“תוקע לי בתי חולים הדבר הזה”: שיחת הרכילות של השרים נחשפת

השרים ניצן הורביץ, איילת שקד, ואלעזר שטרן לא שמו לב שניתן לשמוע מה הם אומרים לפני ישיבת הממשלה - וחשפו מה הם חושבים על הלא מחוסנים • שטרן זעם: "קטע מעצבן שהם לוקחים את המיטות" • השר ניצן הורוביץ הודה שהדרישה להגבלות לא תמיד נובעת מחשש להדבקה
חרדים 10
ז' תשרי התשפ"ב / 13.09.2021 00:35

דקות ארוכות לפני שנפתחה היום (ראשון) ישיבת הממשלה השבועית, ישבו שרי הממשלה ושוחחו ביניהם על הקורונה, מבלי לדעת שהמיקרופונים קולטים את כל מה שהם מדברים.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

מהציטוטים שהביא הערב העיתונאי ירון אברהם בחדשות 12, נשמע שר הבריאות ניצן הורוביץ מסביר לשרת הפנים איילת שקד ש’התו הירוק’ בחלק מהמקומות נדרש רק כדי ללחוץ על הלא מחוסנים להתחסן – ולא משום נימוקים רפואיים.

שקד: “אני גם חושבת שלמסעדות בחוץ אתם יכולים להוריד את התו הירוק”.

הורוביץ: “גם בבריכות, לא רק במסעדות. אפידמיולוגית זה נכון. העניין הוא, ואני אומר לך את זה, הבעיה שלנו היא אנשים שלא מתחסנים. צריכים קצת שהם… אחרת… אנחנו לא נצא מזה”.

הורביץ המשיך: “עכשיו, יש איזו אוניברסליות כזאת בתו הירוק חוץ מקניונים, שם אין, ולדעתי היה צריך להיות. עכשיו ברור שבכל מקום אין, כדי שלא יתחילו החרגות – אם בבריכות אז למה לא אטרקציות ופארק מים, ומתקנים בחוץ וספורט, אבל… את יודעת, ואז אתה צריך… כנראה שבריכות ומסעדות בחוץ, זה… כי בכל זאת אנחנו לא רוצים לעשות דברים שאין להם כאילו הצדקה רפואית. אבל לך אני אומר שיש לנו בעיה. התו הירוק, גם לא אוכפים אותו, במגזר הערבי בכלל, זה לא… זה לא קיים, ואני רואה את זה בבתי חולים. זה תוקע לי את בתי החולים, הדבר הזה”.

אל השניים הצטרף שר המודיעין, אלעזר שטרן, שיחד עם שקד והורוביץ חוו דעתם על הלא מחוסנים, גם מבחינה מספרית – אבל גם מבחינה סובייקטיבית.

“את עכשיו ממש יכולה לראות”, הסביר הורוביץ. “נגיד מגיע בן-אדם פחות מ-65-60 במצב קשה לבית חולים – בטוח הוא לא מחוסן. במעל 65-60 זה שני שליש לא מחוסנים ושליש מחוסנים, פחות או יותר. זה אירוע של לא מחוסנים”.

בשלב זה אמר שטרן: “קטע מעצבן! שהם לוקחים את המיטות”.

הורוביץ: “בטיפול נמרץ, כן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות