תכנון חתונה חרדית: מה חשוב לדעת ועל מה עליי להקפיד?

טיפים על חתונה חרדית: שי גמבורג, בעלים ומנכ״ל של קונצרן ההסעות הפרטי שנחשב לגדול בישראל - RENT A BUS ISRAEL, הסכים לחלוק איתנו מהידע שלו
תוכן שיווקי
ז' תשרי התשפ"ב / 13.09.2021 13:51

תכנון חתונה חרדית שונה מהותית מתכנון חתונה דתית מסורתית, וכמובן שהיא שונה מחתונה חילונית לגמרי.

צריך לזכור שלמרות העובדה שרוב החתונות בישראל כיום מונחות על ידי הרב הראשי, חתונות חרדיות מתקיימות בצורה אחרת לחלוטין.

כידוע לכולנו, החרדים מחמירים יותר, ולכן חתונות בחברה החרדית מתקיימות בצורה אחרת לגמרי. עם זאת, החברה החרדית אף מאמצת תרבות חתונה שונה לחלוטין, וברור כי אישיותם אמפירית ושונה מאוד – ולכן, צרכי החתן והכלה וכל משפחתם בעלי צרכים שונים.

שי גמבורג, בעלים ומנכ״ל של קונצרן ההסעות הפרטי שנחשב לגדול בישראל – RENT A BUS ISRAEL, הסכים לחלוק איתנו מהידע שלו.

שי גמבורג נחשב כשם דבר בתחום ההסעות בישראל, וקונגלומט ההסעות שלו מאגד תחתיו את המותגים המצליחים והמשגשגים: גמבורג הסעות לחתונה  גמבורג מיניבוסים, גמבורג מונית גדולה, ולאחרונה – גמבורג הסעות למגזר החרדי.

הנה כמה טיפים ששמענו ממנו.

כמה תכונות מיוחדות ששווה להכיר:

הסעות לחתונה חרדית

הפרדה – ראשית, תמיד כדאי לזכור כי חתונות חרדיות כוללות הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים. באופן כללי, חתונות הן כמעט האירועים היחידים שבהם משתתפים מספר רב של גברים ונשים, ולכן ישנה הפרדה ברורה במתחמים אלה. מה שאומר שגם את שירות ההסעות לחתונה תצטרכו לפצל לשני אוטובוסים שונים.

אוטובוס 1 יהיה רק לגברים, ואילו אוטובוס מס׳ 2 יהיה רק לנשים.

ניתן גם ללמוד עוד – לאחרונה כתבתי את המדריך המקיף והמלא – איך לתכנן הסעות לחתונה מאת גמבורג הסעות.

במדריך זה ישנן שפע רב של עצות וטיפים אשר נכתבו בדם מניסיוני העשיר בתחום. קריאה מהנה.

ההפרדה נמשכת גם באולם

במקרים מסוימים, לפעמים יש חלל ציבורי בכניסה לאולם, אך ברוב המקרים ההפרדה כבר החלה מהשלב הראשון. לכן החתן והכלה מופרדים לחלוטין. בקבלת הפנים לכל אחד יש קבוצה של חברים ובני משפחה מאותו מין, והם מקבלים גברים או נשים יחד בהתאם.

חדר ייחוד –  למעשה, ביום החתונה, החתן והכלה כמעט ולא ייפגשו, לא בשלב ההכנה או בשלב קבלת הפנים. הפגישה הראשונה שלהם הייתה על החופה, ואחריה שלב מיוחד מאוד בחתונה  – זהו שלב החדר הייחוד. בחדר החתן והכלה מקבלים קצת זמן פרטי (וזו למעשה הפעם הראשונה שהם יכולים להיות ביחד באופן פרטי, רק שניהם, כי עכשיו הם בעל ואישה). בחדר הייחוד, החתן והכלה אוכלים, כי בציבור החרדי נהוג לצום לגמרי ביום החתונה.

חגיגות וריקודים

רוקדים – כמובן, ריקוד בחתונה חרדית הוא גם בהפרדה של גברים ונשים. הריקודים הם בעיקר קולקטיביים ומשמחים מאוד – הם רוקדים לעתים קרובות במעגל ולקול מוזיקה יהודית מסורתית, ויוצרים אווירה משמחת מאוד.

ימי השבע ברכות  – לאחר החתונה, זהו שלב שבעת המזל, שהוא למעשה שבוע שלם של ארוחות חגיגיות לשתי המשפחות – כך שהחגיגה לא תסתיים בחתונה!

אם אתם מעוניינים לערוך ולארגן חתונה המתאימה למאפייני החברה החרדית, תוכלו להתייעץ עם צוות המומחים של ‘גמבורג חתונות’, אשר יסייע לבחירה הטובה ביותר שלכם! אנו יכולים לארגן עבורך הפרדה על פי כללי ההלכה, לארגן ארוחות כשרות, ולהבטיח שהאירוע יהיה ברמה גבוהה מאוד ועומד בכל הכללים המחייבים. צרו עמנו קשר או השאירו את פרטיכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות