212 שחזרו מאומן זומנו לחקירה באשמת זיוף בדיקות שליליות

212 נוסעים ששבו מאומן "התגלו כמאומתים": את פני החשודים בזיוף קיבלו שוטרים, הם הועברו לבידוד וייפתחו תיקים פליליים • איש תקשורת ששהה באומן בר"ה: "אחרי בדיקות מד"א, נוסעים ביצעו במעבדות אחרות בדיקה - ויצאו שליליים. כעת, אחרי בדיקה שלילית - טוענים נגדם לזיוף"
חיים טוויל ותמי גיל
ד' תשרי התשפ"ב / 10.09.2021 11:58

בדיקות מזויפות באומן? רשות האוכלוסין וההגירה דיווחה אחר הצהרים (שישי) כי כל הטיסות מאומן נחתו – ובקרי הגבול של רשות האוכלוסין איתרו בנתב”ג 156 נוסעים מתוך רשימת החולים המאומתים שחזרו מאומן.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

בנוסף, אותרו עד כה 56 נוסעים שנכנסו לישראל לפני העברת הרשימות ממשרד הבריאות.  סך הכל מדובר ב-212 נוסעים “חולי קורנה”.

הנוסעים זומנו לחקירה בגין זיוף ומרמה והפצת מחלה בנסיבות מחמירות.

על פי החשד של המשטרה, הנוסעים עלו לטיסותיהם תוך זיוף מסמכים המציגים כי הם שליליים לנגיף הקורונה – וזאת במטרה לעלות לטיסה בחזרה ארצה. עם חזרתם, הם התקבלו על ידי השוטרים  ונציגי רשות ההגירה והאוכלוסין, שהמתינו להם.

הם בודדו והועברו באמבולנסים לבתיהם – וזאת לאחר שזומנו לחקירה בגין מרמה וזיוף והפצת מחלה בנסיבות מחמירות.

מדובר בעבירות פליליות חמורות, היכולות להגיע לעונש מאסר של עד חמש שנים.

כל הנוחתים המאומתים יתייצבו לחקירה בתום עשרת ימי החלמתם, ולכולם יפתחו תיקים פליליים והעבירות יטופלו בחומרה.

לחרדים 10 נודע, כי בחלק מהמקרים שוטרים הגיעו היום לפנות בוקר אל בתי חסידים שכבר נכנסו לארץ, האשימו אותם בהפצת מחלה, והגישו להם זימון לחקירה בעוד 10 ימים.

יצוין, כי למרות כל הכותרות הרעשניות על “זיופים”, רבים מהחסידים טוענים כי מדובר בטעות של רשויות האכיפה.

שכן, כל מי שקיבל תשובה חיובית בבדיקה המהירה של מעבדות מד”א באומן, יכול היה לעבור בדיקת PCR במעבדות מקומיות. ואכן, בבדיקות PCR אלה, רבים מהחסידים יצאו שליליים – ועם מסמכים אלה שבו ארצה.

איש התקשורת מני גירא-שוורץ, ששהה באומן בראש השנה: “לפני שאתם נכנעים שוב לכותרות וההסתה, ומקללים את החוזרים מאומן – לידיעתכם כך עבד התרגיל:
נהלי משרד הבריאות קובעים שאחר שיוצאים חיוביים בבדיקה מהירה של מד”א, יש לעשות בדיקת pcr, כדי לוודא התוצאה.

“יודע ומכיר נוסעים שזה מה שעשו – וכן, במעבדות אחרות של pcr לא מהיר, יצאו שליליים. כעת, משהם מגיעים לישראל אחר בדיקה שלילית – טוענים נגדם לזיוף.

“עושה רושם שמי שנבדק במד”א ויצא חיובי – הפרטים שלו הועברו לרשויות בישראל (אגב, לא בטוח שזה מותר חוקית, שהרי בדיקה מהירה אינה בהכרח קובעת) ולמעשה נשללה ממנו האפשרות לעשות שימוש ב-pcr ובמידה ויצא שלילי להפוך חזרה משוחרר.

“כלומר, מדינת ישראל – לה אין שליטה על מידע ממעבדות אוקראיניות – שולחת את מד”א כזרוע ביצוע פרטית, למבצע חדשני וראשוני, בשיטה חדשנית (מולקולרית) על אדמת מדינה אחרת, כשמי שנבדק אצלם, אם יצא חיובי למרות שזו בדיקה מהירה, פרטיו מוסגרים לרשויות בישראל”.

היום צפויות לנחות 20 טיסות ישירות מאוקראינה ועוד טיסות קונקשן.

במשטרה מעריכים שיש עוד מאות מקרים של חסידים שיצאו שליליים במעבדות המהירות של מד”א, וכעת אוחזים באישורים של בדיקה שלילית. “משטרת ישראל ורשות ההגירה ממשיכים באותה מתכונת לאתר את כל פורעי החוק והם יטופלו בחומרה”, נאמר בהודעה.

אמש הורה נפתלי בנט, בצעד פופוליסטי, לנקוט בצעדי אכיפה קשים נגד החולים שנכנסו עם מה שכונה “בדיקות מזויפות:.

הצעדים שנקבעו:

> כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה יזומנו לחקירה במשטרה. ייפתח נגדם הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו האישומים הרלוונטיים, ובהם מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד.

> המאומתים ישלמו מכספם על ההסעות הייעודיות שהוקצו להם מנתב”ג לבתיהם.

> כל אחד מהמאומתים יידרש בבידוד שאורכו עשרה ימים, שייאכף על ידי המשטרה. אדם שאין באפשרותו לקיים בידוד ביתי והצהיר על כך – יישלח למלונית קורונה לעשרה ימי בידוד לפחות.

במקביל לצעדים אלו, נבחנת החלה של תקנה ייעודית, במסגרתה ייכנסו החולים מאומן ל-14 ימי בידוד במלוניות קורונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות