עסקת נדל”ן של קהילת הגר”ש אלתר: מגרש בי-ם ב-40 מיליון ש”ח

ראשי קהילת ראש הישיבה מגור חתמו על עסקת נדל"ן גדולה: רכשו מגרש בן דונם וחצי ברחוב ירמיהו, בכניסה לירושלים, עליו תקים מבנה בן 8 קומות - עבור בית מדרש ומוסדות הקהילה • המוכרת היא משפחת אלבוים הירושלמית • בהסכם הרכישה ישנה אופציה לרכישת שטח סמוך נוסף
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"ב / 12.09.2021 11:46

מתפתחים: בימים האחרונים רכשה עמותה של קהילת ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, מגרש ברחוב ירמיהו 72 – בכניסה לירושלים  – תמורת 40 מיליון שקל.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

הקרקע נרכשה מידי משפחת אלבוים הירושלמית. בהסכם הרכישה ישנה אופציה לרכישת שטח סמוך נוסף בעתיד.

כיום השטח בן הדונם וחצי מאכלס את ישיבת ‘חיי משה’, דירות, מוסכים ומבני תעשייה שונים.

בכוונת קהילת ראש הישיבה מגור להקים על השטח מבנה בן 8 קומות עבור בית מדרש ויתר מוסדות הקהילה החדשה.

ברכישת המגרש יש הצהרה  ברורה של הקהילה: החצר מתבססת ומתפתחת גם מבחינה כלכלית ומעשית.

בכיר בקהילת ראש הישיבה מגור אמר לשלומית צור מ’כלכליסט’ – שחשפה את העסקה – כי הקהילה הקימה כבר ישיבות ומוסדות חינוך במספר מבנים אותם שוכרת הקהילה בירושלים ובערים אחרות.

לדבריו, את המימון לעסקה ונכסים נוספים שבכוונת הקהילה לרכוש, מבצעת העמותה באמצעות קמפיין גיוס המונים בו התקבלו תרומות של עשרות מיליוני שקלים.

כזכור, בסוף הקיץ ערכה הקהילה קמפיין לגיוס המונים והוא הוכתר כקמפיין המוצלח ביותר שערכה חברת צ’רידי. בקמפיין גוייסו למעלה מ-53 מיליון ש”ח מתרומות של כ-48500 איש.

רכישת הנכס ברחוב ירמיהו היא עסקת הרכישה הראשונה של הקהילה. כיום מרכז הקהילה הוא במבנה ברחוב יוסף זיו, בנכס שהושכר ל-10 שנים, כאשר במקום משלימים בניית קומה עליונה להיכל ‘טישים’ גדול.

לפני כשנתיים נוצר קרע גדול בחסידות גור, עם פרישתו של הגר”ש אלתר מהחסידות יחד עם מאה משפחות – פרישה שנמשכת כל העת, כאשר רק בחודש האחרון נוספו למעלה מ-40 משפחות לקהילה. עד כה כבר פרשו כ-500 משפחות.

הקושי הגדול במעבר מחצר גור הוותיקה לקהילה החדשה נובע מכך שהילדים כולם לומדים במוסדות החסידות, ומעבר כזה דורש איתור מוסדות חדשים לכל בני המשפחה.

בשל כך, במקומות רבים נכנסו ילדים ממשפחות שפרשו ללמוד במוסדות כלל-חסידיים. בירושלים, מעוז החסידות, הקימה קהילת הגר”ש אלתר ישיבות ובתי ספר,  במבנים שנשכרו.

בין התומכים בקהילה ישנם בעלי הון מהארץ ומחו”ל, ביניהם מי שהיו עד לא מכבר חלק מהתורמים הנכבדים של חסידות גור, כמו למשל בעלי רשת ‘אושר עד’, הנגיד הבריטי מנדי טייטלבוים, בעלי ההון מאיר מלניק ומוטי קליין מניו יורק, ופילנטרופים ידועים נוספים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לידידים יש כסף
    13/09/2021 07:06
    אבי
  1. כל הכסף מגיע מכיסי משלמי המסים החילוניים.

  2. שקר וכזב
    02/11/2021 09:04
    שמחה בונים
  3. הם חתמו חוזה על 20% מהקרקע בלבד
    תוציאו נסח טאבו לגוש 30235 חלקה 9