כך נמחקה תביעת לשון הרע של רמי לוי נגד יו”ר ארגון מגדלי הדגים

רמי לוי הגיש את התביעה, על סך 6.5 מיליון שקלים נגד אלי שריר, בגלל שכתב בפייסבוק כי לוי דוחה לכאורה עגבניות של מגדלים ישראלים ומעדיף עגבניות מטורקיה • "פסק הדין הוא ניצחון משפטי חשוב, המסר העולה ממנו לחקלאים: אל תיכנעו ואל תורידו ראש בפני תביעות מופרזות ומוגזמות"
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"ב / 12.09.2021 16:16

בית המשפט המחוזי בחיפה הורה על מחיקת תביעת לשון הרע על סך 6.5 מיליון שקלים שהגיש רמי לוי כנגד אלי שריר, יו”ר ארגון מגדלי הדגים, בגין פוסט שהאחרון פרסם – שלטענתו הכפיש אותו.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

בפוסט ששריר פרסם בחשבון הפייסבוק האישי שלו נכתב, כי לוי דחה לכאורה משלוחי עגבניות של מגדלים ישראלים והעדיף עגבניות מטורקיה. שריר, חבר קיבוץ מירב, תיאר כיצד אנשי קבוצת רמי לוי שחתמו על הסכם הרכישה, פסלו לכאורה משלוחי עגבניות שגודלו בקיבוץ מירב, בטענה שהם אינם ראויים למאכל. זאת על אף שמאוחר יותר, אותן עגבניות שנפסלו לכאורה נמכרו כסוג א’ לסיטונאי אחר.

לפי דיווח של נווית זומר באתר ynet, השופטת הורתה בסוף השבוע על מחיקת התביעה, לאחר שלוי הגיש בקשה לבית המשפט – תשעה חודשים לאחר הגשת התביעה המקורית – לתיקון סכום הנזק ל-1.2 מיליון שקל בלבד, כאשר מתוכם, לדבריו, הנזק הישיר ירידה במכירת העגבניות הוא 300 אלף שקל בלבד, והיתר נזק למוניטין.

השופטת קבעה, כי סכום זה אמור להגיע לבית משפט השלום ולא המחוזי, ולכן על לוי להגיש את התביעה מחדש.

כמו כן, פסקה השופטת הוצאות משפט בסך 35 אלף שקל שישלם לוי לנתבעים, ודחתה את בקשת לוי להחזר דמי אגרה.

לצד זאת, השופטת לא קיבלה את דרישת שריר וארגון מגדלי הדגים להכיר בתביעה כתביעת השתקה של גוף גדול ועשיר נגד אדם וארגון קטן.

עם זאת, השופטת ביקרה את לוי: “מחיקת התביעה, תחת העברתה לבית המשפט המוסמך, תעודד מדיניות רצויה, שתצמצם התופעה של הגשת תביעות מוגזמות ומופרזות. סכום התביעה של 6.5 מיליון שקל מעורר תהיות באשר לטעמים ולשיקולים העומדים ביסוד מהלך זה, בפרט על רקע פערי הכוחות הכלכליים בין הצדדים”.

שריר הגיב בחשבון הפייסבוק שלו: “אף אחד לא רוצה להתעורר בוקר אחד למציאות שבה הוא נתבע בהיקפים עצומים כאלה על ידי גורם כל כך חזק במשק הישראלי. לצערי אני לא החקלאי היחיד שמוצא את עצמו במאבק בו הוא נמצא בנחיתות תחת פער כוחות משמעותי ותוך ניצול העובדה שאנחנו, החקלאים, הננו החוליה החלשה ביותר בשרשרת. לשמחתי, בית המשפט קיבל את טענות ההגנה שלנו ומחק את התביעה. אני קורא מכאן לכל החקלאים – הגיע הזמן שנפסיק לפחד”.

עו”ד גיל עוז ממשרד עוז, לוטן, עינב ושות’ עורכי דין, שייצג את שריר: “ניגשנו לתיק הזה בראיה כוללת, לפיה מדובר בעוד מרכיב במאבק על החקלאות הישראלית. החקלאים לא נאבקים רק על הזכות להתפרנס בכבוד אלא גם על הזכות להשמיע את קולם בדיון הציבורי.

“יש מי שחשב שהגשת תביעה על סך 6.5 מיליון ש”ח נגד חקלאי כמו אלי שריר תביא להעלמת הביקורת כנגדו, אבל בית המשפט חשב אחרת. פסק הדין הוא ניצחון משפטי חשוב, אבל חשוב מכך הוא המסר העולה ממנו לחקלאים: אל תיכנעו ואל תורידו ראש בפני תביעות מופרזות ומוגזמות. החלטת בית המשפט לסלק את התביעה על הסף, באופן חריג, מאותתת כי לא יאפשר לעשות שימוש בהליכים משפטיים מסוג זה”.

רמי לוי אמר בתגובה ל- ynet, כי יגיש את התביעה מחדש לבית משפט השלום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות