעם בנוגע ליכולת העמידה של החברה הישראלית. הוא טועה פעם אחר פעם בנוגע לנחישותה של מדינת ישראל להשיב מלחמה שערה. חמאס סבר שיתיש אותנו באמצעות ירי לעבר ישראל – אך אני לא הייתי מציע לאיש להתחלף עם מי שנמצא היום ברצועת עזה.

“חמאס הוא האחראי למתרחש ברצועת עזה. חמאס הוא האחראי לכל אזרח שנפגע ולכל בניין שקורס.

“הכיוון שלנו הוא ברור. היעד שלנו הוא ברור – להשיב את השקט והביטחון לישראל. כך אנו פועלים. כך גם יהיה. לא נתפשר ולא נעצור עד שנגיע ליעד הזה.

“אנו נרדוף את מחבלי חמאס ואת ראשי הארגון, ובכל הזדמנות שתהיה לנו, נתקוף אותם”.

משעות הערב של אתמול שוגרו מרצועת עזה יותר מ-150 רקטות לעבר ישראל. במקביל, תוקפים כוחות צה”ל מטרות ברחבי הרצועה. עד כה, הותקפו למעלה מ-80 יעדים. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי מניין ההרוגים מאז הופרה הפסקת האש אתמול עומד על כ-20 בני אדם. מספר הפצועים עומד על יותר מ-120.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות