‘נתן לשמאל עוד שנאת חרדים’: כך מגיבים על מתקפת בנט נגד אומן

מחדל רודף מחדל, אבל במי בנט נזכר 'לטפל'? בכמה עשרות נוסעים שחזרו מאומן • ראש דסק התחקירים בערוץ 20: "הקמפיין המכוער שעושים עכשיו על החוזרים מאומן, הוא אחד משיאי השפל" • אריה ארליך: "מה לעשות כשיש מחדל קורונה ענק? מוצאים את הפושעים: החוזרים מאומן"
אריה ריבקינד
ד' תשרי התשפ"ב / 09.09.2021 23:39

בהנחיית נפתלי בנט הוחלט הערב (חמישי) כי יינקטו צעדי אכיפה קשים כנגד חסידים השבים מאומן שנכנסו לישראל במרמה, עם תוצאות בדיקת הקורונה מזויפות.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

בנט קבע, כי כלל המאומתים שנכנסו ארצה במרמה יזומנו לחקירה על ידי משטרת ישראל. נגד פורעי החוק ייפתח הליך פלילי מלא, במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם: מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד.

כמו כן, כל חולה מאומת ששב ארצה במרמה ונחת בנתב”ג, יפונה לביתו ברכב ייעודי או על-ידי אמבולנס, זאת במטרה לשמור על בריאות הציבור. החולה יחויב בתשלום בגין נסיעה זו.

החלטות אלה של בנט, גררו ביקורת מצד אנשי תקשורת וגולשים ברשתות החברתיות.

הלל ביטון רוזן, הכתב  המדיני של ערוץ 20: “אם בנט היה נוקט בעשרה אחוז סנקציות כלפיי האוכלוסיה החילונית, שבמשך 3 חודשים הובילה את התחלואה, כפי שהודיע שינקוט הערב כלפי החוזרים מאומן שהפרו הנחיות, כנראה שחיי מאות אזרחים היו ניצלים”.

איש התקשורת מני גירא שורץ, ששה באומן בראש השנה: “מחדל בריחת המחבלים מהכלא, מחדל תורי הענק בקורונה. אלו מחדלים גדולים שלאזרחים בישראל מציקים ומפריעים, ולממשלה אין עליהם תשובות. בכל פעם שתראו כותרות על אומן – תדעו שזה בגלל זה. להעביר את תשומת לבכם מהנושאים הללו, ומה יותר קל דיווחים משניאים על חרדים.

לפי גירא-שוורץ, “לפני שאתם נכנעים שוב לכותרות וההסתה, ומקללים את החוזרים מאומן – לידיעתכם כך עבד התרגיל: נהלי ישראל קובעים שאחר שיוצאים חיוביים בבדיקה מהירה של מד”א, יש לעשות בדיקת pcr, כדי לוודא התוצאה.

“יודע ומכיר נוסעים שזה מה שעשו – וכן, במעבדות אחרות של pcr לא מהיר, יצאו שליליים. כלומר, מדינת ישראל – לה אין שליטה על מידע ממעבדות אוקראיניות – שולחת את מד”א כזרוע ביצוע פרטית, למבצע חדשני וראשוני – בשיטה חדשנית (מולקולרית) על אדמת מדינה אחרת, כשמי שנבדק אצלם, אם יצא חיובי למרות שזו בדיקה מהירה, פרטיו מוסגרים לרשויות בישראל.

“ועכשיו בנט יכול לכנס ישיבה מיוחדת, משטרת ישראל תוציא הודעה מיוחדת, וכל הכותרות יעברו לעסוק ב-600 מאומתים שיגיעו מאומן, למדינה בה יש כל יום עשרת אלפים מאומתים… בקיצור הבנתם”.

בצלאל קאהן, עורך התוכניות של רדיו ‘קול חי’: “ההוא מרעננה מנסה כל הזמן לשדר ממלכתיות בתפקידו כראש ממשלה. עד שזה מגיע לחרדים. ברגע אחד הוא הופך לטוקבקיסט בהודעה רשמית”.

איש התקשורת גואל ועקנין: “מוות של החייל, תורי ענק לבדיקות קורונה, מחדל מוסדות החינוך, מחדל ההופעות ואירועי הספורט, מחדל פסטיבל פאנג’ויה, בריחת ששה רוצחים מכלא גלבוע ובנט שותק.

“זיופי בדיקות של חוזרים מאומן ובנט מתעורר. הכה בחרדים והצל את עצמך קלאסי מבית מדרשו של ראש הממשלה נפתלי בנט”.

עקיבא ביגמן, ראש דסק תחקירים בערוץ 20: “הקמפיין המכוער שעושים עכשיו על החוזרים מאומן, שהוא רק פרומו למה שהולך להיות פה על חגיגות סוכות, הוא אחד משיאי השפל של התקופה.

“בניגוד גמור לשנה שעברה כשהיו בעיות בשמירת ההנחיות בציבור הדתי, השנה אין הנחיות ואין מגבלות. ההפקרות חוגגת והפניית האשמה למגזר אחד היא שקופה ונלוזה”.

העיתונאי אבי רבינא מרדיו ‘קול חי’: “אם בנט רק היה מגלה קמצוץ מאותה אסרטיביות שגילה כלפי החוזרים מאומן, מול מחדלי הענק: בריחת מחבלים, מותו של בראל הי”ד, מחדל הבדיקות ומחדל נתב”ג היינו במקום אחר”.

שלומי גיל: “אה, עכשיו הוא מתעורר. עד עכשיו הכל היה סבבה. תורכיה, פאנג׳ויה, הופעות עומר אדם ומשחקי כדורגל. עכשיו הכל השתנה: יהודים, חסידים, ששבים מאירוע דתי. זה בדיוק הזמן להיזכר שנמאס להכיל את המתים”.

סמדר הילה שמואלי: “בנט בהודעה לתקשורת: פותח תיקים פליליים לטסים לאומן. פרשנות: העיקר לשנות את הכותרת על מספר המתים האסטרונומי ולתת לשמאל עוד קצת שנאת חרדים לכיפור. זה ירגיע אותם”.

אריה ארליך, עורך מגזין ‘משפחה’: “קלוגהפט המוכשר הזה. מה לעשות כשיש מחדל קורונה ענק, מאות מתים בשבוע, בלבלה של העדר הנחיות ונוסף לזה גם פאדיחה של המחבלים הנמלטים? מוצאים את הפושעים: הדתיים שחזרו מאומן. ממשלת יח”צ”.

יניב תורג’מן:

אני צוחק בסלון
אישתי: מה קרה?
אני: 30,000 ערבי ישראל טסו לטורקיה בחג הקורבן, זה קרה בפרוץ הגל הרביעי כשטורקיה מדינה אדומה.
אישתי: אוקיי?
אני: אז זה הזיז לתקשורת הישראלית את קצה הציפורן.
עכשיו כשחוזרים חסידים מאומן (מדינה כתומה),
יש אייטם בכל חור.
אישתי: אתה בטח כבר יודע למה

העיתונאי ישראל כהן מ’קול ברמה’: “במשטרה מאוד לא אהבו את הכותרות על ׳מחדל׳ הבריחה מהכלא של המחבלים, אז מצאו איך להסיט את הכותרות לכביכול מחדל אומן. איפה הם היו בהופעות באיצטדיונים? היכן הם נעלמו מנתב״ג בחג הקורבן כשחזרו מטורקיה? העיקר שלא יעסקו כעת בבזיון של וועדת החקירה על הימלטות האסירים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות