מחקר גילה: לא מחוסנים מצויים בסיכון גבוה פי 11 למות מהקורונה

הארגון האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן בדק 600 אלף חולים מ-13 מדינות בארה"ב, בין אפריל ליולי - וגילה: לא מחוסנים מצויים גם בסכנה גבוהה פי 10 להתאשפז בבתי החולים • מה רמת האפקטיביות של סוגי החיסונים? והחיסון של איזו חברה התגלה כהכי יעיל? • רמז: לא מה שחוסנתם
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"ב / 12.09.2021 17:40

מחקר חדש שפרסם בשישי האחרון ה-CDC – הארגון האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן – גילה, כי אנשים שלא התחסנו נגד נגיף הקורונה מצויים בסיכון גבוה פי 11 למות ביחס לאנשים שהתחסנו נגד הנגיף.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

המחקר – שפורסם ב’ישראל  היום’ – נערך בין החודשים אפריל ליולי השנה.

עורכי המחקר בחנו  600 אלף חולים מ-13 מדינות ברחבי ארצות הברית, וגילו כי מי שאינם מחוסנים מצויים גם בהסתברות של פי 10 להתאשפז בבתי החולים.

מנהלת ה-CDC, ד”ר רושל וולנסקי, אמרה: “בשורה התחתונה יש לנו כלי מדעי אפקטיבי כדי לחולל מפנה ביחס למחלה. החיסון עובד ומגן על אנשים משלל סיבוכים של הקורונה”.

ביחס למחקר, הסבירה כי מי שמחוסנים מוגנים ברמה של פי ארבעה וחצי בכל הנוגע להידבקות בנגיף ביחס לאנשים שאינם מחוסנים.

המוטציה העיקרית של הנגיף היא כרגע זן הדלתא, לכן בחן ה-CDC את יעילות החיסונים הקיימים ביחס לנגיף זה – ומצא כי החיסון יעיל מאוד, ולמעשה אין הבדל ביעילות החיסון נגד הנגיף המקורי לבין היעילות שלו נגד זן הדלתא.

כדי להגיע למסקנה הזו, בחן הארגון מאות אלפי חולים מתשע מדינות בין החודשים יוני לאוגוסט השנה, הזמן בו ווריאנט הדלתא השתולל בארה”ב, והיווה אחראי למחצית ממקרי התחלואה.

המסקנה הייתה ברורה וקבעה: החיסון מונע מחלה קשה.

ה-CDC ציין גם גם את האפקטיביות של סוגי החיסונים השונים: החיסון של חברת מודרנה יעיל ב-95 אחוז, החיסונים של פייזר וביונטק יעילים ב-80 אחוז, וזה של ג’ונסון אנד ג’ונסון עמד על יעילות של 60 אחוז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות