פרוש הותקף מחוץ לביתו: חרדי על קורקינט ניסה לגזור את זקנו

תוקף בעל חזות חרדית, רכוב על קורקינט, ניסה לגזור את זקנו של הח"כ מאגודת ישראל - ונהדף • הוא לא נזקק לטיפול רפואי • המשטרה: מצוד אחר חשודים • פרוש: "אין לי מושג למה ניסה לתקוף אותי. אני ב"ה בסדר" • ליצמן: "מזועזע מתקיפתו האלימה. שפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום"
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשפ"ב / 13.09.2021 11:09

אירוע חריג: חבר הכנסת מאיר פרוש הותקף הבוקר (שני) מחוץ לביתו בירושלים.

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

התוקף, בעלי חזות חרדית, שרכב על קורקינט וחבש קסדה, עצר סמוך לביתו של פרוש, בעת שיצא מבית – ואז תקף אותו. הוא ניסה לגזור את זקנו, אך ח”כ פרוש הצליח להדוף את התוקף.

הוא לא נזקק לטיפול רפואי.

בהמשך הוגשה תלונה במשטרה.

בשיחה עם חדשות 12 אמר פרוש: “אין לי מושג למה הוא ניסה לתקוף אותי. אני ברוך השם בסדר. קצין הכנסת הוא זה שהזעיק את המשטרה.

“זה היה לא נעים”, סיפר אחרי המקרה. “הוא ניסה לתקוף אותי באמצעות מספריים, זעקתי והדפתי אותו – והתוקף ברח”.

מבדיקה ראשונית עולה, כי ברחוב עצמו שבו אירעה התקרית אין מצלמות שתיעדו את המעשה, ובשלב זה החוקרים עורכים בדיקה ברחובות הסמוכים בשני הכיוונים, בניסיון להתחקות אחר הבריחה של הקורקינט עליו רכב החשוד.

על פי המידע שמסר ח”כ פרוש לחוקרים, החשוד לא דיברו תוך כדי המעשה והוא לא ידע למסור תיאור מפורט על המראה שלהם.

מהמשטרה נמסר: “לפני זמן קצר דווח למשטרה על תקיפתו של נבחר ציבור בסמוך לביתו בעיר ירושלים.

על פי החשד, שני חשודים תקפו את נבחר הציבור ונמלטו מהמקום והוא אינו נזקק לטיפול רפואי. בשעה זו כוחות משטרה עורכים סריקות אחר החשודים ונפתחה חקירה במשטרה”.

חקירת התקיפה הועברה לימ”ר ירושלים.

ח״כ יעקב ליצמן: “מזועזע מתקיפתו האלימה של ח״כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ח”כ מאיר פרוש: “התקשרתי כעת לחבר הכנסת מאיר פרוש כדי לחזקו ולגנות את תקיפתו הבוקר ליד ביתו בירושלים. אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. הזעזוע כפול שאירוע כזה מתרחש רגע לפני יום כיפור.

“אני סמוך ובטוח שמערכת אכיפת החוק תאתר את התוקפים ותמצה עמם את הדין בהקדם.”

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, צייץ: “שוחחתי בטלפון עם ח”כ מאיר פרוש ודרשתי בשלומו. אני קורא למשטרה לתפוס את האחראים למעשה האלים והמסוכן הזה”.

יו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי, שוחח עם ח״כ מאיר פורוש והביע זעזוע מהאירוע. לוי שוחח גם עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג׳מן.

“אני מזועזע עד עמקי נשמתי מהתקיפה המכוערת והאלימה של חבר הכנסת פורוש. שוחחתי עם חבר הכנסת פורוש כדי לשאול לשלומו ולקבל פרטים באשר לאירוע. לאחר מכן שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים ודנתי עימו בדרכים לתפוס את התוקפים והודיתי לו על הנחישות והרצינות שבה המשטרה תופסת את האירוע החמור.

“תקיפת אנשי ציבור היא מעשה הרסני לדמוקרטיה וכך צריך להתייחס אליה”, אמר יו”ר הכנסת.

גם יו”ר ועדת הכספים, ח”כ אלכס קושניר מישראל ביתנו, הגיב: “אקט מזעזע שמזכיר ימים אפלים מגרמניה הנאצית. מקווה מאוד שימצאו העבריינים במהרה. צר לי על החוויה הנוראית שעבר ח”כ פרוש”.

ח”כ אורי מקלב: “אנחנו מזועזעים ומוקעים את התקיפה האלימה. ח”כ הרב מאיר פרוש אינו אדם פרטי אלא מייצג את הציבור והותקף כאדם ציבורי בגלל פעילותו הציבורית. על כולנו לדחות בשאת נפש תקיפות ואלימות מכל וכל. אנחנו מחזקים את ידו בהמשך פעילותו הציבורית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המאמין
    13/09/2021 15:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ליצמן “מזועזע” מתקיפת פורוש. ועם ישראל מזועזע מתקיפת הגרמ”מ שפרן בבית הכנסת, על ידי פורעי גור טרור.