‘פיקוח יח”צ דוחה שבת’: למה בנט היה צריך לחלל שבת בפרהסיה?

העובדה שבמהלך כל השבוע נפתלי בנט לא התייצב בחפ"ק החיפושים של כוחות הביטחון, אך טרח לחלל את השבת - עוררה ביקורת מצד אנשי תקשורת • "כל השבוע הוא לא היה שם, לא באף מקום, לא צייץ על זה. לצערי, הנסיעה נראית יותר כמו סיבוב יח''צ"
אריה ריבקינד
ו' תשרי התשפ"ב / 11.09.2021 22:33

נפתלי בנט הגיע לפנות בוקר של יום שבת קודש לחפ”ק השטח של כוחות הביטחון כדי לעמוד מקרוב על החיפושים – זאת תוך חילול שבת נרחב.

הערב (מוצאי שבת) הוא התייחס לפעילות כוחות הביטחון: “הפעילות הייתה נחושה ועקבית, והמפתח להצלחה הוא שיתוף פעולה חלק ושקט בין כל העוסקים במלאכה. יש להמשיך בשיתוף מידע מהיר וחלוקת משימות מדויקת בין זרועות הביטחון, שיאפשרו כיסוי מקסימלי של השטח”.

הוא הביע את הערכתו לאזרחים הערבים שדיווחו למשטרה אודות מיקום המחבלים, וקרא לציבור להמשיך לגלות ערנות ואחריות.

העובדה שבמהלך כל השבוע ראש הממשלה לא התייצב בחפ”ק החיפושים, אך טרח לחלל את השבת – עוררה ביקורת.

העיתונאי ישראל כהן מ’קול ברמה’: “לא ברור למה בנט היה צריך לחלל את השבת בפרהסיה ולנסוע בעיצומה של השבת עם רכב ממשלתי וכיפה על הראש. על פי העובדות נראה שמי שגילה היכן הסתתרו המחבלים, זה לא מבצע צבאי ולא מידע מודיעיני – אלא מידע פשוט של אזרחים מודאגים, כך שבנט גם לא היה צריך לפקד על אף מבצע, חילול שבת כפשוטו”.

איש התקשורת ישראל בלק: “לא היתה שום בעיה שבנט ייסע בשבת לחפ”ק, לו רק הוא היה שם פעם אחת גם באמצע השבוע, מנהל את המרדף, מנחה ומקבל החלטות. כל השבוע הוא לא היה שם, לא באף מקום, לא צייץ על זה ורק ביום שישי הוציא הודעה ש”הוא מקבל עדכונים שוטפים’.

“לצערי, הנסיעה נראית יותר כמו סיבוב יח”צ”.

אחד הגולשים ברשת החברתית טוויטר כתב: “בנט, הדתי הגדול, שבוע שלם ברח מאירוע בריחת האסירים כמו מאש, ברח מביקור אצל משפחת החייל בראל, אבל אתמול בערב שבת קם משולחן הקידוש וטס להציק ולהצטלם עם צוותי החיפוש כי אפשר להרוויח לייקים עלובים. פיקוח יח”צ דוחה שבת”.

איש התקשורת אברהם גרינצייג: “מבין שראש הממשלה הוזעק בעיצומה של השבת לנהל מבצע דרמטי של מענה לשיחת טלפון מאזרחים אחראיים שהסגירו את המחבלים”.

העיתונאי אסף גולן מ’ישראל היום’: “גם לי יצא במסגרת השירות הצבאי לחלל את השבת כחלק מהצורך המבצעי, אבל לא חשבתי להצטלם על זה ולהפיץ כיח”צ. ובכלל כמו שאמר החפץ חיים ללוחמים היהודיים בצבא הצאר: ‘כשאין ברירה ודאי שמותר לאכול חזיר אבל אל תלקקו את הצלחת'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נסע בשינוי
    12/09/2021 15:46
    פיני
  1. ממש פיקוח נפש אם לא יסע איך ידע שהוא נמצא? אולי בדרך קפץ לאיימן עודה לעשות קידוש?