האם הדרך של הרב יצחק לוי אל כס הרשל”צ תעבור בחיפה

מערכת הבחירות לרבנות העיר חיפה טרם נפתחה באופן רשמי, אך הטוענים לכתר כבר מחממים מנועים • מדוע החליטה הרבנות הראשית להסמיך גם את הרב יצחק לוי מנשר כמעניק כשרות למאות עסקים ב'עיר האדומה', ומי חשש שכנס החירום עם משגיחי הכשרות היה בעצם 'פתיחת המרוץ'? 
יוסף גרינבוים
ח' תשרי התשפ"ב / 14.09.2021 14:34

מערכת הבחירות לרבנות העיר חיפה, העיר השלישית בגודל אוכלוסייתה בישראל, טרם נפתחה באופן רשמי – אך הטוענים לכתר כבר מחממים מנועים.

מצייתים ל’דעת תורה’ וחוגגים את סוכות בבטחה: כך מוגנים פי 10

חיפה נותרה ללא רב ראשי, מאז נפטר הגר”ש שלוש זצ”ל בשנת 2014.

בתקופת כהונתו של ראש העיר יונה יהב נעשו ניסיונות לפתוח בהליך בחירה לרב ראשי לעיר, אך יהב לא גילה התלהבות מהרעיון.

המהפך הפוליטי בעיר חיפה יצר תקוה חדשה לבחירת רב לעיר. ‘דגל התורה’,  שתמכה בגלוי ובכל הכוח בעינת קליש-רותם לראשות העיר, הייתה אמורה לקצור את הקופון ולמנות רב עיר מטעמה.

אלא שהמשרד לשירותי דת, שהיה  בשליטת ש”ס, לא אפשר לה לבצע את המהלך.

כניסת השר מתן כהנא לתפקידו והצהרת הכוונות שלו על מינוי רבני ערים, פתחה מחדש את הזירה החיפאית – ואת יריית הפתיחה קיבל הציבור בשבוע שעבר.

כפי שדווח בחרדים 10,  רבה של העיר נשר, הרב יצחק לוי – החותם על תעודות הכשרות בחיפה, ערך כנס משגיחים בהול ועורר בכך את זעמו של ראש אגף הכשרות ברבנות חיפה, הרב דוד אבוחצירא, שהוציא הודעת אזהרה למשגיחים, לפיה אל להם להגיע לכנס החירום.

עכשיו מתברר, כי מאחורי הקלעים מתנהל מאבק על רבנות העיר חיפה: הרב יצחק לוי מנשר, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, סומן כמועמד למשרת הראשון לציון. הרב הראשי, הראשל”צ הגר”י יוסף, רואה בו תלמידו-חביבו, הממשיך את דרכו בהלכה.

בכיר ברבנות הראשית אומר לחרדים 10: “אין חולק שהרב לוי נחשב לבכיר תלמידי הראשון לציון ולדמות ההלכתית המוערכת ביותר באזור הצפון”.

יש הטוענים, כי הדרך למשרת רב ראשי חייבת לעבור דרך עיר גדולה – וחיפה הולמת את מידותיו של הרב לוי.

בשל הכשלים במערך הכשרות ב’עיר האדומה’, עליו הופקד הרב שמעון אלמליח, רבה של עתלית, החליטה הרבנות הראשית להסמיך גם את הרב לוי להעניק כשרות  על מאות עסקים בעיר.

כך מצאה עצמה העיר חיפה עם שני נותני כשרות – הרב אלמליח והרב לוי.

הטוען הנוסף לכתר רבנות העיר הוא הרב דוד אבוחצירא, המכהן כרב שכונה ומנהל מחלקת הכשרות. הרב אבוחצירא זוכה לתמיכתו של הרב אלמליח.

בכירים ברבנות הראשית אמרו לחרדים 10, כי הכנס שערך הרב לוי היה כנס מקצועי שעסק בנוהלי הכשרות מול המשגיחים. “כניסתו של הרב לוי למערך הכשרות בעיר חיפה הכניס רף כשרות גבוה שלא היה בעבר”.

אלא שהרב אבוחצירא, ככל הנראה, סבר שכנס משגיחי הכשרות בעיר נועד להיות כנס הפתיחה למרוץ לרבנות העיר חיפה.

גורמים ברבנות הראשית לישראל עוקבים אחר הנעשה בעיר חיפה – וטוענים: “לא יהיה מנוס מהעברת הכשרות מהרב אלמליח לרב לוי. התוצאות מדברות בעד עצמם. העסקים הנמצאים תחת השגחת הרב לוי מפוקחים ומנוהלים בצורה מעולה. הצעד הנכון יהיה העברת הסמכות כולה לידי הרב לוי”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עדיף מנהיג טאליבן מאשר יצחק לוי
    14/09/2021 16:04
    ציפי
  1. כל מה שקשור בש”ס רקוב.

  2. שלומי
    17/09/2021 03:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. פוליטיקה בגרוש ועוד לפני יום כיפור בושה !
    רב שמחפש יחסי ציבור

  4. הרב יצחק לוי
    17/09/2021 15:54
    יוסף
  5. אין יותר מתאים מהרב יצחק לוי לתפקיד הרב הראשי לחיפה , אני אומר את זה ברגשות מעורבים מפני שאנחנו בנשר נפסיד את הרב הכי חזק שיש כרגע במדינה ,הרב לוי הפך את נשר בשנים האחרונות מקצה לקצה ,שיעורי תורה כל יום עם הרב בבתי הכנסת ,הרב שם בכל בית כנסת אברך שיתן שיעורי תורה ,הוריד כשרויות למסעדות שלא עמדו בדרישות ההלכה ,בשבתות עובר בכל בתי הכנסת לתת שיעורי תורה וזה מדובר בצעדה של כמה ק”מ בעיר נשר ,הנהיג עונג שבת אצלו בבית בכל יום שישי אחרי ארוחת שישי עם כיבוד כיד המלך ושיעור על פרשת השבוע ,חיפה תרוויח רב ענק שבענקים ונשר כמובן תפסיד את העילוי של הרב יצחק לוי

  6. רב לחיפה
    03/10/2021 09:43
    א
  7. אך ורק הרב שלוש לרבנות חיפה
    כך פסק מרן שישי רושה ברבנות
    בפרט כי כל המועמדים האחרים אינם מגיעים לקרסוליו.
    הרב יצחק יוסף מחבבו מאוד
    וסומך עליו בעיניים עצומות. – צריך לדאוג רק לו שיחליף את הרב יצחק יוסף….