הרפורמים יקבלו זמנים לתפילות ברחבת הכותל? בנט לא דחה הרעיון

חבר הכנסת גלעד קריב הניח על שולחנו של נפתלי בנט מספר מתווים אפשריים למתווה כותל מרחיק לכת • אחד מהם כולל זמני תפילות לרפורמים ברחבה המרכזית
חרדים 10
ד' תשרי התשפ"ב / 10.09.2021 00:44

מחממים את מתווה הכותל? כשלושה חודשים אחרי שהוקמה ממשלת בנט-לפיד-עבאס סוגיית מתווה הכותל הגיש חבר הכנסת גלעד קריב מהעבודה לנפתלי בנט מספר מתווים אפשריים – שבמידה ויאושרו עלולים להוציא את החרדים בהמוניהם לרחובות.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

לפי דיווח של קובי בורנשטיין בערוץ 20, ח”כ קריב, המכהן כיו”ר ועדת החורה, ביקש מבנט לקדם את מתווה הכותל.

לפי הדיווח, קריב הציג מספר מתווים: המתווה הראשון שהונח קבע שהרחבה כולה תהפוך לרחבה שוויונית, מתווה שכמובן נדחה על הסף.

שני מתווים נוספים שהונחו כללו את המתווה המקורי שהוגש בעבר ומתווה נוסף מרחיק לכת אותו בנט לא דחה.

מתווה זה כולל זמנים לתפילות רפורמיות ברחבה הכללית הרגילה, מה שאומר שבזמנים מיוחדים, כמו למשל ראשי חודשים, יוכלו הרפורמים לקבל זמני תפילות ברחבת הכותל הרגילה.

מטעמו של בנט סרבו להגיב לדברים.

ח”כ מאיר פרוש הגיב: “הרפורמים מנסים לנעוץ טלפיהם בקודש הקדשים של העם היהודי ולהשיג דריסת רגל במקום הקדוש. אם יתקפלו בפניהם זה יהיה פתחון פה מסוכן למשנאי הדת והיהדות בעולם ובארץ הקודש. מדוע ראשי המדינה אינם מתנזרים מהרפורמים שלהם חלק גדול של התבוללות היהודים בארה”ב, וקשר ישיר לשואה הרוחנית שעוברת על יהדות הגולה שם״.

ח”כ משה אבוטבול: “נקווה ששרשרת הטעויות הבלתי נפסקת תיעצר אצל רוה”מ באישור מתווה לליצני הרפורמים להתפלל בכותל למה ולמי שלא בדיוק הם מאמינים בו”.

נזכיר, כי בנט נועד ביום שישי בשיחת ‘זום’ עם קבוצת מנהיגים בכירים מוועידת נשיאי הארגונים היהודים בארצות הברית – ונשאל, בין היתר, על דרישת הרפורמים לקבל מעמד והכרה ברחבת הכותל המערבי.

בנט השיב, כי מיד אחרי שהכנסת תאשר את התקציב והקואליציה תתייצב לפחות לעוד שנתיים – “זה יהיה הזמן שבו נוכל להתחיל להתמודד עם נושאים מסובכים יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות