בדלי סיגריות ופחיות שתייה: יחידת הגששים שאיתרה את זכרייה זביידי

יחידת 'מרעול' הוקמה בעקבות לקחי מבצע 'שובו אחים' מורכבת מ-60 חיילי מילואים • מאז היא משתתפת במרדפים אחר מבוקשים, איתור אמל"ח ומיפוי כוחות בשטח
חיים טוויל
ו' תשרי התשפ"ב / 11.09.2021 21:21

המחבלים הנמלטים זכרייה זביידי ומחמוד עארדה, שנלכדו היום (שבת) לפנות בוקר בשבלי-אום אל-גאנם, אותרו על ידי גששים מיחידת המילואים ‘מִרעוֹל’ של אוגדת איו”ש.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

יחידת המילואים הוקמה בעקבות לקחי מבצע ‘שובו אחים’ בשנת 2014. היא מורכבת מ-60 חיילי מילואים ופירוש שמה הוא שביל באחו שנוצר מהליכת אנשים.

ייעוד היחידה הוא איסוף מודיעין גלוי, מעקב והתחקות אחרי תנועה בשטח. היחידה משתתפת במשימות ברחבי הארץ, בהן מרדפים אחר מבוקשים, איתור אמל”ח ומיפוי כוחות בשטח.

רס”ל (במיל’) רועי סימון, מיחידת מרעול אמר: “מהרגע שהוזנקנו למילואים, הלוחמים עזבו את ביתם בחג, עזבו את בתי הכנסת והתייצבו למשימת החיפוש. אנחנו עושים הכל על מנת לאתר את האסירים הנמלטים”.

הוא הוסיף: “כיחידה שלקחה חלק במבצע ‘שובו אחים’ ומאז ביצעה פעילויות רבות, ביניהן מרדפים אחרי מחבלים, חיפושי אמל”ח ומיפויי שטח, ובעזרת הלקחים ושיתוף פעולה בין-ארגוני של כלל גופי הביטחון, הצלחנו לשים יד על האסירים. היחידה לא עצרה את עבודתה והיא ממשיכה במאמץ עד שייתפסו כלל המחבלים הנמלטים”.

אמש בשעות הלילה המאוחרות, עלו גששי היחידה על נתיב הבריחה של שני האסירים בכפר אום אל גאנם. הם התחקו אחרי עקבות, בדלי סיגריות ופחיות שתייה והצליחו לשחזר את המסלול שלהם ולאתר אותם.

המחבל מחמוד עארדה זוהה על ידי הגששים כשהוא ישן בתוך משאית וזביידי עמד לידו, עירני אך תשוש. הוא התקדם כעשרה מטרים לשם, לאחר ששהה במסתור במטע הזיתים.

גששי היחידה הקפיצו את הימ”מ והשב”כ, שאזקו את המחבלים ללא התנגדות משמעותית. הם הועברו להמשך חקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות