מצרים מבקשת לשנות את הסכמי השלום ולהכניס כוחות צבא גדולים לסיני

בנט ועבד אל-פתאח א-סיסי נועדו במעון הקיץ של נשיא מצרים בשארם א-שייח' • המצרים ומבקשים לפתוח את סעיפי הפירוז בנוגע לחצי האי • בנט: "פגישה חשובה וטובה מאוד, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך"
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשפ"ב / 13.09.2021 20:00

 פגישת התקפלות? נפתלי בנט נועד היום (שני) עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח׳.

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

בפגישתם דנו השניים בשורה ארוכה של סוגיות, ובכללן בדרכים להעמקת ולחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על הרחבת היקף הסחר ההדדיים, וכן בשורה ארוכה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות.

המצרים, שמתקשים למגר את נוכחות דאע”ש בסיני, מבקשים לפתוח את סעיפי הפירוז בנוגע לחצי האי ולשנות את הסכמי השלום, על מנת להכניס כוחות צבא גדולים לסיני.

עד כה סירבה ישראל לבקשה.

בנט הודה לנשיא א-סיסי על תפקידה החשוב של מצרים באזור, וציין, כי בחלוף למעלה מארבעה עשורים הסכם השלום בין המדינות מוסיף לשמש אבן יסוד בביטחון המזרח התיכון וביציבותו.

הוא הדגיש את התפקיד המשמעותי שמצרים ממלאת בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, ובמציאת פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים.

בתום הפגישה הודה בנט לנשיא על האירוח החם בעיר החוף שארם א-שייח׳. השניים סיכמו על המשך העמקת שיתוף הפעולה והשיח בין המדינות בכלל המישורים.

עם המראתו חזרה לישראל אמר בנט: “סיימתי עכשיו ביקור ראשון אצל נשיא מצרים. הפגישה הייתה חשובה מאוד וטובה מאוד. במהלך הפגישה, בראש ובראשונה, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך.

“דנו בשורה של סוגיות בתחום המדיני, בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו.

“ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום”.

ברשת החדשות “אל-ערבייה” דיווח כי מצרים תפעל לקידום עסקת אסירים, מתוך ציפייה לפריצת דרך בשבועות הקרובים. המצרים גם ביקשו להפסיק את התקיפות הישראליות בעזה במקביל לפעילותם להפסקת שיגורי הרקטות.

כמו כן, בקהיר ביקשו למתן את הפעולות נגד האסירים הביטחוניים בבתי הכלא.נ,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לאפשר ולדרוש
    13/09/2021 22:02
    יוליש טיטוש
  1. לאפשר למצרים להכניס כח צבאי לסיני למגר את דעאש ולדרוש מהם לתת לחפש את נעדרנו על אדמת סיני ומצרים ולאפשר במקביל העלאת עצמותיו הקדושות של רבי יעקב אביחצירא זיע”א